«تملت» ۴۲ریال سود تقسیم کرد

در مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده شرکت تأمین سرمایه بانک ملت «تملت» ۴۲ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم شد و برنامه افزایش سرمایه این شرکت نیز به تصویب سهامداران رسید.

به گزارش صدای بورس،با تصویب صورت های مالی در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تأمین سرمایه بانک ملت، ۴۱۷ ریال سود محقق شده هر سهم بوده که سود قابل تقسیم هرسهم ۴۲ ریال تصویب شد.

افشار سرکانیان مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت، در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تأمین سرمایه بانک ملت «تملت» ،گفت: ارزش دارایی صندوق اوج ملت ۱۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و سهامداران حقیقی از ۲۹ به ۶۶ درصد افزایش و سهامداران حقوقی کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه‌داد:طی ۲۴ ماه گذشته، رتبه شرکت از نظر میزان سرمایه ثبتی از ششم به اول ارتقا پیدا کرده است. سرمایه از ابتدا تاکنون نزدیک به ۳۰ برابر شده است.

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت تصریح کرد: جایگاه شرکت طی ۲۴ ماه از لحاظ ارزش بازار از رتبه پنجم به سوم ارتقا یافته است.تملت از نظر حجم اوراق بدهی منتشرشده در ۳۶ ماه، از رتبه نهم به رتبه اول ارتقا یافته است .

وی با بیان اینکه برای ۱۰ شرکت، مبلغ ۶۲۰۰ میلیارد تومان تامین مالی انجام دادیم، اظهارداشت: اولین مجوز انتشار اوراق مرابحه ارزی را برای انتشار تامین مجوز ۲۰۰ میلیون یورو اخذ کردیم. عرضه در آذرماه با موفقیت انجام و ۱۰۰ میلیون یورو به حساب بیدبلند واریز شد.

به گفته سرکانیان ارکان اوراق ارزی متفاوت و شامل ضامن پرداخت، متعهد پذیره‌نویسی، عامل فروش، دریافت و پرداخت و خریداران اوراق است.

وی با بیان اینکه ۵۹.۵۰۰ میلیارد ریال اوراق در دست بررسی است، گفت: ۷۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اوراق واگذار شده از طریق کنسرسیوم صورت گرفته و ۱۴۴ میلیارد و ۲۸۶ میلیون ریال اوراق از بهمن ۱۴۰۰ تا دی ماه امسال منتشر شده است.

سرکانیان ارزش خالص دارایی های صندوقهای اوج ملت را ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و اظهارداشت : صندوق اندوخته رشد ۴۶۲درصدی و صندوق آتیه ملت ۶۰۱درصد را از نظر ارزش خالص دارایی‌ها داشته‌اند. صندوق افق ملت ۷۷درصد رشد و صندوق بازارگردانی ملت که دومین صندوق بازار گردانی محسوب می‌شود، رشد ۱۴۶درصدی داشته است.

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت درخصوص بازدهس شرکت گفت: بازدهی ملت ۲۰درصد براورد شده است در حالی که شاخص صنعت منفی ۱۲درصد و بازدهی شاخص کل ۳۱درصد بوده است.

به گفته وی در این سال مالی ۱۷میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال درآمد عملیاتی، ۱۱ میلیارد و ۵۱۷ ریال سود عملیاتی و ۱۱ میلیارد و ۲۷۲ریال سود خالص نصیب شرکت شده است.

سرکانیان به افزایش سرمایه شرکت اشاره کرد و گفت: افزایش سرمایه شرکت از ۲۷هزار میلیارد ریال به ۳۵هزار میلیارد ریال با هدف تقویت ساختار مالی و بهبود نسبت کفایت سرمایه از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت است.

وی از انتشار سه اوراق تا اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: در نظر داریم که ارائه خدمات مشاروه اوراق مرابحه ارزی را افزایش دهیم همچنین سه اوراق در دست بررسی است که تا اردیبهشت ماه منتشر می‌شوند.

به گفته سرکانیان رتبه اول و دوم صندوق آتیه ملت و اندوخته ملت از لحاظ بیشترین درصد رشد ارزش خالص دارایی‌ها، بهبود کیفیت دارایی‌ها و افزایش صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت و افزایش توان رقابتی آن‌ها ، نقدشونده‌ترین صندوق بازار ، ثبت برند فراسود و رونمایی از سرویس خرید با تایید از سوی بانک ملت از اقدامات دستاوردها در حوزه صندوق‌های تحت مدیریت است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تعیین تکلیف مطالبات تملت از محل انحلال موسسه نور گفت: بنابر قوانین، ابتدا بدهی‌های نور و سپس حقوق سهامداران پرداخت می‌شود. با توجه به اینکه سهامدار محسوب می‌شویم، باید صبر کنیم تا فرآیند تسویه بدهی‌ها تمام شود و بعد تسویه سهامداران صورت بگیرد.

«تملت» ۸۰۰میلیارد تومان افزایش سرمایه داد

همچنین مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت تامین سرمایه بانک ملت «تملت» با مشارکت بیش از ۹۰ درصد رسمیت یافت و برگزار شد.

در این مجمع تصویب شد که سرمایه از ۲۷هزار میلیارد ریال به ۳۵هزار میلیارد ریال و خالص افزایش سرمایه ۸هزار میلیارد ریال(۸۰۰میلیاردتومان) از محل سود انباشته افزایش پیدا کند.

افزایش سرمایه در راستای کفایت سرمایه، معافیت مالیاتی، جلوگیری از خروج نقدینگی، افزایش سودآوری و توسعه فعالیت‌های تامین مالی صورت گرفت.

کد خبر 490015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =