پایان بهاری بورس در آخرین روز هفته

بازار سرمایه در آخرین روز هفته یک رشد قابل توجه از خود به جا گذاشت تا سهامداران یک روز معاملاتی نسبتا با حجم مناسب معاملات را به یاد داشته باشند.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه آخرین روز معاملاتی هفته را با رشد ۱۴ هزار و ۵۹۱ واحدی گذراند و به سطح دو میلیون و ۱۷۰ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به روز گذشته یک رشد ۴ هزار و ۶۳۸ واحد را تجربه کرد. ارزش ۴۰۹ هزار معامله ۸۴ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل ۶۸ واحد نسبت به روز گذشته رشد داشت و به سطح ۲۶ هزار و ۲۷۵ واحد رسید. ارزش ۳۱۷ هزار معامله ۸۷ هزار و ۷۱۷ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

نمادهای مثبت و منفی

۲۹۳ نماد بازار مثبت و ۱۸۹ نماد بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۴۳ درصد نمادها سبز رنگ و ۲۸ درصد بازار قرمز شده بودند.

بیشترین‌ها

نخریس، وبملت، خودرو و ثفارس بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

وبملت، دی، خودرو و شگستر بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شستا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

در نمادهای سپیدار، لطیف، بپیوند و پرسپولیس بیشترین قدرت خرید حقیقی به ثبت رسید.

پارسان، وبملت، فملی و شبندر بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل گذاشتند و در این بازار نمادهای وبملت، خودرو، لپارس و سصفها بیشترین تراکنش را داشتند.

فزر و جگهر بیشترین تاثیر مثبت و انتخاب و پخش بیشترین تاثیر منفی بر بازار نقدی بر بازار نقدی فرابورس گذاشتند و نخریس، کرومیت و زنگان و کمرجان، جزو نمادهای پرتراکنش بازار نقدی فرابورس به ثبت رسیدند.

در نمادهای خاهن، وکار، تاپیکو و شگستر فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

صنایع پیشروی امروز

صنایعی که در آخرین روز هفته توانستند بیشترین بازدهی را به ثبت برسانند، شامل گروه‌های حمل‌ونقل از طریق خطوط راه‌آهن، بنادر و کشتیرانی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات و خودرو بوده‌اند.

همچنین ۴ صنعت سرمایه‌گذاری، بانک‌ها و موسسات اعتباری، فرآورده‌های نفتی و آهن و فولاد بیشترین تاثیر را روی شاخص بورس اوراق بهادار داشتند.

صندوق‌های برتر

صندوق‌های سهامی موج فیروزه با ۵.۲۵ درصد بازدهی، جهش با ۴.۶۱ درصد سود، اهرم با ۳.۷۹ درصد و شتاب ۳.۶۹ درصد جزو ۴ صندوق برتر بازار سرمایه به ثبت رسیدند.

صندوق‌های درآمد ثابت کارین، اعتبار، فاخر و دارا جزو رکوردداران در بازدهی مثبت به حساب آمدند.

کد خبر 487080

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =