بازدهی ۳۴ درصدی «برلیان» در یک‌سال

شرکت سبدگردان برلیان با هدف مدیریت دارایی اشخاص حقیقی و حقوقی در سال ۱۳۹۹ تأسیس شد و با کسب مجوز سبدگردانی از سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش صدای بورس،شرکت سبدگردان برلیان با هدف مدیریت دارایی اشخاص حقیقی و حقوقی در سال ۱۳۹۹ تأسیس شد و با کسب مجوز سبدگردانی از سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت خود را آغاز کرد. در حال حاضر این شرکت مدیریت دو صندوق سرمایه‌گذاری را برعهده دارد؛ در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

صندوق سرمایه‌گذاری در سهام برلیان
نخستین صندوق این مجموعه با نام صندوق سرمایه‌گذاری در سهام برلیان، در مردادماه ۱۴۰۱ در گروه صندوق‌های سهامی قابل معامله آغاز
به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق با جهشی ۴۰۰ درصدی در یک‌سال گذشته به حدود ۵۶۰ میلیارد ریال رسیده است. بازار سهام، به خصوص گروه‌های «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «مواد و محصولات دارویی» بیشترین سهم را در پرتفوی صندوق دارند و حاصل این استراتژی کسب ۳۴ درصد بازدهی در ۱۲ ماه اخیر بوده است.

صندوق اختصاصی بازارگردانی برلیان
خردادماه ۱۴۰۲ دومین صندوق این مجموعه در گروه صندوق‌های اختصاصی بازارگردانی آغاز به کار کرد. در کم‌تر از نه ماه فعالیت، خالص ارزش دارایی‌های این صندوق رشدی ۱۷۰ درصدی را تجربه کرده و در همین بازه با تمرکز بر بازارگردانی گروه «زراعت و خدمات وابسته» حدود ۱۳ درصد بازدهی
داشته است. در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت سبدگردان برلیان را مشاهده می‌کنید.

بازدهی ۳۴ درصدی «برلیان» در یک‌سال

تحلیل ریسک در برلیان

استراتژی سرمایه‌گذاری در صندوق سهام برلیان بر پایه دانش و تجربه تیم تحلیل و مدیریت سبدگردان برلیان، مبتنی بر روش‌های سنجش و تحلیل ریسک موجود در بازار و صنایع، تحلیل بنیادی و تکنیکال است. بنابر استراتژی شرکت، تیم تحلیل سبدگردان برلیان شامل سه بخش مدیریت داده، ریسک‌ سنجی و تحلیل بنیادی است. در بخش مدیریت داده، اطلاعات گوناگون بازار و شرکت‌ها به طور مستمر رصد، شاخص‌گذاری و گردآوری می‌شود.
بخش ریسک سنجی با رصد دائمی بازار و صنایع گوناگون ریسک‌های موجود در کلیت بازار و صنایع گوناگون را تعیین می‌کند. تیم تحلیل بنیادی بر اساس خروجی‌های حاصل نسبت به تحلیل شرکت‌ها و تعیین شیوه‌های سرمایه‌گذاری در هر سهام تصمیم‌گیری می‌کند. همچنین تیم ارزیابی ریسک به صورت مستمر کلیه معاملات و فرآیندهای مرتبط با سرمایه‌گذاری را در شرکت رصد و به صورت ماهانه گزارش آن را جهت اصلاحات لازم تهیه می‌کند.

شماره ۵۲۱ هفته نامه اطلاعات بورس

کد خبر 484047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =