۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
هشدار کمبود گاز فولادی ها

مدیر عامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس گفت: با شروع فصل سرما قطعی گاز شرکت های فولادی دوراز ذهن نیست و قابل پیش بینی است و دولت باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش «صدای بورس»، احسان دشتیانه مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس در نشست بررسی پذیره نویسی شرکت صبا فولاد خلیج فارس به معرفی شرکت پرداخت و گفت: شرکت صبا فولاد خلیج فارس در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد و در سال ۱۳۹۶ راه اندازی و تولید اولین محصول آن رقم خورد. آخرین افزایش سرمایه این شرکت در سال ۱۳۹۷ اتفاق افتاد. همچنین این شرکت در سال ۱۴۰۱ در بازار سرمایه پذیرش شد.

وی عرضه اولیه شرکت، پذیره نویسی افزایش سرمایه، انتخاب پیمانکار پروژه احیا،ثبت چندین رکورد در تولید و برآورد ۱۰۰ افزایش سود را از اقدامات این شرکت در سال جاری عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه احیا مستقیم شماره ۲ به ظرفیت ۱.۷۶ تن،اخذ موافقت اصولی احداث نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی از وزارتخانه های صمت و نیرو برای نیروگاه خود تامین، تکمیل زنجیره فولاد با تولید ۳ میلیون تن محصول نهایی در افق ۱۴۱۰، ونصب و راه اندازی واگن برگردان و زیر ساخت ریلی از اهم پروژه های آتی شرکت است.

دشتیان به قطعی گاز شرکت های فولادی اشاره کرد و گفت:با شروع فصل سرما قطعی گاز شرکت های فولادی دوراز ذهن نیست و قابل پیش بینی است .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت صبا فولاد خلیج فارس در جنوب کشور قرار دارد دراین زمینه با مشکل جدی رو به رو نیستیم و از سوی دیگر با توجه به اینکه به پالایشگاه گازی نزدیک هستیم به طور یقین در فصل سرما نسبت به سایر شرکت ها که در منطقه سرد سیر قرار دارند وضعیت این شرکت بهتر خواهد بود و به نظرنمی رسد که با مشکلی روبه رو شود.

مدیر عامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس تاکید کرد: باید توجه داشت در زمینه تامین گاز دولت باید شرکت هایی که سوخت آنها وابسته به گاز است را مورد حمایت قرارداد و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 481910

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رشد ۱۵ درصدی صادرات فولاد

    رشد ۱۵ درصدی صادرات فولاد

    انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام کرد: مجموع صادرات آهن و فولاد ایران در ۷ ماهه ۱۴۰۲ با ثبت حجم ۷.۱ میلیون تن سطح ۷ماهه سال ۱۴۰۰ را هم پشت سر گذاشت و رکورد جدیدی به ثبت رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =