رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره رتبه نوزدهم اقتصاد ایران در دنیا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش صدای بورس، داوود منظور گفت: این رتبه بندی توسط نهادهای بین المللی بر اساس نرخ ارز مرجع موسوم به نرخ برابری قدرت خرید صورت گرفته است. این نرخ ارز متفاوت از نرخ ارز اعلامی از سوی کشورها است و توسط نهادهای بین‌المللی محاسبه می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: برای محاسبه این شاخص یک سبد کالای مشخص برحسب پول ملی دو کشور ارزش‌گذاری می‌شود. نسبت این دو ارزش به یکدیگر نرخ ارز بر حسب برابری قدرت خرید را نشان می‌دهد.

وی گفت: در کشورهایی مثل ایران که یارانه گسترده‌ای پرداخت می‌شود، این نرخ بسیار کمتر از نرخ ارز اعلامی توسط بانک مرکزی است.

منبع: ایسنا

کد خبر 489712

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دو مالیات جدید در راه است

    دو مالیات جدید در راه است

    رییس سازمان امور مالیاتی از برقراری دو مالیات جدید در آینده خبر داد و تاکید نمود: یکی از مهمترین سیاست‌های ما این است که فضای فعالیت غیرمولد را پرهزینه کنیم و در کنار این کار هزینه‌عای مالیاتی کارهای شفاف و مولد را کاهش دهیم.

  • آخرین جزئیات از یارانه «امنیت غذایی کودکان»

    آخرین جزئیات از یارانه «امنیت غذایی کودکان»

    معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خانواده‌های دهک یک تا هفت با کودکان ۶ ماهه تا ۵ ساله که نیازمند تغذیه مضاعف برای کودکان خود هستند یارانه کمکی می گیرند.

  • میراث ناترازی در شبکه بانکی

    میراث ناترازی در شبکه بانکی

    بانک مرکزی اعلام کرد در زمینه ناترازی بانک‌ها تعارف ندارد و اگر نتوانند خود را اصلاح کنند منحل خواهند شد.

  • رفع ناترازی بنزین با خودروهای بنزینی با کیفیت

    رفع ناترازی بنزین با خودروهای بنزینی با کیفیت

    عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به بیان توضیحاتی درباره دلایل بروز ناترازی بنزین در کشور پرداخت و استفاده از خودروهای با کیفیت را یکی از راه کارهای حل معضل ناترازی بنزین معرفی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =