پیش‌بینی‌های عجیب کریپتویی

نخستین ماه از سال جدید میلادی رو به پایان است و در این میان، بازار پیش‌بینی‌ها برای آینده رمزارزها همچنان پررونق است. اما این پیش‌بینی‌ها که بر پایه برآوردها و ارزیابی‌های کارشناسان، تحلیلگران و معامله‌گران ارائه می‌شوند، پر از تناقض و گاه کاملا متفاوت هستند. به بیان ساده‌تر، تصمیم‌گیری بر اساس این پیش‌بینی‌ها، گمراه‌کننده به نظر می‌رسد.

به گزارش صدای بورس، بیشتر کارشناسان بر این باورند که امسال، سال کریپتوکارنسی‌هاست و این بازار شاهد جهش قیمت بسیاری از رمزارزها خواهد بود. افزایش پذیرش رمزارزها به عنوان واقعیت موجود و گسترش استفاده از آنها، مهم‌ترین عامل رشد قیمت‌ها اعلام شده است. در مقابل، افزایش آمار کلاهبرداری و تلاش بانک‌های مرکزی و دولت‌ها برای قانونگذاری در این بازار که ماهیت غیرمتمرکز بودن کریپتوها را تهدید می‌کند، چالش‌های مهم این حوزه به شمار می‌روند. بر این اساس، انتظار می‌رود که امسال برخی از مسائل اثرگذار بر بازار کریپتوکارنسی تعیین تکلیف شود.

در اینجا تعدادی از تازه‌ترین پیش‌بینی‌ها درباره وضعیت بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۴ را مرور می‌کنیم.

صعود یا سقوط پادشاه

در چشم‌انداز همیشه در حال تحول کریپتوکارنسی‌ها، قیمت بیت‌کوین رشد قابل توجهی را ثبت کرده است. در حال حاضر پادشاه رمزارزها در محدوده نزدیک به ۴۳ هزار دلار نوسان می‌کند. این رشد با افزایش علاقه به محصولات کریپتویی در آمریکا، به ویژه تایید صندوق ETF نقدی بیت‌کوین همراه بوده است. اشتیاق به این رمزارز با نزدیک شدن به رویداد بعدی نصف شدن بیت‌کوین در حال افزایش است. بر این اساس، کارشناسانی همچون اسکاراموچی از شرکت «اسکای بریج» پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌کوین در مسیر صعودی قرار می‌گیرد و تا سال ۲۰۲۵ به مرز ۱۷۰ هزار دلار می‌رسد.

همانگونه که جامعه کریپتوکارنسی درباره نتایج رویداد نصف شدن بیت‌کوین حدس زده، در حال حاضر پرسش‌هایی در مورد اینکه آیا این اتفاق، دور تازه‌ای از جهش قیمت را آغاز و روندهای گذشته را تکرار می‌کند، مطرح شده است. رویداد نصف شدن، مرحله‌ای پویا برای بیت‌کوین به شمار می‌رود که روند حرکت بازار را با پیش‌بینی‌های مالی استراتژیک در هم می‌آمیزد. در پی تایید صندوق ETF نقدی بیت‌کوین از سوی دولت آمریکا، آمار معاملات محصولات سرمایه‌گذاری کریپتویی با افزایش چشمگیری روبه‌رو شد. بر اساس آمارهای موجود، در هفته منتهی به ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) بیش از ۱.۲۴ میلیارد دلار نقدینگی وارد صندوق‌های آمریکایی شد. این افزایش در حجم معاملات تقریبا ۹۰ درصد از کل خریدوفروش روزانه در صرافی‌های قابل اعتماد را شامل می‌شود. در این هفته، ارزش کل معاملات هفتگی به رکورد بالای ۱۷.۵ میلیارد دلار دست یافت. بر پایه پیش‌بینی تحلیلگران این شرکت، جهش بزرگی برای قیمت بیت‌کوین در راه است.

یکی دیگر از برآوردها حکایت از آن دارد که قیمت بیت‌کوین از پتانسیل لازم برای ثبت رکوردهای بالاتر نیز برخوردار است. به عنوان نمونه، «تیم دریپر» سرمایه‌گذار جسورانه معتقد است که قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ به مرز ۲۵۰ هزار دلار خواهد رسید. یکی دیگر از کارشناسان گفته است: تصور اینکه قیمت بیت‌کوین کمتر از ۲۵۰ هزار دلار باشد، دشوار است. همه باید بدانند که این یک فرصت استثنایی برای سودبری است.

با این وجود، هنوز هم برخی کارشناسان از سقوط رمزارز اول بازار در سال جاری خبر می‌دهند. بر اساس برآورد این دسته از کارشناسان، قوانین محدودکننده دولتی که در سراسر جهان وضع می‌شود، در کنار تلاش بانک‌های مرکزی برای تحت کنترل درآوردن بازار کریپتو و سیر صعودی آمار کلاهبرداری‌ها موجب توقف روند افزایش قیمت رمزارزها و حتی نزولی شدن بازار خواهد شد. چنین اخباری کار را برای سرمایه‌گذاران دشوار می‌کند، چون نمی‌دانند زمان دقیق ورود/خروج به/از بازار را چگونه محاسبه کنند.

پیش‌بینی‌های عجیب کریپتویی

سال دوژکوین

بدون اغراق، در مقایسه با دیگر میم‌کوین‌ها و رمزارزهای دارای سرمایه کلان، عملکرد دوژکوین کم‌فروغ بوده است. حتی با اینکه بیت‌کوین توانسته به رکوردهای پیشین خود دست یابد، قیمت دوژکوین حرکتی نداشته است. اما به گفته یکی از تحلیلگران بازار کریپتوکارنسی، این وضعیت ممکن است تغییر کند.

از زمان سقوط قیمت به کمتر از ۰.۰۹ دلار، هواداران دوژکوین تلاش کرده‌اند تا قیمت‌ها را کنترل کنند. با افزایش فشار فروش، بهترین سناریو این بود که این میم‌کوین وارد مرحله انباشت خواهد شد و این وضعیت به آغاز روند صعودی آن کمک خواهد کرد. بر این اساس تحلیلگران معتقدند که دوژکوین به زودی وارد فضای خرید خواهد شد. یکی از تحلیلگران مجموعه CryptoCheck با اشاره به شرایط موجود، پیش‌بینی کرده است که دوژکوین پتانسیل لازم برای جهش قیمت در سال ۲۰۲۴ را دارد. برآورد این تحلیلگر، افزایش ۸۰۰ درصدی قیمت دوژکوین در سال جاری است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که قیمت این میم‌کوین تا پایان سال به سطح ۰.۶ دلار برسد.

تنزل جایگاه بایننس

تا زمان ورشکستگی مدیرعامل FTX در نوامبر ۲۰۲۲ و محکومیت سم بنکمن فراید، آمار معاملات این صرافی سیر صعودی داشت. اما پس از آن، سهم بازار این صرافی در یک سال حدود ۲۰ درصد کاهش یافت. البته صرافی بایننس همچنان بزرگترین صرافی رمزارز جهان است و جایگاه خود را از سال ۲۰۱۷ تاکنون حفظ کرده است. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که روند نزولی جایگاه بایننس در سال ۲۰۲۴ ادامه پیدا کند و حتی ممکن است رتبه نخست را به رقیبانی همچون Bybit یا Coinbase واگذار کند.

صرافی Coinbase یک شرکت آمریکایی است که پلتفرم معاملات رمزارزها را مدیریت می‌کند و بزرگترین صرافی کریپتو در آمریکا از نظر حجم معاملات است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۴ میزان درآمد این صرافی دوبرابر افزایش پیدا کند. رایان راسموسن، کارشناس رمزارزها در این باره گفت: درآمد صرافی Coinbase دوبرابر خواهد شد که بیشتر از رقم مورد انتظار وال استریت است.

جهش اتریوم

رمزارز اتریوم هنوز هم یکی از محبوب‌ترین کریپتوها برای سرمایه‌گذاران به شمار می‌رود. بر اساس پیش‌بینی Bitwise برای سال ۲۰۲۴، امسال درآمد اتریوم بیش از دو نیم برابر خواهد شد. انتظار می‌رود درآمد اتریوم به ۵ میلیارد دلار برسد. در سال ۲۰۲۳ کاربران برای استفاده از این رمزارز حدود ۲.۳ میلیارد دلار پرداخت کردند. در سال جاری، اتریوم یکی از پلتفرم‌هایی خواهد بود که با سریع‌ترین نرخ رشد روبه‌رو خواهد شد.

پیش‌بینی‌های عجیب کریپتویی

رمزارز عجیب

رمزارز BONK که در مجموعه dog coin جای می‌گیرد، به تازگی مورد توجه قرار گرفته است. جهش این رمزارز در پی پذیرفته شدن در صرافی Coinbase، بالاترین نرخ در سال ۲۰۲۳ بود. این رمزارز در یک سال گذشته ۹۳۰ درصد و در یک ماه گذشته نیز ۳۰۰ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. در حال حاضر قیمت این رمزارز کمتر از ۰.۰۰۰۰۲ دلار است. در حال حاضر ارزش بازار این رمزارز ۷۶۰ میلیون دلار است اما پیش‌بینی می‌شود که این رقم به ۱۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

پیش‌بینی‌های عجیب کریپتویی

کد خبر 487752

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =