عرضه محصولات جدید «سیستم» به بازار

مدیرعامل شرکت همکاران سیستم از عرضه محصولات جدید اعم از نرم افزار راهکاران ابری، زنجیره تامین و ورود به عرصه حوزه IOT خبر داد.

به گزارش صدای بورس، محمد عزیزاللهی در نشست خبری همکاران سیستم، گفت: همکاران سیستم بیش از ١٠٧ هزار مشتری از بخش های مختلف بازار با تنوع کسب و کاری در همه صنایع و طیف ها دارد. همچنین بر اساس ضرورت و تقاضای مشتریان در بسته های مخصوص وارد پروژه های بزرگ و حرفه ای شده است.

وی بیان کرد:‌ در راستای طراحی طیف متنوعی از محصولات، نرم افزار راهکاران ابری را به بازار عرضه کرده و توانستند بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهند. در حوزه مدیریت کارخانه سعی کرده ایم صنعت به صنعت این حوزه را کامل کنیم.ضمن اینکه سیستم تولید را برای پتروشیمی ها و تولید پیوسته عرضه کرده ایم.دیگر محصول جدید در این زمینه زنجیره تامین است. در حوزه محصولات مالی فعالیت های عمیقی انجام شده و سهم بزرگی در بازار را به عهده گرفته ایم، همچنین وارد عملیات تولید در حوزه IOT شده ایم.

مدیر عامل شرکت همکاران سیستم افزود: در ابرآمد حدود ٣۵٠ میلیارد سرمایه گذاری اتفاق افتاده است که برای دیتا سنتر شرکت قابل استفاده است و بیش از ٣٠٠٠ مشتری از زیر ساخت ابرآمد استفاده می کنند. در شرایطی که دیتا سنتر در حال تکمیل است، اهداف و برنامه‌هایی برای تداوم مسیر و دیتا سنتر دوم داریم.

عزیزاللهی در رابطه با رویکرد های آتی افزود: مهم ترین نقطه سرمایه گذاری همکاران سیستم در حوزه تکنولوژی است. بزرگترین دغدغه همکاران سیستم شناخت بازار محصول برای ارائه بهترو کاربردی ترین نرم افزارها و گرفتن سهم بزرگی از بازار است.

وی اظهارداشت: رهبری و سیاست اصلی این مجموعه فضای ابری است. به دلیل اهمیت فضای ابری در عصر تکنولوژی که عنصر و محرکی برای توسعه کسب و کارها است ،شرکت همکاران سیستم تمرکز جدی بر این بخش دارد.

عزیزاللهی گفت: خوشبختانه در مقایسه ۶ ماه اول سال ۱۴۰۲ با ۱۴۰۱ ، شاهد رشد ۱۰۰ درصدی در درآمد همکاران سیستم و رشد و توسعه کسب‌وکار شرکت بوده‌ایم. امروز ما بیش از ۱۰۷ هزار مشتری داریم که با همراهی آنها می‌توانیم علاوه بر شناسایی نیازهای جدید کسب‌وکارها، بر اساس ظرفیت خود، با محصولات مختلف به بازار پاسخ دهیم.

مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه افزود: افتخار داریم که در میان ۵۰۰ بنگاه برتر کشور، سهم عمده ای از صنابع کلیدی مانند پتروشیمی، قطعه سازی، سیمان، غذایی، توزیع و پخش و دارو، از محصولات همکاران سیستم استفاده می‌کنند.

عزیزاللهی در ادامه، ضمن معرفی حوزه مدیریت کارخانه به عنوان یکی از بخش‌های کلیدی هر ERP سازمانی، درمورد محصول جدید همکاران سیستم در این زمینه گفت: سبد کارخانه‌ای همکاران سیستم، با ارائه ماژول MRP کامل شده است و علاوه بر آن، سیستم تولید را ویژه صنایع پتروشیمی و تولید پیوسته نیز در زمستان امسال عرضه می‌شود.

عزیزاللهی به IOT به عنوان یکی از مصادیق صنعت چهارم که در حوزه تکنولوژی حرف زیادی برای گفتن دارد نیز اشاره کرد و گفت: همکاران سیستم تا امروز در حوزه ارائه نرم‌افزارهای پایه برای واحدهای مختلف سازمان، کارهای زیادی انجام داده است. ما در یک سال گذشته وارد عملیات تولید نیز شده‌ایم و با استفاده از اینترنت اشیای صنعتی، این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم کرده‌ایم تا با تبدیل اطلاعات فیزیکی تولید و ماشین آلات به اطلاعات دیجیتال، جریان پیوسته اطلاعات داخل کارخانه را حفظ کنیم.

عزیزاللهی ارائه خود را با معرفی شرکت ابرآمد ادامه داد و تصریح کرد: تا امروز حدود ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ابرآمد صورت گرفته است و با بیش از ۳۰۰۰ مشتری، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی از تکمیل دیتاسنتر ابرآمد خبر داد و گفت: در راستای ارائه یک راه‌حل امن و به صرفه برای مشتریان، دیتاسنتر ما با ۶۰ رک و بهره‌گیری از استانداردهای بالای امنیتی طراحی شده و در مراحل تکمیل نهایی است. خوشبختانه طیف زیادی از محصولات در ابرآمد در حال طراحی است و امروز سرویس‌هایی مانند دسکتاپ مجازی، فضای ابری، ماشین مجازی و پشتیبان‌گیری بومی و مدیریت شده، فعال هستند و به مشتری ارائه می‌شوند.

عزیزاللهی گفت: محصول، مهمترین نقطه سرمایه‌گذاری همکاران سیستم است. ما از نظر تکنولوژی، تخصص و شناسایی ظرفیت‌ها، به طور جدی روی محصولات خود کار می‌کنیم و تحقیق و توسعه را در تمام مراحل درنظر داریم.

ما با تمرکز بر فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و به کارگیری iot، در کنار محصول ERP، به دنبال حداکثرسازی ایجاد ارزش برای صنایع مختلف و مشتریان هستیم. این رویکرد به همکاران سیستم کمک می‌کند که محصولات را متناسب با نیازهای بازار تولید ‌کند و در نهایت سهم غالب بازار و رهبری محصولی را به دست آورد.

وی رابانش ابری را مهمترین استراتژی در رهبری محصولی همکاران سیستم معرفی کرد و افزود: سیاست اصلی ما در رهبری محصولی، ارائه محصولات مبتنی بر ابر است. ما قصد داریم در کنار ارائه خدمات نرم‌افزاری به شکل SaaS، زیرساخت‌های مورد نیاز مشتریان در حوزه ابری را نیز از طریق فناوری رایانش ابری عرضه کنیم چون معتقدیم cloud در دنیای کسب‌وکار، عنصری بسیار تاثیرگذار است که به عنوان یک محرک جدی برای کسب‌وکارها عمل می‌کند.

عزیزاللهی صحبت‌های خود را با تاکید بر نقش سرمایه‌های انسانی در همکاران سیستم به پایان رساند و گفت: ما در حال حاضر ۲۰۰۰ نفر نیروی انسانی داریم که خلاقانه و نوآورانه، به نیازهای بازار پاسخ داده و برای آن ایجاد ارزش می‌کنند. بنابراین توجه به سرمایه انسانی، مراقبت از آن، توسعه و آموزش را جزو سیاست‌های اصلی خود دانسته و به آن پایبند هستیم.

فرید فولادی رئیس هیئت مدیره همکاران سیستم در پاسخ به بازارهایی که همکاران سیستم در سه سال آینده به دنیال آنهاست، گفت: اولین حوزه مورد توجه ما زیرساخت ابری است. ما در حوزه رایانش ابری دیگر محدود به نرم‌افزار نیستیم و انتظار داریم سازمان‌ها، نیازمندی‌های IT خود را به ما بسپارند.

وی از هوش مصنوعی به عنوان دومین حوزه مورد تمرکز همکاران سیستم نام برد و گفت: هوش مصنوعی آینده متفاوتی را برای سازمان‌ها رقم خواهد زد و اثرگذاری جدی برای کسب‌وکارها دارد که امیدواریم بتوانیم در این حوزه، از اولین ارائه‌دهندگان راهکارهای هوشمند در کشور باشیم.

محسن طلایی عضو هیئت مدیره و معاونت توسعه محصول همکاران سیستم نیز در پاسخ به نحوه سرمایه‌گذاری همکاران سیستم در حوزه هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی مهمترین حوزه استراتژیک همکاران سیستم در آینده است که ما برای آن تیم داخلی قدرتمندی را آماده کرده‌ایم. اما مثل همیشه، بازار را رصد کرده و از پتانسیل‌های موجود، حمایت و استفاده می‌کنیم.

وی در پاسخ به آمار سهمی بازار های سپیدار و دشت گفت: سپیدار که محصول اصلی است و با رهبری خود اغلب شرکت های کوچک را در بر می‌گیرد ۲۵ درصد سهم بازار را دارا است و با ۳۵۰۰۰ مشتری اغلب سهم بازار را سپیدار دارد.

کد خبر 485668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =