ثبت سفارش واردات چای با شرایط جدید آغاز شد

مدیرعامل انجمن تخصصی محصول چای ایران گفت: بعد از یک وقفه در واردات چای ثبت سفارش این محصول آغاز شده است و چای سیلان سریلانکا با طلب نفتی که از این کشور داریم، تهاتر می‌شود.

به گزارش صدای بورس،احمد رضا بخشی با بیان اینکه نیاز به واردات چای سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار است اظهارداشت: با توجه به توقف مقطعی واردات چای اکنون با افزایش قیمت این محصول در بازار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه امکان ثبت سفارش چای سریلانکا وجود دارد افزود: وزارت جهاد کشاورزی دوباره شرایط واردات‌چای به کشور را فراهم کرده و تهاتر چای سیلان سریلانکا با طلب نفتی آغاز شده است و امکان ثبت سفارش از سریلانکا و هند فراهم است.

مدیرعامل انجمن تخصصی چای، دمنوش و فرآورده‌های گیاهی ادامه داد:ثبت سفارش چای علاوه بر سریلانکا از هند نیز انجام می شود اما با توجه به طلب نفتی بخش عمده واردات از سریلانکا خواهد بود.

بخشی گفت: وقفه صورت گرفته در زمینه ثبت سفارش لطمه‌ای به صنعت چای و سبد خانوار وارد کرد اما این مشکلات در حال رفع شدن است و سال آینده سال آرامی در حوزه صنعت چای خواهیم داشت و با عرضه مناسب، قیمت چای کاهش خواهد یافت.

منبع:تسنیم

کد خبر 484932

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ​ادعای تامین کسری ارز ترجیحی از محل خرید ارز با نرخ بالاتر دروغ است

    ​ادعای تامین کسری ارز ترجیحی از محل خرید ارز با نرخ بالاتر دروغ است

    بانک مرکزی اعلام کرد: ادعای تامین کسری ارز حمایتی از محل خرید ارز با نرخ بالاتر و افزایش پایه پولی از این محل کاملاً دروغ است و ادعای مطرح شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس و برخی رسانه‌ها مبنی بر تامین کسری ارز ترجیحی با نرخی بالاتر به شدت تکذیب می‌شود. اطمینان می‌دهیم که تاکنون حتی یک دلار هم با نرخ بالاتر از نرخ ترجیحی برای تأمین منابع ارز مورد نیاز خریداری نشده است.

  • ارز اختصاصی به «دبش پک» ۴۰۰ چاپخانه را از فرسودگی ناوگان نجات می‌داد

    ارز اختصاصی به «دبش پک» ۴۰۰ چاپخانه را از فرسودگی ناوگان نجات می‌داد

    ذبیح‌الله خداییان رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران با اشاره به پرونده چای دبش می‌گوید: ارزی که برای واردات ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی به این شرکت داده شده می‌توانست ۴۰۰ چاپخانه در تهران را از فرسودگی ناوگان نجات دهد.

  • با رقم فساد واردات چای حداقل ۱۰۰ هزار کلاس درس در مملکت ایجاد می‌شد

    با رقم فساد واردات چای حداقل ۱۰۰ هزار کلاس درس در مملکت ایجاد می‌شد

    محمد وحیدی نماینده بجنورد با اشاره به فساد سه میلیارد دلاری واردات چای می‌گوید: اختلاس کنونی که بیش از سه هزار میلیارد دلار است، می‌شود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان، یعنی ۱۵۰ همت. حال اگر این مبلغ عظیم که فساد شده، یک‌جا به سیستم آموزش و پرورش کشور تزریق می‌شد، حداقل ۱۰۰ هزار کلاس درس در مملکت ایجاد می‌شد و این یعنی بستن پرونده مدرسه‌های تخریبی.

  • قوه قضائیه با متهمان پرونده فساد چای برخورد بازدارنده کند

    خضریان:

    قوه قضائیه با متهمان پرونده فساد چای برخورد بازدارنده کند

    سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از محرز شدن وقوع فساد در واردات چای برای دولت سیزدهم، برخوردهایی در عالی‌ترین سطوح صورت می‌گیرد؛ اکنون انتظار می‌رود قوه قضائیه با متهمان این پرونده فساد بزرگ برخورد جدی و بازدارنده کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =