صرافی‌های بزرگ کریپتویی جهان

گرچه چنین به نظر می‌رسد که زمستان کریپتوکارنسی به پایان رسیده و بیت‌کوین و اتریوم به سطوح قیمتی می ۲۰۲۲ بازگشته‌اند و موج‌های بزرگ اخراج در شرکت‌های کریپتویی آرام شده‌اند، اما این صنعت همچنان با چالش‌های قانونی و مقرراتی مواجه هستند.

به گزارش صدای بورس، پس از صدور حکم مجرمیت سم بنکمن فراید، مدیرعامل صرافی FTX به اتهام پولشویی و کلاهبرداری در ماه جاری، چانگ‌پنگ ژائو رئیس صرافی بایننس نیز از سمت خود استعفا داد. ژائو اعتراف کرد که قوانین مربوط به تحریم‌ها و مقررات ضدپولشویی فدرال را که در قانون اسرار بانکی آمده، نقض کرده است. با وجود این اتفاق، آمارها نشان می‌دهند که بایننس همچنان بزرگترین صرافی کریپتویی جهان از نظر ارزش معاملات روزانه است و رسوایی اخیر رئیس این صرافی نتوانسته از محبوبیت و سلطه بایننس بر بازار کریپتوکارنسی کم کند.

بر اساس تازه‌ترین آمارها، ارز معاملات صرافی بایننس که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده، در فاصله بین اول ژانویه تا ۲۳ نوامبر ۲۰۲۳ در مجموع به ۳.۳ تریلیون دلار رسید. رتبه دوم که از نظر ارزش معاملات، با فاصله زیادی از بایننس قرار گرفته، صرافی Upbit است. ارزش معاملات این صرافی معادل ۶۰۸ میلیارد دلار بوده است. صرافی OKX هم با ۳۸۶ میلیارد دلار در رتبه سوم جای گرفته است.

گرچه ارقام فوق نشان‌دهنده جابجایی حجم بالایی از پول است اما در مقایسه با سال قبل، شاهد افت چشمگیری است. این وضعیت برای همه بازیگران و صرافی‌های بزرگ کریپتوکارنسی رخ داده است. به عنوان مثال، ارزش معاملات صرافی بایننس در فاصله بین ژانویه تا جولای ۲۰۲۲ از مجموع ارزش معاملات این صرافی بین ماه‌های ژانویه تا نوامبر امسال بیشتر بوده است.

کریپتوکارنسی‌ها از زمان آغاز به کار تاکنون در چشم قانونگذاران وضعیت ناپایداری داشته‌اند. علت این امر، ماهیت غیرمتمرکز و مقررات‌ناپذیری کریپتوها بوده است. از نظر مریک گارلند، دادستان کل آمریکا، احکام صادر شده برای صرفی‌های FTX و بایننس، نمونه‌های اولیه‌ای هستند که نشان می‌دهند، صرافی‌های کریپتویی نمی‌توانند بدون پذیرش عواقب کار خود خارج از دستورالعمل‌های تنظیم‌شده برای نهادها و ابزارهای مالی فعالیت کنند. او در نشست خبری وزارت دادگستری گفت: در ماه گذشته، وزارت دادگستری، مدیران عامل دو صرافی بزرگ جهان را در پرونده‌های جنایی جداگانه با موفقیت محکوم کرد. پیام این محکومیت‌ها کاملا روشن است: به‌کارگیری فناوری نوین برای قانون‌شکنی، شما را به یک مجرم تبدیل می‌کند.

در نمودار، رتبه‌بندی صرافی‌های بزرگ کریپتوکارنسی جهان بر اساس ارزش معاملات در فاصله بین اول ژانویه تا ۲۳ نوامبر ۲۰۲۳ به نقل از سایت Statista نشان داده شده است.

صرافی‌های بزرگ کریپتویی جهان

کد خبر 484122

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =