مجلس کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را رد کرد

در جلسه علنی امروز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مخالفت کردند.

به گزارش صدای بورس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه) مجلس، گزارش شور اول کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور را بررسی کردند.

در این جلسه، نمایندگان مخالف و موافق به ارائه نظراتشان درباره بودجه پرداختند. سپس کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ به رأی مجلس گذاشته شد و نمایندگان آن را رد کردند.

در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ رئیس سازمان برنامه و بودجه در دفاع از لایحه پیشنهادی دولت و در پاسخ به انتقاد نمایندگان مبنی بر عدم توجه دولت به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: دولت خود را ملزم می‌داند تا منابع مورد نیاز برای متناسب‌سازی حقوق‌ها را تامین کند.

قالیباف در واکنش به اظهارات منظور گفت: سازمان برنامه و بودجه طی نامه‌ای کتبی به شورای نگهبان اعلام کرده است که به دلیل نبود منابع، با مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مخالف است و این با صحبت‌های امروز شما در تناقض است. بنابراین سازمان برنامه و بودجه باید در نامه‌ای کتبی به مجلس، تصریح کند که دولت با تامین منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان موافق است.

منبع: تسنیم

کد خبر 484950

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • قیمت دلار تا پایان سال ثابت می ماند؟

    قیمت دلار تا پایان سال ثابت می ماند؟

    کارشناس بازار سرمایه گفت:هر چند نباید مدافع گرانی ارز بود اما ارزپاشی در شرایط تحریم و وضعیت اقتصاد کشور برای ثبات قیمت دلار خیانت محض است و با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس بعید به نظر می رسد ثبات ارزی تا پایان سال ادامه داشته باشد.

  • وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

    وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

    مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن، گفت: امسال پیش‌نویس مصوبه افزایش سقف وام مسکن روستایی به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد؛ در نهایت رقم تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان برای ۳۵۰ هزار واحد تعیین شد.

  • زمستان امسال قطعی گاز خانگی نخواهیم داشت

    زمستان امسال قطعی گاز خانگی نخواهیم داشت

    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: طبق گزارش وزیر نفت در کمیسیون انرژی زمستان سال جاری ۱۹۴ میلیون مترمکعب ناترازی گاز در روز را خواهیم داشت، بنابراین محدودیت‌ها باید همچنان در ایام پیک مصرف ادامه پیدا کند اما قطعی گاز خانگی نخواهیم داشت.

  • هزینه افزایش سن بازنشستگی از جیب مردم!

    هزینه افزایش سن بازنشستگی از جیب مردم!

    حواشی مربوط به مصوبه افزایش سن بازنشستگی کماکان ادامه دارد. یک کارشناس به بررسی اثر این مصوبه بر اقتصاد و بازار کار ایران پرداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =