دستورالعمل‌های  بی‌تاثیرند/ بازار راه خود را می رود

کارشناس بازار سرمایه ممنوعیت فروش بازارگردان ها بی تاثیری بر بازار سرمایه دانست و گفت: ریسک تنش‌های خاورمیانه و نرخ دلار در محدوده ثابت بوده و تغییری در سود شرکت نداشته و نا اطمینانی سهامدران به دولت به علت دستورالعمل‌های ناگهانی شکل گرفته است .

حمید فاروقی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با «صدای بورس» در ارتباط با ممنوعیت ارسال و انجام معامله فروش توسط کلیه بازارگردان‌ها گفت : این اطلاعیه تاثیر بسیاری نخواهد داشت زیرا بازارگردان ها تعهدی که برای فروش سهام دارند بسیارنا چیزبوده وبیشترجهت نقدشوندگی سهام مربوطه است .

وی ادامه داد : بازارسرمایه در این مقطع زمانی که رکود برآن حاکم است بازار گردان ها در این شرایط وارد خرید و فروش نمی شوند معمولا بازار گردان ها در شرایط بسیارصعودی و یا نزولی طبق تعهدی که دارند باید سفارش بگذارند و معامله را طبق تعهد انجام دهند زمانی که بورس راکت است بازار گردان ها نقش پر رنگی ندارند.

کارشناس بازار سرمایه، گفت : اگر فروش قابل توجهی از سوی بازارگردان ها صورت بگیرد از فیلتر ناظران بورسی رد نخواهد شد به این صورت که سازمان بورس یا فرا بورس این معاملات را ابطال یا کنترل می‌کنند .

وی اظهارداشت : این اطلاعیه از قبل به یک نحوی در گذشته اجرا می شد و تاثیری بر بازارسرمایه نخواهد داشت البته که از لحاظ روانی نشانه ای باشد که سازمان بورس و اوراق بهادار از وضعیت رکود در آید و شرایط بهتری پیدا کند .

فاروقی از مهم ترین عواملی بورس را تحت تاثیر قرار می دهد گفت : ریسک هایی مانند بحث ابلاغیه ها و اطلاعیه های یک شبه دولت که سود شرکت ها را شدیدا تحت قرار می دهد.ریسک تنش‌های خاورمیانه و نرخ دلار در محدوده ثابت بوده و تغییری در سود شرکت نداشته و نا اطمینانی سهامدران به دولت به علت دستورالعمل‌های ناگهانی شکل گرفته است.

کد خبر 490438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =