بورس بی جان تحت تاثیر دو خبر

تحلیلگر بازار سرمایه ضمن تشریح دلایل بی رمقی بورس گفت: دوخبر ممنوعیت ارسال و انجام معامله فروش توسط بازارگردان‌ها و لغو عرضه اولیه بازار امروز را تحث تاثیر خود قرار داد.

برزو حق شناس در گفت و گو با «صدای بورس » در رابطه با وضعیت امروز بازار سرمایه، گفت:دوخبر امروز بازار را تحت تاثیر خود قرارداد اولی خبر ممنوعیت ارسال و انجام معامله فروش توسط بازارگردان‌ها و دومی لغو عرضه اولیه که در روزهای گذشته از سوی سازمان اعلام شد معاملات را در ابتدای بازار مثبت کرد.

وی افزود: اما در ادامه معاملات در بازار سرمایه به دلیل تشدید فشار عرضه ها بازار روند نزولی به خود گرفت اما در پایان شاهد رشد بی جان و کم رمق بازار بوده ایم .

تحلیلگر بازار سرمایه به مشکلات و معضلات بورس کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر معضل بازار امروز بورس ضعیف بودن سمت خریدار بازار است ،له طوری که ارزش معاملات خرد امروز بازار سرمایه حدود ۳.۵ همت بوده است و نتوانست رشدی را نسبت به روز های قبل رقم بزند.

وی یکی از دلایل بی رمقی بازار سرمایه را می توان نرخ بهره بانکی دانست و ادامه داد: اینکه نرخ بهره بانکی رقم بالا یا پایینی دارد مهم نیست بلکه تصمیمات یک شبه تاثیر مستقیم بر بورس کشور می گذارد

حق شناس اظهار داشت: برای هفته های آینده بحث تسویه اعتبار کارگزاری ها مطرح است که سازمان بورس باید برنامه ای برای آن ارائه دهد چرا که در ماه پایانی سال فشار بانک ها بر کارگزاری ها افزایش می یابد که این امر می تواند باعث ایجاد فشار فروش بر بازار سرمایه شود.

کد خبر 490336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =