انتخاب اولین بازارگردان ابزار مشتقه در بورس عربستان

اولین بازارگردان ابزار مشتقه در بورس عربستان سعودی (تداول) انتخاب شد.

به گزارش صدای بورس، شرکت «SNB Capital»، که یک مؤسسه مالی کشور سعودی و پیشرو در منطقه‌ به شمار می‌رود و متخصص صنعت مدیریت دارایی و ثروت، اوراق بهادار و تامین سرمایه بوده و دارایی تحت مدیریت آن (AUM) به ۶۷ میلیارد دلار بالغ می‌شود، به عنوان اولین بازارگردان ابزار مشتقه شرکت بورس عربستان سعودی (تداول) نام گرفت و بازارگردانی ابزار «آتی شاخص MT۳۰» به عهده این شرکت خواهد بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، SNB که بزرگترین سهامدار «کردیت سوئیس» به شمار می‌رود، پس از ادغام «کردیت سوئیس» با UBS در ماه مارس ۲۰۲۳، به دولت سوئیس اعلام کرد که حاضر است ۵ میلیارد دلار به این نهاد واریز کند و به ازای آن مالکیت سهام خود را از ۱۰ به ۴۰ درصد افزایش دهد، اما نهاد ناظر سوئیس (FINMA) علی‌رغم اینکه مالکیت بالای ۱۰ درصد را مجاز می‌شمارد، بدون هیچ دلیلی این پیشنهاد را رد کرد.

گفتنی است «کردیت سوئیس» در ماه جاری قرار است نیمی از نیروی کار خود که به ۲۰ هزار نفر بالغ می‌شود را تعدیل کند که کارکنان دفاتر نیویورک، لندن و برخی شهرهای آسیایی از آن متاثر خواهند شد.

منبع: سنا

کد خبر 487075

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • تکلیف سفر تعلیق‌ شده زائران حج عمره مشخص شد

    تکلیف سفر تعلیق‌ شده زائران حج عمره مشخص شد

    مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: سعی داریم زائرانی که پروازشان از ۱۳ دی به عربستان لغو شده را در پروازها و تکمیل ظرفیت‌های آتی برای اعزام به عمره مفرده جایگزین کنیم.

  • پشت پرده فساد شرکت چای دبش و اقدامات دولت

    پشت پرده فساد شرکت چای دبش و اقدامات دولت

    ایسنا نوشت:وزیر اقتصاد با اشاره به موضوع فساد چای دبش گفت: در این دولت کسی نمی‌گوید «آقای فلانی خط قرمز ما است با او برخورد نکنید». جامعه بداند دولت این بار بنا نیست خاکروبه‌ها را زیر فرش‌ها پنهان کند، نمی‌خواهد روی فسادها سرپوش بگذارد و قرار نیست عده‌ای در حاشیه امن باشند. شرکت چای دبش هم بابت ارزی که برای واردات دریافت کرده بود، پولش را پرداخته و اموال مردم جایی نرفته است.

  • رشد بورس‌های عربی در اولین هفته سال جدید میلادی

    رشد بورس‌های عربی در اولین هفته سال جدید میلادی

    روند تحرک شاخص بورس‌های عربی منطقه در اولین هفته از سال جدید میلادی افزایشی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =