دلایل بی انگیزگی فعالان بازار سهام در شب عید

مدیر تحلیل سبدگردان آمیتیس گفت: شرایط و وضعیت کلی بازار سرمایه حاکی از این است که سرمایه گذاران و سهامداران در سال جاری روزهای سخت و پر فشاری را تحمل کرده اند که این فشار ها ناشی از قوانین و تغییرات رفتار سیاست گذار دولت و بانک مرکزی است.

حسین استاجی مدیر تحلیل سبدگردان آمیتیس در گفت و گو با «صدای بورس» به اطلاعیه مدیریت عملیات شرکت بورس و اوراق بهادار در راستای ممنوعیت انجام معامله فروش بازارگردان ها اشاره کرد و گفت: درشرایط فعلی موجود در بازار سهام باید توجه داشت که که بازارسرمایه از نبود منابع و نقدینگی کافی رنج می‌برد. اطلاعیه ممنوعیت انجام معامله فروش بازارگردان ها می‌تواند در جهت کاهش فشارعرضه و فروش موثرباشد و بخشی از عرضه هارا حذف کنند.

وی به دیگر مشکلات بازار سرمایه اشاره کرد و تصریح کرد: شرایط و وضعیت کلی بازار سرمایه حاکی از این است که سرمایه گذاران و سهامداران در سال جاری روزهای سخت و پر فشاری را تحمل کرده اند که این فشار ها ناشی از قوانین و تغییرات رفتار سیاست گذار دولت و بانک مرکزی است.

استاجی در رابطه با دلایل بی انگیزگی در سهامداران گفت: به نظر می‌رسد با افزایش نرخ بهره برای کنترل انتظارات تورمی، سرکوب نرخ ارز، چشم انداز انقباضی بودجه سال آینده و در اولویت نبودن بازار سرمایه در نگاه دولت به دلیل وضع مقررات رشد هزینه های شرکت ها و صنایع، انگیزه سرمایه گذاران را برای ورود به بازار سهام از بین برده است.

مدیر تحلیل سبدگردان آمیتیس بیان کرد: اتفاقاتی نظیر افزایش نرخ بهره سبب شد که کاهش ارزش معاملات و خروج پول سرمایه گذاران حقیقی را در این بازار مشاهده کنیم. از سوی دیگر انتشار اوراق ۳۰ درصدی باعث شد که منابع صندوق‌های سرمایه گذاری به بازار پول تزریق شوند که این موضوع به تنهایی فشار مضاعفی را به بازار سرمایه وارد کرده است.

کد خبر 490332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =