۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
تداوم افت بورس در هفته

سومین روز هفته،‌ یک روز ناخوشایند برای بازار سرمایه به حساب آمد. امروز بازار سرمایه ۷۷۷۵ واحد کاهش یافت تا شاخص کل به دو میلیون و ۱۶۸ هزار واحد برسد.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه در سومین روز معاملاتی، با کاهش ۷هزار و ۷۷۵ واحدی گذراند و به ۲ میلیون و ۱۶۸ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به روز گذشته ۳۱۴ واحد افت کرد. همچنین ارزش ۳۸۱ هزار معامله، ۵۳ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل بیش از ۹۴ واحد نسبت به روز قبل افت را به ثبت رساند و به سطح ۲۶ هزار و ۳۱۸ واحد رسید. ارزش ۱ میلیون و ۱۵۴ هزار معامله، ۲,۶۲۹,۷۱۲ ریال به ثبت رسیده است.

نمادهای مثبت و منفی

در بازار امروز، ۱۶۱ نماد بازدهی مثبت و ۳۸۳ نماد از میان ۶۸۲ نماد بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۲۳ درصد نمادها سبز رنگ و ۵۶ درصد بازار به رنگ قرمز درآمده بودند.

بیشترین‌ها

ذوب، ثپردیس، خنصیر و دی بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

دی، ذوب، شستا و کرمان بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شستا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

حقیقی‌ها در نمادهای استقلال، تکاردان، کتوسعه و فن‌افزار بیشترین قدرت را داشتند.

فولاد، فملی، شپدیس و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند و در این بازار نمادهای ذوب، خنصیر، تکاردان و داتام بیشترین تراکنش را داشتند.

بپاس، وسپهر، آریا و خاور بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند. همچنین نخریس، فصبا، ثپردیس و بمولد جزو پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار فرابورس محسوب شدند.

در نمادهای کپشیر، سنیر، ستران و تکنو فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

صنایع برتر امروز

در سومین روز معاملاتی گروه‌های سخت‌افزار و تجهیزات ۴.۱۵ درصد، صنعت پیمانکاری صنعتی با ۴.۱۳ درصد، نساجی ۳.۶۲ درصد و انبوده‌سازی، املاک و مستغلات با ۲.۰۲ درصد بیشترین بازدهی را در میان صنایع به ثبت رساندند.

همچنین صنایع سرمایه‌گذاری، فرآورده‌های نفتی، تولید کود و ترکیبات نیتروژن و تولید فلزات گرانبهای غیرآهن جزو چهار صنعت تاثیرگذار در شاخص برآورد شدند.

صندوق‌های سهامی برتر

در سومین روز هفته، صندوق‌های سهامی ثهام با ۰.۶۶ درصد بازدهی، ثمین با ۰.۵۷ درصد، اوا با ۰.۴۲ درصد و ترمه با ۰.۳۷ درصد سوددهی، بیشترین بازده را در میان صندوق‌های سهامی به ثبت رساندند.

همچنین صندوق‌های درآمد ثابت صنهال، آلا، بازده و نیلی رکورددار بازدهی در سومین روز معاملاتی هفته شدند.

کد خبر 486342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =