پایان هفته کسالت بار تالار شیشه ای

بازار سرمایه در آخرین روز هفته، کم‌رمق و ناتوان بود، حجم معملات و ارزش آنان چنگی به دل نمی‌زند.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه روز چهارشنبه با ریزش ۱ هزار و ۳۴۱ واحدی گذراند و به ۲ میلیون و ۱۷۷ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به روز گذشته ۴۱ واحد رشد کرد. همچنین ارزش ۳۸۷ هزار معامله ۶۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل بیش از ۵۹ واحد نسبت روز قبل رشد را به ثبت رساند و به سطح ۲۶ هزار و ۳۶۸ واحد رسید. ارزش ۳۲۰ هزار معامله ۱۳۶ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

نمادهای مثبت و منفی

در بازار امروز، ۲۵۱ نماد مثبت و ۲۵۶ نماد از میان ۶۸۱ نماد بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۳۶ درصد نمادها سبز رنگ و ۳۷ درصد بازار به رنگ قرمز درآمده بودند.

بیشترین‌ها

دی، فولاد، فملی و خاور بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

دی، شستا، خودرو و خاور بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شستا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

حقیقی‌ها در نمادهای نیان، فصبا، تکاردان و فن‌افزار بیشترین قدرت را داشتند.

رمپنا، ومعادن، کچاد و کگل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند و در این بازار نمادهای داتام، تکاردان، شهر و ثشاهد بیشترین تراکنش را داشتند.

هرمز، خاور و انتخاب بیشترین تاثیر مثبت و بپاس بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند. همچنین فصبا، کرومیت، فن‌افزار و بمولد جزو پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار فرابورس محسوب شدند.

در نمادهای سآبیک، دالبر، فولاد و غنیشا فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

صنایع برتر امروز

در آخرین روز معاملاتی گروه‌های نوشیدنی با ۳.۸۱ درصد، صنعت حفاری با ۳.۳۹ درصد، تجهیزات صنعتی ۲.۲۷ درصد و صنعت محصولات کاغذی با ۱.۹۸ درصد بیشترین بازدهی را در میان صنایع به ثبت رساندند.

همچنین صنایع کانی‌های فلزی، فعالیت‌های مهندسی، سرمایه‌گذاری و دارویی چهار صنعت تاثیرگذار بر شاخص برآورد شدند.

صندوق‌های سهامی برتر

در آخرین روز هفته، صندوق‌های سهامی جهش با ۲.۹۳ درصد، موج با ۲.۱۹ درصد، اهرم با ۲.۰۵ درصد و توان با ۱.۹۵ درصد سوددهی، بیشترین بازدهی را در میان صندوق‌های سهامی را داشتند.

همچنین صندوق‌های درآمد ثابت آسامید، آلا، دارا و افران رکورددار بازدهی در آخرین روز معاملاتی هفته شدند.

کد خبر 486004

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پایان یک هفته کم رمق برای تالارشیشه ای

    پایان یک هفته کم رمق برای تالارشیشه ای

    شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز بازار سرمایه نسبت به دیروز کاهش داشت و با افت حدود ۷۰۰۰ واحدی نسبت به روز گذشته روی دو میلیون و ۲۳ هزار واحد ایستاد.

  • جلسه سازمان بورس با ناشران بزرگ برای اجرایی شدن تجدید ارزیابی دارایی‌ها

    جلسه سازمان بورس با ناشران بزرگ برای اجرایی شدن تجدید ارزیابی دارایی‌ها

    با هدف اجرایی شدن افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، جلسات مستمر و جداگانه‌ هیات مدیره و مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران عامل و هیات مدیره هلدینگ‌ها و ناشران بزرگ امروز «چهارشنبه» در سازمان بورس برگزار شد.

  • بورس در برزخ انتظار

    بورس در برزخ انتظار

    اصلاح بی‌پایان نماگرهای بورسی ورود به عصر جدیدی را آغاز کرده است. پس از افت پی‌درپی قیمت سهام به‌نظر می‌رسید ‌با فرارسیدن نیم‌سال دوم، کارنامه عقبگرد قیمت سهام بسته شود اما تداوم حرکت بازارسهام بر مدار نزولی نشان می‌دهد ابرمشکلات بازارمذکور بزرگ‌تر از آن است که رخدادهای کوچک و حاشیه‌ای بتوانند مسیر قیمت سهام را تغییر دهند.

  • لیدرهای بورس تغییر کردند

    بررسی بازار در هفته گذشته؛

    لیدرهای بورس تغییر کردند

    بازار اولین هفته زمستان را در حالی به پایان برد که ارزش معاملات خرد به صورت متوسط هفتگی کمتر از ۴۵۰۰ میلیارد تومان بود که بیش از ۲۰ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل ثبت کرد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =