رفع ناترازی بنزین در گرو اصلاح موتور خودروهای پرمصرف داخلی

‌رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به راهکارهای جلوگیری از ناترازی بنزین، بر ضرورت ‌رفع مشکلات موتور خودروهای تولید داخل تأکید کرد و افزود:‌ ‌خودروهای داخلی اثرات زیادی در مصرف‌ بنزین در کشور دارند و به نوعی باید گفت خودروهای داخلی بیش از استاندارد بنزین می‌سوزانند.

به گزارش صدای بورس، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر صنعت خودروی ما یک صنعت دولتی بوده و باید از این شرایط خارج شویم، بنابراین ما باید صنعت خودرو را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا این بخش کیفیت خودرو را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه خودروهای داخلی باید بهینه مصرف کنند، ‌بیان کرد: ما به جای‌ اینکه واردات بنزین داشته باشیم و حدود ۳ الی ۴ میلیارد دلار در این بخش هزینه کنیم، باید به سمت تحول صنعت خودرو پیش برویم و موتور خودروهای داخلی را اصلاح کنیم ضمن آنکه به سمت تولید خودروهای دوگانه سوز و همچنین با مصرف بنزین پایین‌تر برویم.

سنگدوئینی درباره تمرکز بر سوخت‌های جایگزین بنزین نظیر انرژی الکترونیکی، گاز سی‌ان‌جی و ال پی جی بر لزوم به کارگیری آن‌ها جهت حل ناترازی بنزین، تأکید کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا از سوخت‌های متنوع استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ‌صنعت خودرو باید در راستای جلوگیری از ناترازی بنزین متحول شود.

منبع: فارس

کد خبر 489568

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد

    بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد

    بازار خودرو در طول یک هفته گذشته، شاهد کاهش ۵ تا ۴۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی بود.

  • گام‌های عملی گمرک برای شفافیت و سهولت تجارت خارجی

    گام‌های عملی گمرک برای شفافیت و سهولت تجارت خارجی

    معاون وزیر اقتصاد با تشریح اقدامات عملی گمرک در ۲۹ ماهه فعالیت دولت، به آثار عملی این اقدامات در تسهیل تجارت خارجی و حذف رویه‌های فساد زا پرداخت و گفت: گام‌های عملی برای شفافیت و سهولت تجارت خارجی برداشته شده است.

  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد

    شیب کاهش قیمت خودرو تند شد

    همراه با سقوط قیمت دلار به یک کانال پایین‌تر، بازار خودرو نیز در اولین روز هفته در مسیر ریزشی قرار گرفت و قیمت خودروها افت یک تا ۵ میلیون تومانی را تجربه کردند.

  • حساب واحد خزانه تقریبا کامل اجرا شده است

    حساب واحد خزانه تقریبا کامل اجرا شده است

    وزیر اقتصاد اظهار کرده که حساب واحد خزانه به معنای ساده نظم بخشیدن به حساب‌های درآمدی دولت بود که به جای آنکه پخش و بی‌ضابطه باشد، متمرکز باشد، از ۲۵۰ هزار فقره حساب دستگاه‌های دولتی که بین شبکه بانکی به شکل تودرتو، پیچیده و گاهی ناشناخته استفاده می‌شد بعد از این نظم‌بخشی به حدود ۲۵ هزار حساب کاهش پیدا کرده است.

  • نفت از افزایش قیمت دست برنداشت

    نفت از افزایش قیمت دست برنداشت

    قیمت نفت در ابتدای معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تاثیر ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، افزایش یافت و در مسیر ثبت رشد هفتگی قرار گرفت.

  • از حضور چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری شهرهای جدید تا رشد ترانزیت

    از حضور چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری شهرهای جدید تا رشد ترانزیت

    در هفته گذشته اخبار متعددی در حوزه راه و شهرسازی از جمله حضور چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در شهرهای جدید تا رشد ترانزیت غیرنفتی در دولت سیزدهم طی یک دهه اخیر، منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =