سیاست‌های غلط بانک مرکزی یکی از دلایل اصلی تورم است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:با این شیوه سیاست‌های بانک مرکزی در ساختار اقتصادی کشور تاثیر منفی دارد و تا زمانی که این تاثیر منفی وجود داشته باشد وضعیت اقتصادی کشور اصلاح نخواهد شد.

به گزارش صدای بورس، علی بابائی کارنامی با بیان اینکه تا زمانی که تورم کنترل نشود ثبات اقتصادی و معیشتی در زندگی مردم ایجاد نخواهد شد، گفت: از آنجا که همیشه ابهاماتی پیرامون ساختار مباحث بانکی و پولی و مالی کشور وجود داشته است و تاریخ نشان داده عموما سیاست های اقتصادی بانک مرکزی‌ در ادوار مختلف به اقتصاد کشور آسیب وارد کرده‌اند، لذا معتقدم اگر بانک مرکزی با این روش در امور اقتصادی دخالت نکند، مشکلات این حوزه به صورت چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

نماینده ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با این شیوه سیاست‌های بانک مرکزی در ساختار اقتصادی کشور تاثیر منفی دارد و تا زمانی که این تاثیر منفی وجود داشته باشد وضعیت اقتصادی کشور اصلاح نخواهد شد.

به گزارش خانه ملت، وی مطرح کرد: به عنوان مثال ریشه اصلی خلق پول، سیاستهای غلط بانک مرکزی است، در حال که بانک مرکزی اهرم‌هایی دارد که قادر است بانک‌هایی داری فعالیت غیرمولد را کنترل کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هماهنگی تیم اقتصادی دولت مسئله مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین به کارگیری نیروی انسانی متخصص و کارآمد موضوع مهم است که باید برای دستیابی به ثبات اقتصادی مدنظر قرار داد.

کد خبر 487493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =