۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
قیمت نفت کاهش یافت

قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی با کاهش فعالیت‌های اقتصادی چین به نزدیکی ۸۲ دلار در هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش صدای بورس،با کاهش فعالیت‌های اقتصادی چین، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت اما به علت درگیری در غرب آسیا و نگرانی در مورد اختلال در عرضه، قیمت‌ نفت در مسیر ثبت نخستین افزایش ماهانه از ماه سپتامبر قرار دارد.

هر بشکه نفت برنت با ۹۶ سنت کاهش ۸۱.۹۱ دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام با ۹۴ سنت کاهش ۷۶.۸۸ دلار معامله شد.

فعالیت کارخانه‌ها در چین، دومین اقتصاد و مصرف‌کننده نفت در جهان در ماه ژانویه برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافته است و این نشان می‌دهد که شتاب اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴ در حال کاهش است.

پیش‌بینی‌های بسیاری از تحلیلگران، از جمله سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در مورد رشد تقاضای نفت در سال ۲۰۲۴ را بیشتر ناشی از مصرف چین است و نشانه‌هایی از کندی اقتصاد در این کشور، این چشم‌اندازها را تضعیف می‌کند.

لاین سانگ، اقتصاددان ارشد بانک ING در یادداشتی نوشت: «بخش تولیدی چین به علت بهبود ضعیف داخلی و تقاضای خارجی کم تحت فشار قرار دارد.»

با این حال، به علت کشیده شدن درگیری اسرائیل و حماس به دریای سرخ و احتمال اختلال در عرضه نفت، قیمت هر ۲ شاخص نفتی در این ماه در مسیر ثبت افزایش قرار دارد. قرار است هم نفت برنت و هم نفت خام آمریکا در ماه ژانویه افزایش ۷ درصدی را ثبت کنند.

اما گسترش درگیری‌های غرب آسیا تولید واقعی را متوقف نکرده و نگرانی‌ها در مورد رشد تقاضای کمتر برای نفت، رشد قیمت نفت به علت نگرانی‌های ژئوپلیتیکی را کاهش داده است.

منبع: فارس

کد خبر 488875

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اقتصاد ایران ظرفیت ۲.۵ برابر شدن را دارد

    اقتصاد ایران ظرفیت ۲.۵ برابر شدن را دارد

    رئیس اتاق ایران با طرح پیشنهادات ۱۶ گانه برای تحقق توسعه اقتصادی، تأکید کرد: ظرفیت کنونی اقتصاد ایران در میان‌مدت تا ۲.۵ برابر قابل توسعه است؛ اما در صورت تداوم روندهای فعلی، تحقق این هدف دست‌یافتنی نخواهد بود.

  • صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۵ ساله رسید

    صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۵ ساله رسید

    صادرات نفت ایران در سال ۲۰۲۳، حدود ۵۰ درصد رشد کرد و به حدود ۱.۲۹ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رکورد پنج سال گذشته است.

  • قیمت نفت به ۷۷ دلار رسید

    قیمت نفت به ۷۷ دلار رسید

    نگرانی در مورد کاهش تقاضا برای نفت با احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا و رشد آهسته اقتصادی چین قیمت نفت را به ۷۷.۳۳ دلار در هر بشکه کاهش داد.

  • مذاکره مستقیم خریداران خصوصی چینی با ایران

    مذاکره مستقیم خریداران خصوصی چینی با ایران

    رویترز به نقل از منابع بازرگانی آگاه گزارش کرد پالایشگاه‌های چینی مستقل در پی درخواست ایران برای قیمت بالاتر و پیش پرداخت قبل از بارگیری محموله‌ها، همچنان خرید نفت از ایران برای فوریه را به تاخیر انداختند.

  • درآمد ۵ میلیارد دلاری با خاموشی گازهای مشعل‌

    درآمد ۵ میلیارد دلاری با خاموشی گازهای مشعل‌

    یک مقام مسوول ارزش گاز مشعلی را که تا پایان سال ۱۴۰۴ در میدان‌های نفتی و گازی کشور جمع‌آوری خواهد شد ۵ میلیارد دلار در سال و معادل ارزش صادرات گاز کنونی ایران به کشورهای همسایه دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =