نرخ سود بانکی تغییر نمی‌کند

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر رعایت نرخ سود سپرده ها ابلاغی این بانک توسط شبکه بانکی گفت: بانکها موظف به رعایت نرخ سود سپرده های ابلاغی هستند ضمن اینکه قصدی هم برای تغییر در نرخ سود بانکی نداریم.

به گزارش صدای بورس،محمدرضا فرزین در حاشیه نشست هیات دولت با تأکید بر رعایت نرخ سود سپرده ها ابلاغی این بانک توسط شبکه بانکی گفت: بانکها موظف به رعایت نرخ سود سپرده های ابلاغی هستند و آن دسته از بانکهایی که خارج از مقررات بانک مرکزی درباره نرخ سود سپرده ها عمل کنند متخلف بوده و پرونده به هیأت انتظامی جهت بررسی ارسال می شود. ضمن اینکه قصدی هم برای تغییر در نرخ سود بانکی نداریم.


رییس کل بانک مرکزی درباره قانون جهش مسکن هم توضیح داد: در جلسه شورای عالی مسکن این موضوع با حضور رئیس‌جمهور بررسی و قرار شد درباره بانک‌هایی که به افراد معرفی شده از سوی سامانه وزارت راه، وام پرداخت نکرده‌اند، جریمه شوند. ولی اگر فردی به بانک معرفی نشده یا سامانه راه‌اندازی نشده باشد که نمی‌توان بانک را جریمه کرد.

عالی ترین مقام بانک مرکزی درمورد اقدامات دولت در رفع ناترازی بانک‌ها گفت: درمورد ناترازی بانک‌ها، از سه موسسه که قرار بود تعیین تکلیف شود، تقریباً تعیین تکلیف شده است که انحلال یکی از آنها را اعلام کردیم و اسامی دو موسسه دیگر را اعلام خواهیم کرد. درباره ناترازی مابقی بانکها نیز در حال انجام برنامه اصلاحی هستیم.

کد خبر 483516

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =