عملکرد درخشان "لوتوس" در جمع 500 شرکت برتر

در بیست‌ و ششمین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشور موسوم به  IMI۱۰۰ که بر اساس اطلاعات سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها انجام شده است، شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان موفق به کسب جایگاه ۲۱۶ در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران شد و در لیست سیصد شرکت برتر ایران قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، در بیست‌ و ششمین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران که توسط سازمان مدیریت صنعتی انجام می‌شود، شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با درآمد ۲۰۲۷۵/۵ میلیارد ریالی توانسته است در لیست صد شرکت سوم شرکت‌های برتر ایران از نظر میزان درآمد قرار گیرد.

بر این اساس، تامین سرمایه لوتوس پارسیان در گروه واسطه‌گری‌های مالی کشور، جایگاه اول از نظر شاخص "بازده فروش"، جایگاه اول از نظر شاخص "بهره وری کل عوامل" و جایگاه چهارم از نظر شاخص "میزان فروش" را بر اساس اطلاعات سال مالی ۱۴۰۱ کسب کرده است.

تامین سرمایه لوتوس پارسیان همچنین موفق شده است رتبه دوم از لحاظ شاخص «بیشترین سودآوری»، رتبه دوم شاخص «بالاترین ارزش افزوده» و ‌رتبه چهارم «بیشترین بازده فروش» را بین صد شرکت سوم کسب کند.

عملکرد درخشان "لوتوس" در جمع 500 شرکت برتر

سابقه رتبه لوتوس در IMI۱۰۰

تامین سرمایه لوتوس پارسیان هشت سال متوالی است که در رتبه‌بندی سالانه شرکت‌های برتر کشور حضور داشته است و به روایت گزارش‌های منتشر شده، همواره سعی داشته در مسیر پیشرفت قدم بردارد.

تامین سرمایه لوتوس پارسیان در نوزدهمین دوره رتبه‌بندی IMI۱۰۰ موفق به کسب رتبه ۳۰۴ شد که بر اساس اطلاعات سال مالی ۱۳۹۴ بود. در بیستمین رتبه‌بندی سالانه سازمان مدیریت صنعتی، لوتوس پارسیان رتبه کلی ۲۵۸ را میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران به دست آورد و عنوان «شرکت برتر از لحاظ رشد سریع» را نیز در این سال و بر اساس اطلاعات سال مالی ۱۳۹۵ به دست آورد. در بیست‌ویکمین رتبه‌بندی IMI۱۰۰ که بر اساس اطلاعات مالی سال ۱۳۹۶ انجام شد، شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با ۲۲ رتبه ارتقا نسبت به سال مالی ۱۳۹۵، موفق به کسب جایگاه ۲۳۶ در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران شد و در بیست‌ودومین رتبه‌بندی IMI۱۰۰ که بر اساس اطلاعات سال مالی ۱۳۹۷ انجام شد، شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان با ۲۳ رتبه ارتقا نسبت به سال قبل از آن، موفق به کسب جایگاه ۲۱۳ در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران و دریافت عنوان "شرکت برتر از نظر رشد سریع" شد. در بیست و سومین رتبه‌بندی IMI۱۰۰ که بر اساس اطلاعات سال مالی ۱۳۹۸ انجام شد، لوتوس موفق به کسب جایگاه ۱۹۳ در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران شد و در بیست و چهارمین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برترکه بر اساس اطلاعات سال مالی ۱۳۹۹ انجام شد،‌ تامین سرمایه لوتوس جایگاه ۲۰۳ را میان ۵۰۰ شرکت‌ بزرگ کشور کسب کرد و بار دیگر موفق به دریافت عنوان «شرکت برتر از نظر رشد سریع» شد. در بیست‌ و پنجمین سال رتبه‌بندی شرکت‌های برتر که بر اساس اطلاعات سال مالی ۱۴۰۰ شرکت‌ها انجام شده است، شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان موفق به کسب جایگاه ۲۱۴ در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران شد و در لیست سیصد شرکت برتر ایران قرار گرفت.

عملکرد درخشان "لوتوس" در جمع 500 شرکت برتر

رتبه شرکت‌های گروه پارسیان

در گروه مالی پارسیان، دیگر شرکت‌های گروه نیز موفق به کسب رتبه‌های ارزشمند در بیست ‌و ششمین سال رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی شده‌اند. بانک پارسیان در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران رتبه بیستم را کسب کرده است و در گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری رتبه ۶ را به دست آورد. بیمه پارسیان رتبه کلی ۱۰۶، رتبه ششم بین صد شرکت دوم و رتبه ۵ در گروه موسسات بیمه‌ای را به خود اختصاص داد. شرکت تجارت الکترونیک پارسیان رتبه ۱۶۷ در میان ۵۰۰ شرکت برتر کشور و رتبه ۸ در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته را از آنِ خود کرد.

صنایع برتر در شاخص‌های عملکردی

شاخص میزان فروش: بر اساس ارزیابی‌های سازمان مدیریت صنعتی مبنی بر اطلاعات سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها و صنایع، گزارش عملکرد ۵۰۰ شرکت برتر حاکی از آن است که در سال مالی یاد شده، گروه فرآورده‌های نفتی با ۲۳.۱ درصد سهم، گروه پتروشیمی با ۱۴.۴ درصد سهم و گروه بانکها و موسسات اعتباری با ۱۳.۸ درصد سهم، سه گروه برتر صنعتی از نظر میزان فروش بوده‌اند.

شاخص سودآوری: سه گروه اول صنعتی کشور از نظر شاخص سودآوری به ترتیب گروه پتروشیمی با ۱۹.۶ درصد سهم، گروه فلزات آهنی با ۱۸.۴ درصد سهم و گروه فرآورده‌های نفتی با ۱۷.۱ درصد سهم بوده‌اند.

شاخص بازده فروش: از نظر شاخص بازده فروش، گروه سرمایه‌گذاری‌های مالی با ۸۸.۹ درصد حاشیه سود جایگاه اول را داشته و گروه فلزات غیر آهنی با ۴۷.۴ درصد بازده جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. جایگاه سوم به گروه سیمان با ۳۷.۵ درصد بازده فروش تعلق دارد.

شاخص اشتغال‌زایی: گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری با ۱۶.۷۲ درصد سهم در اشتغال‌زایی جایگاه اول صنایع را به خود اختصاص داده است. گروه وسایط نقلیه و قطعات خودرو با سهم ۱۶.۶۸ درصدی و گروه شرکت‌های چند رشته‌ای با سهم ۱۰.۸۴ درصدی به ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم را از این نظر کسب کرده‌اند.

شاخص بهره‌وری کل: سه گروه صنعتی اول از نظر شاخص بهره‌وری سرمایه به ترتیب گروه پتروشیمی، گروه فلزات آهنی و گروه فرآورده‌های نفتی بوده‌اند.

سازمان ‌مدیریت‌ صنعتی، رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران را در بیست‌ و شش سال متوالی انجام داده است. این فهرست با فراهم کردن آمار و اطلاعات شفاف و مفید در مورد بنگاه‌های اقتصادی کشور، فضای روشن‌تری از کسب و کار اقتصادی کشور ارائه می‌دهد و به مدیران بنگاه‌های اقتصادی، سیاستگذاران و پژوهشگران، یاری می‎‌رساند تا شناخت و درک دقیق‌تری از مقیاس، ساختار مالی و اقتصادی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور بیابند.

به گزارش روابط عمومی تامین سرمایه لوتوس پارسیان،این رتبه‌بندی بر اساس اطلاعات مالی مندرج در صورت‌های مالی شرکت‌ها است که در پاسخ به فراخوان عمومی و مکاتبات مستقیم به‌دست می‌آید.

کد خبر 488200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =