دو روندی که نفس بورس را گرفت

کارشناس بازار سرمایه به افزایش فروش اوراق و سیاست های انقباضی دولت اشاره کرد و گفت :این شرایط راه را برای تنفس بازار بورس می‌بندد و باعث خروج سرمایه از بازار می‌شود.

آراد پورکار در گفت و گو با «صدای بورس» در رابطه با پارامتر های اساسی وبنیادی بازار گفت: ما در حال حاضر ارزندگی لازم در بازار سرمایه برای رشد را داریم و قیمت ها زیر ارزش ذاتی معامله می شوند اما اعتماد مردم هنوز به این بازار بازنگشته است.

وی به افزایش فروش اوراق و سیاست های انقباضی دولت اشاره کرد و تاکید کرد :این شرایط راه را برای تنفس بازار بورس می‌بندد و باعث خروج سرمایه از بازار می‌شود.

وی افزود:در شرایط فعلی برای دولت کنترل تورم در اولویت مهمتری نسبت به صعود بورس قرار دارد، این را می‌توان با توجه به سیاست هایی که برای کنترل قیمت مواد غذایی و مصرفی مردم در پیش گرفته متوجه شد.

کارشناس بازار سرمایه اظهارداشت: برای بهتر شدن حال بازار سهام رشد دلار نیمایی میتواند اثر گذار باشد چرا که تاثیر مستقیمی بر صورت مالی های شرکت ها و گزارش های آنها دارد. که حدود ۱۵ هزار تومان اختلاف با نرخ دلار بازار آزاد دارد ، اماباید توجه داشت رشد دلار بازار آزاد باعث ایجاد تورم می شود و تاثیر آن فقط بر دارایی شرکت ها از جمله « ملک ها و ابزارالات» است که در بلند مدت تاثیر بسزایی نخواهد داشت.

پور کار گفت: با توجه به اوراق ۳۰درصدی ای که دولت منتشر کرده رغبتی از سوی مردم عادی و پول های خرد برای خرید این اوراق نیست و بیشتر حقوقی ها و نهاد ها این اوراق رو خریداری می‌کنند، اگر دولت و بانک مرکزی نرخ بهره و میزان فروش اوراق خود را کاهش دهند حال بازار بهتر خواهدشد. اما در وضعیت موجود با توجه به سیاست هایی ک دولت در پیش گرفته دور از انتظار است.

وی ادامه داد: ، اگر مانند سال ۹۹ که نرخ بهره کاهش چشمگیری را تجربه کرد شاخص کل بورس حتی میتواند ۸ میلیون واحد را نیز تجربه کند اما این اتفاق بسیار دور از ذهن و احتمال وقوع آن خیلی کم است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: می توان در آینده محدوده دو میلیون الی۲ میلیون و ۵۰ هزار واحد را برای برگشت شاخص کل در نظر گرفت و انتظار برگشت شاخص از این ناحیه حمایتی وجود دارد.

کد خبر 490448

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سازمان بورس پشت بازار سهام را خالی کرد؟

    سازمان بورس پشت بازار سهام را خالی کرد؟

    حد نصاب سرمایه گذاری در سپرده و گواهی سپرده بانکی برای صندوق های درآمدثابت از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد تغییر کرده است. این تصمیم تازه با واکنش‌های مختلفی روبرو شده و برخی معتقدند که سازمان بورس پشت بازار سهام را خالی کرده است. احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه آثار مصوبه جدید را بر بازار سهام بررسی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =