«اخشان» در راه بورس / تجدید ارزیابی نداریم

در نشست خبری عرضه اولیه سهام شرکت اخشان خراسان اعلام شد برنامه افزایش سرمایه «اخشان» از محل سود انباشته وجود دارد ،اما از محل تجدید ارزیابی فعلا برنامه ای نداریم.

به گزارش صدای بورس،محمد رضا بیرجندی، در اولین نشست خبری شرکت برای ورود به بازار سرمایه در معرفی شرکت، گفت: شرکت اخشان خراسان یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه تبرک و پنجمین شرکت این گروه برای ورود به بازار سرمایه است.

مدیرعامل شرکت اخشان خراسان افزود: بستر اصلی شرکت اخشان خراسان متکی به فعالیت های کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی است که از زنجیره تولید تا سفره مصرف کنندگان را در حوزه فعالیت های خود دارد و بزرگترین مرکز ذخیره سازی غلات در کشور است.

وی ادامه داد: کارخانه آرد اخشان و انبار نگهداری غلات است که این مجموعه در بین ۳۸۴ کارخانه آرد کشور، یکی از بزرگ‌ترین کارخانجات آرد سراسر کشور است که با استفاده از بهترین ماشین‌آلات آلمانی و سویسی تجهیز شده و سالانه ۲۱۰ هزار تن ظرفیت تولید آن است که در دو خط تولید امکان تولید آرد دارد.

مدیر عامل شرکت اخشان خراسان با اشاره به اینکه علاوه برتامین نیاز داخل، صادرات محصولات است، گفت: هدف اصلی شرکت، تامین محصول داخل کشور و صادرات محصول است و از مزیت‌های این کارخانه می‌توان به بارگیری آرد به وسیله بونکر، بارگیری سبوس به صورت فله و چاپ کیسه اشاره کرد.

بیرجندی اظهارداشت: از زیرمجموعه‌های شرکت، مجتمع کشاورزی و دامپروری آبروان است و کاهش قیمت تمام شده محصولات تولیدی را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: آبروان در آینده‌ تبدیل به مجتمع کشاورزی و دامپروری نمونه خواهد شد. این مجموعه ۵ حلقه چاه عمیق دارد و ۱۴۱ لیتر در ثانیه بهره‌برداری آب دارد.

مدیر عامل شرکت اخشان خراسان درباره برنامه صادراتی شرکت ، گفت: توانسته ایم محصولات خود را به ۱۲ کشور از جمله افغانستان، پاکستان، اوکراین، رومانی ، سودان و غیره صادر کنیم که نشان دهنده رشد حداقلی است.

مجید حسینی معاون مالی گروه تبرک در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برنامه ای برای برای افزایش سرمایه دارید؟گفت: با توجه به دوبرابر بودن سود انباشته برنامه ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی نداریم.

حسینی در مورد پوشش بودجه شرکت تا پایان به چه صورت محقق می‌شود؟ اظهارداشت:درگزارش۶ ماهه امسال حدود ۴۵ درصد از بودجه را پوشش داده ایم و امیدواریم تا پایان سال سود آوری ١٠٠ درصدی را محقق کنیم.

رضا غلامی مدیر خدمات مشاور سرمایه‌گذاری شرکت تامین سرمایه کاردان نیز در این نشست، گفت: ارزشگذاری شرکت با روش P/E بوده است و با توجه به صورت مالی شرکت سود خالص ۱۲ ماهه، ۱۷۴ میلیارد تومان بوده که عدد ۱۸۰۰ میلیارد تومان را با روش P/E برآورد شده که به ازای هر سهم ۱۷۰۹ تومان است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۷ تا ۶ماهه سال جاری درآمد عملیاتی «اخشان» از ۳۳میلیارد تومان به ۱۶۶ میلیارد تومان رسیده است، افزود: در این بازه زمانی(از سال ۹۷ تا ۶ماهه سال جاری) ، سود خالص شرکت از ۱۳ میلیارد تومان به ۶۳ میلیارد تومان در شش‌ماهه امسال رسیده و باید توجه داشت سایز شرکت نیز طی این سال‌ها از لحاظ درآمد و سودآوری ۱۰ برابر شده است.

مدیر خدمات مشاور سرمایه‌گذاری شرکت تامین سرمایه کاردان تصریح کرد:ترازنامه شرکت اخشان نشان می‌دهد دارایی‌های این شرکت از ۶ میلیارد تومان به ۲۳۶ میلیارد تومان در نیمه اول امسال رسیده است.

کد خبر 485701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =