بهشتی روی:  پرهیز از تصمیمات مقطعی در بورس

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین با تاکید براینکه برنامه ریزی های اقتصادی باید در بازه های پنج یا ده ساله انجام شود، گفت:تصمیمات مجلس در بسیاری از موارد مقطعی است و برای دوره های میان مدت و بلند مدت نیست و همین موضوع ضربه بزرگی به اقتصاد و بازار سرمایه می زند.

بهشتی روی، در گفت‌وگو با صدای بورس، در پاسخ به این سوال که اگر قرار بود در جلسه مجلس یک خواسته ای را مطرح کنید چه بود ؟ گفت: مهم ترین دغدغه بازار سرمایه قیمت گذاری های دستوری است که دولت برای محصولات تعیین می کند.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد در اقتصاد قدم بزرگی برداشته شود نیازمند حذف مکانیزم های مربوط به قیمت گذاری های دستوری است، اظهارداشت : باید توجه داشت زمانی قیمت خوراک، مواد اولیه و محصولات واقعی می شود که در یک بازار رقابتی و شفاف مثل بورس انجام شود. قیمت گذاری های دستوری و کوتاه مدت که با توجه به شرایط صورت می گیرد بازاری با قیمت های غیر واقعی و بالا را بوجود می آورد.

مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین تاکید کرد: برنامه ریزی های اقتصادی باید دربازه های پنج یا ده ساله انجام شود، زیرا یکی از مهم ترین معضلات موجود قابل پیش بینی نبودن اقتصاد است.

بهشتی روی ادامه داد: دلیل اصلی این معضل تصمیمات کوتاه مدت، زودگذر و به طور متداول بدون ضمانت اجرایی است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: تصمیمات مجلس در بسیاری از موارد مقطعی است و برای دوره های میان مدت و بلند مدت نیست و باید مسئولان و نمایندگان مجلس از تصمیمات مقطعی پرهیز کنند چرا که این موضوع ضربه بزرگی به اقتصاد و بازار سرمایه می زند.

کد خبر 481620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =