چهره‌های برتر اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۴

به بهانه آغاز سال نو میلادی، چهره‌های برتر اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۴ معرفی شدند.

به گزارش صدای بورس، اقتصاد جهان در سده‌های گذشته شاهد ظهور اقتصاددانانی بوده که ایده‌ها و دیدگاه‌هایشان نقش اساسی و بنیادی در شکل‌گیری روابط اقتصادی و تجاری امروز دنیا داشته است.

در یک جمع‌بندی کلی، بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران معتقدند، سه اقتصاددان بزرگ تاریخ جهان که تاثیر ایده‌هایشان بر اقتصاد جهان همچنان پابرجاست، عبارتند از آدام اسمیت، کارل مارکس و جان مینارد کینز. سیاست عدم مداخله دولت در امور اقتصادی یا همان اقتصاد آزاد، ایده اصلی اسمیت بود. مارکس یک الگوی رادیکال از سوسیالیسم را رائه کرد و کینز هم ایده دولت رفاه را ارائه کرد.

برخی اقتصاددانان برتر جهان، همه ساله به پاس خدمات‌شان به علم اقتصاد موفق به دریافت جایزه نوبل اقتصاد می‌شوند. البته برخی دانشمندان علم اقتصاد هیچگاه موفق به دریافت این جایزه نمی‌شوند اما نقش آنها در توسعه اقتصاد جهان غیرقابل انکار است.

در شناسایی و معرفی اقتصاددانان برتر جهان چندین شاخص مهم از جمله دانشگاه یا موسسه آموزشی، تعداد مقالات و کتاب‌های منتشرشده، میزان ارجاع به نوشته‌ها، اثرگذاری بر سیاست‌گذاری‌ها، میزان توجه منتقدان و... مورد اندازه‌گیری و امتیازدهی قرار می‌گیرد. موسسه AD Scientific Index در تازه‌ترین گزارش خود با بررسی موقعیت بیش از ۲۳ هزار و ۶۰۰ اقتصاددان از ۱۶۹ کشور جهان اقدام به معرفی برترین اقتصاددانان و دانشمندان علم اقتصاد برای سال ۲۰۲۴ کرده است. در این رتبه‌بندی، ۱۰۰ اقتصاددان برتر در حوزه اقتصاد و اقتصادسنجی معرفی شده‌اند. برخی از این اقتصادانان پیشتر موفق به دریافت جایزه نوبل اقتصاد و دیگر جوایز اقتصادی شده‌اند. در اینجا بخشی از این رتبه‌بندی و نام اقتصاددانان برتر سال ۲۰۲۴ را مشاهده می‌کنید.

  1. جوزف یوجین استیگلیتز، آمریکا
  2. آمارتیا کومار سن، آمریکا
  3. جیمز خکمن، آمریکا
  4. آندری شلیفر، آمریکا
  5. دارون عجم‌اوغلو، آمریکا
  6. جرج لوونشتاین، آمریکا
  7. ژان تیرول، فرانسه
  8. دنی رودریک، آمریکا
  9. مارتین ناپ، بریتانیا
  10. ریچارد بی فریدمن، آمریکا
  11. ارنست فر، سوئیس
  12. پیتر نیجکامپ، هلند
  13. فیلیپ آهیون، آمریکا
  14. ویلیام نوردهاوس، آمریکا
  15. تد آر میلر، آمریکا
  16. استفان پولاسکی، آمریکا
  17. اریک هانوشک، آمریکا
  18. جفری فرانکل، آمریکا
  19. آلن کروگر، آمریکا
  20. آنگوس دیتون، آمریکا

کد خبر 486608

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاران

    توسعه ابزارهای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاران

    یک کارشناس بازار سرمایه نوشت: در حال حاضر با همکاری مناسب از جانب سازمان بورس و اوراق بهادار میزان تنوع این ابزارها در طی یکی دو سال گذشته در بورس تهران به طور چشمگیری افزایش یافته و شاهد ورود صندوق‌های reit, درآمد ثابت نوع دوم، مختلط، صندوق در صندوق‌ها، اهرمی، بخشی و حتی به نوعی هج فاندها با بکارگیری گسترده ابزارهای مشتقه به بازار هستیم که علاوه بر ایجاد فضای رقابتی در میان نهادهای مالی که در نهایت منجر به منفعت سرمایه‌گذار می‌شود، فرصت بی‌نظیری را برای طیف‌های مختلف سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

  • تصمیم بانک سوئیسی درباره صندوق‌های قابل معامله بورسی

    تصمیم بانک سوئیسی درباره صندوق‌های قابل معامله بورسی

    بانک یوبی‌اس معاملات صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین را به روی برخی از مشتریان باز می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =