توصیه مهم به سهامداران تازه وارد بورس

کارشناس بازار سرمایه به مردم توصیه کرد از ابزارهای نوین سرمایه گذاری در بورس استفاده کنند و گفت: تازه واردان بورس برای تنوع پذیری و مدیریت ریسک می‌توانند از روش سرمایه گذاری غیر مستقیم از جمله «صندوق های درآمد ثابت وصندوق های مختلط» بهره مند شوند.

کاویان عبداللهی در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه با نحوه چیدمان و مدیریت سبد سهام، سهامداران در شرایط حال حاضر بازار سرمایه گفت: به طور کلی نمی‌توان توصیه کرد که سهامداران در شرایط حال حاضر بازار از چه مدل سهم هایی استفاده و یا دوری کنند چرا که این امر بستگی به میزان ریسک پذیری و ریسک گریزی افراد دارد .

وی ادامه داد: به سهامداران ریسک گریز و مبتدی در شرایط فعلی بورس استفاده از نماد های بزرگ و با قدرت نقد شوندگی بالا توصیه می سود.

کارشناس بازار سرمایه اظهارداشت : همچنین سهامداران تازه وارد بورس برای تنوع پذیری و مدیریت ریسک می‌توانند از روش سرمایه گذاری غیر مستقیم از جمله «صندوق های درامد ثابت وصندوق های مختلط» هم بهره مند شوند.

عبداللهی افزود: افراد ریسک پذیر و نوسان گیران می توانند از تک سهم های کوچک و نماد های شارپی استفاده کنند که با رشد بازار بازدهی بالاتری نسبت به شاخص کل بورس دریافت کنند اما این نماد ها بشدت خطرناک هستند و افراد باید از علم ،دانش و مهارت کافی برخوردار باشند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در حال حاضر بازار رمق و ثبات لازم را ندارد و عموم افراد باید با مدیریت سرمایه دقیق و حساب شده پا به عرصه سرمایه گذاری در بازار سهام بگذارند.

کد خبر 490715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =