۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
افزایش قیمت تور کیش در پاییز

سفر به کیش و بازدید از جاذبه‌های فراوان و شگفت‌انگیزش یکی از سفرهای داخلی فراموش‌نشدنی برای گردشگران است. این جزیره زیبای خلیج‌فارس در همه فصول سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی بوده ولی در نیمه دوم سال حال‌وهوای خاصی را برای مهمانانش فراهم می‌کند.

سفر به کیش و بازدید از جاذبه‌های فراوان و شگفت‌انگیزش یکی از سفرهای داخلی فراموش‌نشدنی برای گردشگران است. این جزیره زیبای خلیج‌فارس در همه فصول سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی بوده ولی در نیمه دوم سال حال‌وهوای خاصی را برای مهمانانش فراهم می‌کند.

گردشگران بسیاری با خرید تور یا تهیه بلیط هواپیما به‌ویژه با پرواز اصفهان کیش خود را به این نگین خلیج‌فارس می‌رسانند؛ اما امسال هم مانند سال‌های پیش قیمت تور کیش در پاییز بیشتر شده و با افزایش قیمت ۷۰ درصدی گردشگران را متعجب و دلگیر کرده است. ناگفته نماند که این افزایش قیمت دلایل مختلفی دارد و با بررسی آن متوجه می‌شوید که بیشتر شدن هزینه سفر به کیش در پاییز چندان هم غیرطبیعی نیست. در ادامه این مطلب دلایل افزایش قیمت تور کیش در پاییز را بررسی می‌کنیم و برای سفری دلپذیر به این جزیره پیشنهادهای جالبی داریم. پس با ما همراه باشید.

دلایل افزایش قیمت تور کیش در پاییز

شاید بتوان گفت آب‌وهوای کیش در فصل پاییز یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت تور در این فصل است. با گذشتن تابستان و کمترشدن گرما و رطوبت هوا، گشت‌وگذار در جزیره و قدم‌زدن در ساحل برای گردشگران دل‌نشین‌تر می‌شود.

البته یکی دیگر از دلیل‌های این افزایش قیمت، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و خلوت‌ترشدن جزیره بوده که بازدید از جاذبه‌های گردشگری را آسان‌تر می‌کند. تخفیف‌های ۵۰درصدی فروشگاه‌ها و مراکز خرید هم می‌تواند یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت تور کیش باشد.البته اگر همه این نکات را باهم جمع کنیم بازهم به افزایش قیمت ۷۰درصدی نمی‌رسیم. اولین دلیل گران‌شدن تور کیش در پاییز امسال، افزایش نرخ قیمت سفرهای هوایی است. حالا اگر افزایش قیمت بلیط‌ هواپیما را هم به این مجموعه اضافه کنیم، حساب دو دوتا چهارتای ما درست می‌شود.

افزایش قیمت تور کیش در پاییز

افزایش قیمت تور کیش در پاییز

تاثیر بازی‌های جام‌جهانی بر قیمت تور کیش

بازی‌های جام‌جهانی قطر از ۳۰ آبان شروع می‌شود و بنابر پیش‌بینی دولت قطر، بیش از یک میلیون و پانصدهزار نفر از سراسر جهان برای شرکت و تماشای بازی‌های جام‌جهانی به قطر خواهند آمد. با ظرفیت محدود این کشور برای میزبانی از این مسافران، ایران برای پذیرایی از مهمانان جام‌جهانی اعلام آمادگی کرده است.

نزدیک بودن کیش به قطر، قیمت‌های مناسب، جاذبه‌های گردشگری و نیازنداشتن به ویزا از دلایل محبوبیت کیش برای گردشگران خارجی است.


ایرانی‌های عزیزی هم که علاقمند به تماشای بازی‌های جام‌جهانی در قطر هستند، می‌توانند با خرید تور و رزرو یکی از هتل‌های زیبای این جزیره مانند رزرو هتل گامبرون کیش اقامتی خاطره‌انگیز در کیش داشته باشند و با پروازی یک‌ساعته یا سفر دریایی ۴ساعته به دوحه بروند. استقبال نسبتا خوب مسافران برای سفر به این جزیره در پاییز باعث شده قیمت تور کیش در پاییز گران‌تر شود.

آب‌وهوای کیش در فصل پاییز

آب‌وهوای کیش در پاییز را می‌توان به آب‌وهوای شیراز در اردیبهشت تشبیه کرد. رطوبت کم هوا، نسیم خنک و مطبوعی که از سمت دریا می‌وزد و کمتر شدن شدت تابش خورشید حال‌وهوایی رویایی برای کیش می‌سازد. از مهرماه تا نیمه آبان‌ماه می‌توان با خیال راحت از تفریحات آبی لذت برد.

کم‌کم با ورود به ماه آذر و سردتر شدن آب، تفریحات آبی چندان دل‌نشین نخواهد بود؛ با این حال پیاده‌روی در ساحل مخصوصا در شب‌های کیش حس‌وحالی به یادماندنی دارد. فصل پاییز یکی از بهترین زمان‌های سفر به این جزیره است و بسیاری از گردشگران با پرواز اصفهان کیش به این جزیره زیبای خلیج‌فارس سفر می‌کنند تا از روزهای درخشان و شب‌های رویایی کیش با حال‌وهوای پاییزی بیشتر لذت ببرند.

بهترین زمان خرید تور کیش

با استقبال گردشگران از تور کیش پاییز بهتر است حداقل از ۲ هفته قبل برای خرید تور کیش اقدام کنید. برای خرید تور کیش می‌توانید به‌صورت حضوری به آژانس‌های هواپیمایی مراجعه کرده یا از سایت‌های معتبر گردشگری تور کیش را خریداری کنید. بیشتر تورهای مسافرتی برای راحتی گردشگران کارهای مربوط به اقامت و رزرو هتل را انجام می‌دهند؛ با این حال اگر دوست دارید اقامتی راحت و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید می‌توانید قبل از سفر رزرو هتل گامبرون کیش را انجام بدهید.

مزایای خرید تور کیش در پاییز

شاید مهم‌ترین مزیت خرید تور کیش در پاییز، بهره‌مندشدن از طبیعت بی‌نظیر این جزیره باشد، کاری که در دمای بالا و رطوبت آزاردهنده نیمه اول سال بسیار مشکل است. خلوت‌بودن مکان‌های گردشگری مانند شهرزیرزمینی کاریز، ساحل مرجانی، باغ پرندگان، کشتی یونانی و البته تفریحات آبی کیش یکی دیگر از مزایای سفر به کیش در پاییز است.
مراکز خرید و فروشگاه‌های کیش هم بسیاری از اجناس خود را در فصل پاییز با تخفیف‌های ۵۰درصدی عرضه می‌کنند که بازارگردی را برای گردشگران شیرین‌تر می‌کند. برگزاری جشن یلدا در آخر پاییز و جشن‌های مختلف در این فصل از دیگر دلایل محبوبیت سفر به کیش در پاییز است.

خرید تور کیش برای روز کیش

برگزاری برنامه‌های مختلف و فستیوال‌های گوناگون در روز کیش، مسافران بسیاری را برای سفر به این جزیره در روز کیش وسوسه می‌کند. بیستمین روز از آبان‌ماه که روز کیش نام‌گذاری شده، روزی خاص و پرهیجان برای گردشگران جزیره کیش است. البته نمایشگاه‌ها و فستیوال‌های روز کیش از ۱۹آبان شروع شده و تا ۲۱آبان ادامه دارد. اجرای برنامه‌های فرهنگی و تاریخی و ارائه تخفیف‌های متنوع برای تفریحات آبی یا رزرو هتل از بخش‌های محبوب این فستیوال است. هدف از برگزاری این فستیوال آشناکردن گردشگران با فرهنگ و هویت بومی مردم کیش است.

بهترین راه دسترسی به کیش

اگر مشکلی از نظر بودجه سفر نداشته باشید، بدون تردید سفرهوایی بهترین راه برای دسترسی به جزیره کیش است. با هواپیما کمتر از ۲ ساعت می‌توان مسافت تهران تا کیش را طی کرد. البته راه‌های زمینی هم با استفاده از قطار یا اتوبوس و خودرو شخصی هم مهیاست. اگر سفر زمینی را انتخاب کردید باید بعد از رسیدن به بندرعباس یک سفر دریایی کوتاه هم تا کیش داشته باشید که تجربه آن برای گردشگران خالی از لطف نیست.

راه‌های خرید ارزان تور کیش در پاییز

درست است که قیمت تور کیش در پاییز ۷۰درصد افزایش پیدا کرده؛ ولی همچنان می‌توان با استفاده از این راه‌کارها قیمت تور کیش را کمتر کرد.

افزایش قیمت تور کیش در پاییز

افزایش قیمت تور کیش در پاییز

ا. خرید بلیط هواپیما کیش

برای خرید بلیط هواپیما خیلی روی نام شرکت‌های هواپیمایی تمرکز نکنید. ایرلاین‌های فعال در ایران از نظر کیفیت سفرهای داخلی تقریبا در یک سطح هستند؛ بنابراین قیمت پایین بعضی از بلیط‌ها را به حساب پایین بودن کیفیت نگذارید و با خرید از از این شرکت‌های هواپیمایی سفری ارزان را شروع کنید.


نکته دیگر درباره خرید بلیط هواپیما، ساعت پرواز است. همان طور که احتمالا می‌دانید زمان تحویل‌دادن اتاق به مسافر در هتل‌ها، اغلب ساعت ۲ بعدازظهر و خروج آن‌ها ساعت ۱۲ ظهر است. به همین دلیل پروازهای رفت در قبل‌ازظهر و پروازهای برگشت در ساعات بعدازظهر شلوغ‌تر است. هرچه تعداد مسافران بیشتر باشد قیمت بلیط هم بیشتر می‌شود؛ بنابراین خرید بلیط هواپیما را در ساعات برعکس انجام دهید. یعنی بلیط رفت برای بعدازظهر و بلیط برگشت را برای قبل‌ازظهر رزرو کنید.

۲. تور کیش برای اول هفته

بیشتر گردشگران روزهای آخر هفته را برای سفر به کیش انتخاب می‌کنند. پس با قیمت بالای بلیط، هتل، تفریحات کیش و... مواجه می‌شوند. اگر دوست دارید هزینه کمتری برای خرید تور کیش بپردازید، تور کیش را برای روزهای شنبه تا سه‌شنبه رزرو کنید. در این بازه زمانی علاوه‌بر کاهش هزینه‌های سفر، می‌توانید کیش را در آرامش و خلوتی بیشتری ببینید و سفری فراموش‌نشدنی را تجربه کنید.

۳. رزرو اقامت‌گاه و هتل

اگر واقعا قصد گشت‌گذار در کیش را دارید و فقط برای استراحت و خواب شبانه به محل اقامتتان برمی‌گردید، قید هتل‌های ۴ و ۵ستاره را بزنید. هتل‌های ۵ستاره و ۴ستاره کیش علاوه‌بر خدمات معمول، امکاناتی مانند استخر، سونا،ماساژ، سالن بدنسازی و... ارائه می‌دهند و نسبت به هتل‌های ۲و۳ستاره کیش قیمت بسیار بیشتری دارند.


هتل‌های تمیز و مدرنی در کیش هستند که با امکانات معمول و کادر مجرب از گردشگران پذیرایی می‌کنند. پس کمی سطح انتظارات خود را پایین بیاورید و با امتحان‌کردن این هتل‌ها هزینه‌های تور کیش را کمتر کنید. برای اقامت در کیش با قیمتی مناسب و امکانات و خدمات بسیارخوب می‌توانید قبل از سفر برای رزرو هتل گامبرون کیش اقدام کنید.

۴. سفر در مهرماه

همان طور که گفتیم بازی های جام جهانی از ۳۰ آبان ماه آغاز می‌شود. با این حساب قیمت تور کیش و هتل‌های این جزیره با شروع ماه آذر بیشتر از ماه مهر و آبان خواهد شد. با توجه به این موضوع، بهترین زمان سفر از نظر قیمت ماه مهر است؛ پس اگر می‌توانید برای سفر در مهرماه برنامه‌ریزی کنید و کیش را با نگاهی جدید ببینید.

کد خبر 489766

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =