آغاز گرم بورس در روز سرد زمستانی

بازار سرمایه اولین روز هفته را، علی رغم تمام اخبار منفی مبنی بر تنش در خاورمیانه، مثبت شروع کرد و توانست نسبت به آخرین روز هفته قبل ۰.۴۴ درصد رشد را به ثبت برساند.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه اولین روز معاملاتی هفته را با رشد ۹ هزار و ۵۵۴ واحدی گذراند و به سطح دو میلیون و ۱۸۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به آخرین روز هفته گذشته یک رشد ۹۲۱ واحد را تجربه کرد. ارزش ۵۴۵ هزار معامله ۱۳۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل ۶۲ واحد نسبت به آخرین روز هفته گذشته رشد داشت و به سطح ۲۶ هزار و ۳۳۷ واحد رسید. ارزش ۳۰۷ هزار معامله ۱۴۲ هزار و ۷۸ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

نمادهای مثبت و منفی

۲۰۳ نماد بازار مثبت و ۳۱۱ نماد از میان ۶۷۷ نماد بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۲۹ درصد نمادها سبز رنگ و ۴۵ درصد بازار قرمز شده بودند.

بیشترین‌ها

دی، انرژی، نخریس و وبملت بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

دی، وبملت، خساپا و شستا بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شستا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

در نمادهای وکبهمن، سپیدار، بگیلان و پرسپولیس بیشترین قدرت خرید حقیقی به ثبت رسید.

فملی، فولاد، پارسان و شپنا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل گذاشتند و در این بازار نمادهای داتام، خودرو، وبملت و انرژی بیشترین تراکنش را داشتند.

هرمز، وهور، شگویا و جگهر بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بازار نقدی فرابورس گذاشتند و نخریس، کرومیت و نطرین و فصبا، جزو نمادهای پرتراکنش بازار نقدی فرابورس به ثبت رسیدند.

در نمادهای وبصادر، کروی، جم و ولپارس فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

صنایع پیشروی امروز

صنایعی که در اولین روز هفته توانستند بیشترین بازدهی را به ثبت برسانند، شامل گروه‌های ماشین‌آلات، حمل و نقل از طریق خطوط راه‌آهن، نساجی و فعالیت‌های مرتبط با اوراق بهادار بودند.

همچنین ۴ صنعت سرمایه‌گذاری، فرآورده‌های نفتی، تولید فلزات گران‌بهای غیرآهن و آهن و فولاد بیشترین تاثیر را روی شاخص بورس اوراق بهادار داشتند.

صندوق‌های برتر

صندوق‌های سهامی موج فیروزه با ۴.۶۷ درصد بازدهی، جهش با ۳.۳۸درصد سود، توان با ۲.۹ درصد و شتاب ۲.۷۲ درصد جزو ۴ صندوق برتر بازار سرمایه به ثبت رسیدند.

صندوق‌های درآمد ثابت آسامید، یارا، فردا و دیبا جزو رکوردداران در بازدهی مثبت به حساب آمدند.

کد خبر 487279

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • بورس در برزخ انتظار

    بورس در برزخ انتظار

    اصلاح بی‌پایان نماگرهای بورسی ورود به عصر جدیدی را آغاز کرده است. پس از افت پی‌درپی قیمت سهام به‌نظر می‌رسید ‌با فرارسیدن نیم‌سال دوم، کارنامه عقبگرد قیمت سهام بسته شود اما تداوم حرکت بازارسهام بر مدار نزولی نشان می‌دهد ابرمشکلات بازارمذکور بزرگ‌تر از آن است که رخدادهای کوچک و حاشیه‌ای بتوانند مسیر قیمت سهام را تغییر دهند.

  • پایان یک هفته کم رمق برای تالارشیشه ای

    پایان یک هفته کم رمق برای تالارشیشه ای

    شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز بازار سرمایه نسبت به دیروز کاهش داشت و با افت حدود ۷۰۰۰ واحدی نسبت به روز گذشته روی دو میلیون و ۲۳ هزار واحد ایستاد.

  • دلیل لغو مزایده دوم سرخابی‌ها

    دلیل لغو مزایده دوم سرخابی‌ها

    مرحله دوم از واگذاری سهام دو باشگاه فوتبال پرسپولیس و استقلال همانند مرحله اول به دلیل تکمیل نشدن فرآیند درخواست و اخذ تضامین از متقاضیان لغو شد.

  • تالار شیشه ای مات شد

    تالار شیشه ای مات شد

    روند منفی که شاخص‌های بورسی در پیش گرفته‌اند با کاهش ارزش معاملات در این بازار چشم‌اندازی مبهم از آینده دادوستدهای تالارشیشه‌ای ترسیم می‌کند.

  • بورس چه زمانی رشد می کند؟

    بورس چه زمانی رشد می کند؟

    کارشناس بازار سرمایه گفت: شرایط فعلی بهترین زمان برای رشد بورس و جذب نقدینگی و کاهش سیاست انقباض پولی است.

  • خروچ پی در پی سهامداران از بازار

    خروچ پی در پی سهامداران از بازار

    افزایش نااطمینانی‌ها به چشم‌انداز اقتصادی و مسائل مرتبط با نتایج مذاکرات هسته‌ای کشور در بازار سهام تبعاتی همچون کاهش تقاضای موثر و مثبت سهامی برجای گذاشته است، در حالی‌که براساس روند پرقدرت قیمت سهام در فروردین۱۴۰۱ به‌نظر می‌رسید ‌فعالان این بازار با موج جدیدی از جهش قیمتی روبه‌رو شوند اما شاخص‌کل بورس به‌عنوان مهم‌ترین دماسنج بازار در ماه‌های گذشته با قدرت هرچه تمام از مسیر تعادلی خارج شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =