لغو عرضه اولیه مسکن کوتاه مدت بازار

کارشناس اقتصادی با تاکید براینکه مداخله دولت و نهاد های ناظر در بورس اتفاق مثبتی نیست، گفت: مشکلات اساسی تری دربازارسرمایه وجود دارد که وضعیت امروز بازار را ایجاد کرده است که فعالان باید به آن توجه کنند و فرایند لغو عرضه اولیه ها مسکنی کوتاه مدت خواهد بود.

علی نیکبخت در گفت و گو با «صدای بورس» با اشاره به مداخله نهادهای نظارتی بازارسهام گفت: با مداخله نهادهای ناظر و دولت در روند بازار سهام مخالفم. اگر فرض کنیم که لغو عرضه های اولیه به نفع بازار سرمایه است و باعث تغییر روند در این بازار می‌شود به طور طبیعی در برخی از سیاست ها که بسیاری از فعالان بازار به آن اعتراض دارند هم باید همچین فرضیاتی استوار باشد.

وی افزود: مشکلاتی که باعث به آمدن وضعیت نابسمانی های امروز بازار شده است مسایلی فراتر از لغو عرضه اولیه ها است و منطقی نیست درگیر همچین مسائلی شویم. همچنین باید از فعالان بازار پرسید که چرا در دخالت هایی که دولت در بورس که به سود سهامداران می‌شود، موافق هستند و در مداخله هایی که منجر به ضرر می‌شود، مخالفت خود را اعلام می‌کنند. در کل دخالت های دولت چه مثبت و چه منفی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

نیکبخت به تاثیر لغو عرضه های اولیه بر بازار سهام اشاره کرد و اظهارداشت: امروزه بحث دخالت های دولت و نهادهای ناظر در بازار مطرح است که اتفاق مثبتی نیست. باید گفت مشکلات بزرگتری دربازار سهام وجود دارد که وضعیت امروز بازار را ایجاد کرده است که فعالان باید به آن توجه کنند. در کل فرایند لغو عرضه اولیه ها گذرا و کوتاه مدت است.

کد خبر 490173

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =