کرومیت از چگونگی بهره برداری معادن طلا در آینده خبر داد

باتوجه به عرضه اولیه سهام شرکت کرومیت در بازار فرابورس ایران شرکت در خصوص منابع عرضه اولیه و اهداف پیش رو در گفتگویی توضیح داد.

به گزارش صدای بورس، با توجه به پتانسیل خوب معادن و قرار گرفتن معادن شرکت توسعه کرومیت گاوندگان بنا در پهنه مولد کانی های فلزی احتمالا در آینده در صورت اخذ پروانه بهر برداری وارد حوزه طلا نیز خواهد شد.

شرکت توسعه کرومیت گاوندگان بنا با نماد کرومیت در فرابورس فعالیت دارد؛

از این رو سید تورج معراجی مدیرعامل شرکت توسعه کرومیت گاوندگان بنا در کنفرانس اطلاع رسانی عرضه اولیه به سوالات مطروحه به این شرح پاسخ داد؛
۱- منابع حاصل از عرضه اولیه صرف چه چیز خواهد شد؟

منابع حاصل از عرضه اولیه تماماً صرف توسعه خود شرکت مادر و شرکت زیر مجموعه خواهد شد.

۲- برنامه صادرات اگر در دستور کار هست و کشورهای مقصد را بفرمائید؟

با توجه به احداث کارخانه بنا ماشین محصول اصلی شرکت کاوندگان بنا دیگر خام فروشی نمی شود و به شرکت بنا ماشین انتقال خواهد یافت و احتمالاً شرکت بنا ماشین برنامه صادرات خواهد داشت که این مطلب با تایید هیات مدیره آن شرکت انجام خواهد شد.

۳- آیا محصولات شرکت اصلی و زیر مجموعه در بازار بورس کالا عرضه می شود؟

با توجه به اینکه کارخانه فروکروم در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد میباشد و هنوز بالفعل نشده است تصمیمی در خصوص عرضه محصول این شرکت هنوز اتخاذ نگردیده است و انشال در آینده هیات مدیره شرکت زیر مجموعه تصمیم خواهد گرفت و در مورد محصول شرکت مادر با توجه به نقاضای بالای بازار داخلی برای شرکت بهینه ترین حالت این است که به صورت داخلی به فروش برساند.

۴- با توجه به اینکه ظرفیت کارخانه فروکروم ۱۲ هزار تن است و نسبت تولید به مصرف کرومیت ۲/۶ تن است کسری تولید چگونه تامین خواهد شد؟

ظرفیت معادن در اختیار شرکت ۱۲۴۱۰ تن در سال میباشد و برنامه افزایش ظرفیت در سنوات آینده را داریم کما اینکه در سال ۱۳۹۹ تولیدی حدود ۱۸ هزار تن داشته ایم و با توجه به اینکه ما در منطقه کرومیت خیز ایران هستیم و از کل صد معدن کرومیت فعال در ایران ۳۴ معدن در استان خراسان رضوی و حدود ۶ معدن کرومیت در استان خراسان جنوبی وجود دارد می توانیم از ظرفیت تولید آنها استفاده کنیم.

۵- با توجه به اینکه مشتری عمده شرکت در همان استان محل فعالیت شرکت قراردارد رقابتی که ایجاد می شود را چگونه پیش بینی می کنید؟

تا آن زمان که ما اقدام به احداث کارخانه فروکروم نکرده بودیم مشخصاً محصولاتمان را به نزدیک ترین کارخانه در محل فعالیت شرکت به فروش میرساندیم ولی از زمانی که کارخانه به بهره برداری برسد ما محصولات خود را به شرکت زیر مجموعه خواهیم داد. مضافاً . مجموعه معادن این شرکت سالیان متمادی است که در استان خراسان رضوی در حال فعالیت است و جزء خوشنام های منطقه حساب می شود و با توجه به شناخت از شرکت توسط تولید کنندگان دیگر در این منطقه پیش بینی می شود هیچ گونه مشکلی جهت تامین مواد اولیه کارخانه نخواهیم داشت .
۶- میزان تولید منگنز با توجه به اینکه روند تولید در ارزش گذاری شرکت ثابت در نظر گرفته شده است و طبق فرمایشات مدیر عامل محترم پروانه های در حال اکتشاف دارید لطفا توضیح دهید که آیا روند ثابت با افزایشی است؟

همانطور که قبلا خدمتتان عرض شد پروانه ای که به بهره برداری رسیده است ۱۲۰۰ تن سالیانه ظرفیت اسمی دارد و با توجه به روال اخذ پروانه های بهره برداری که از کشف ماده معدنی شروع و به پروانه بهره برداری ختم خواهد شد و پروسه ای در حدود یکسال لغایت یکسال و نیم خواهد داشت که در صورت اخذ پروانه بهره برداری میزان تولید منگنز افزایش خواهد یافت.

۷- با توجه به اینکه درصد پیشرفت کارخانه فروکروم ۹۰ درصد است زمان بهره برداری چه زمانی است و چه زمانی به ظرفیت اسمی می رسد؟

در حال حاضر تیم چینی در حال نصب تجهیزات کارخانه می باشد و شرکت امیدوارم است در ماه های پیش رو تست سرد را تکمیل و وارد چرخه تولید شود.

۸- سرمایه لازم جهت تکمیل پروژه چقدر است و از چه محلی تامین می شود؟

همانطور که در صورت های مالی و امید نامه اشاره شده است پیشرفت فیزیکی کارخانه ۹۰ درصد میباشد و سرمایه لازم جهت تکمیل پروژه از محل آورده شرکاء تامین خواهد شد.

۹- افزایش سرمایه شرکت زیر مجموعه که به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال رسیده است در چه سالی انجام پذیرفته است ؟

افزایش سرمایه فوق الذکر در سال ۱۴۰۱ بوده است.

۱۰- با توجه به اینکه شرکت دارای معافیت ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم میباشد و طی سنوات گذشته نیز سود خوبی عاید شرکت گردیده است در مورد نحوه عمل در خصوص مسئولیت های اجتماعی در مناطق محروم که معادن شرکت در آن واقع شده است بودجه اختصاصی و برنامههای آینده برای این کار را بفرمائید؟

در تمام دنیا سهم معدنکاری ایجاد اشتغال است و با توجه به روند شرکت در خصوص جذب نیروی انسانی بومی در منطقه حدود ۹۰ درصد از پرسنل معدن را افراد بومی تشکیل میدهد. لازم به ذکر است با توجه به اینکه شرکت روابط خوبی با تمام ارگانهای واقع در منطقه دارد در صورت ایراز مشکل در منطقه جهت رفع آن با توجه به توان شرکت اقدامات لازم در هر لحظه صورت می پذیرد کما اینکه تا کنون با اجرای طرحهای آبخیزداری و آب خوان داری از جمله احداث گابیون و ... در منطه نقش مسمر ثمری ایجاد کرده

۱۱- با توجه به اینکه شرکت دارای ۱۳ پروانه بهره برداری است آیا برنامه ای برای توسعه معادن را دارید یا خیر؟

با توجه به سیاست های مدیریتی شرکت جهت پایین نگه داشتن هزینه ها تمایل بر انجام پروژه در محدوده های نزدیک به معادن در اختیار شرکت بیشتر است و از این رو در مزایده هایی که توسط سازمان صنعت معدن و تجارت استان خراسان رضوی برگزار می شود. شرکت می کنیم.

۱۲- مزیت رقابتی شما نسبت به شرکت های رقیب در این حوزه چیست؟

مزایای رقابتی شرکت نسبت به شرکت های فعال در این صنعت را میتوان به دارا بودن ۱۳ پروانه بهره برداری در اختیار شرکت اشاره کرد که وسعتی حدوداً ۳۰۰ کیلومتر مربع را دارا میباشد و کمتر شرکتی در ایران دارای این تعداد پروانه بهره برداری با این وسعت محدوده است .

۱۳- میزان ذخیره احتمالی معادن در اختیار شرکت چقدر است؟

میزان ذخیره احتمالی معادن طبق آخرین برآورد انجام پذیرفته که توسط مرحوم مهندس سامانی (پدر) اکتشافات سازمان انرژی هسته ای ایران و بر اساس مطالعات سنجش از راه دور و شبکه بندی لیتوژئوشیمی و شبکه بندی ژئوفیزیک و در برخی نقاط حفاری به منظور راستی آزمایی انجام شده حدود ۱۳ میلیون تن برآورد شده است.

۱۴- روند استخراج مس با توجه به اینکه مجوز فعالیت دو معدن مس را دارید چگونه است؟

شرکت کاوندگان بنا دارای دو پروانه اکتشاف اولیه می میباشد که هنوز در مراحل اولیه می باشد و در محاسبات لحاظ نمی گردند. ولی شرکت زیر مجموعه دارای ۳ پروانه بهره برداری می میباشد که در حال حاضر در حال اکتشاف تکمیلی و همچنین استخراج ازآنها است.

۱۵- در مورد افزایش سرمایه برنامه ای دارید یا خیر؟
شرکت در حال حاضر برنامه ای جهت افزایش سرمایه ندارد این موضوع منوط به اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب در مجمع عمومی صاحبان سهام است.

۱۶- آیا ممکن است در آینده وارد برنامه استخراج طلا هم بشوید؟

بله قطعا همانطور که قبل هم عرض شد با توجه به پتانسیل خوب معادن و قرار گرفتن معادن شرکت در پهنه مولد کانی های فلزی احتمالا در آینده در صورت اخذ پروانه بهر برداری وارد این حوزه نیز خواهیم شد.

۱۷- جهت عرضه اولیه چند درصد سهام شرکت عرضه خواهد شد ؟
با سپاس فراوان این موضوع را باید شرکت فرابورس طی روزهای آینده اعلام کند.

کد خبر 482874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =