آشنایی با مبانی کریپتوکارنسی

کریپتوکارنسی یا ارزهای دیجیتال را با نام‌های بسیاری می‌شناسند. احتمالاً درباره تعدادی از مشهورترین انواع ارزهای دیجیتال همچون بیت‌کوین، لایت‌کوین و اتریوم چیزهایی شنیده‌اید.

به گزارش صدای بورس، کریپتوکارنسی‌ها به شکل روزافزونی به عنوان جایگزین‌های پرداخت آنلاین به شهرت جهانی دست یافته‌اند. امروزه افراد زیادی در سراسر جهان به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشغول هستند. اما پیش از تبدیل دلارها، یوروها، پوندها و دیگر پول‌های فیزیکی و واقعی به بیت‌کوین، لازم است ماهیت کریپتوکارنسی‌ها را درک کنید، با ریسک‌های استفاده از آنها آشنا شوید و از راه‌های حفاظت از سرمایه خود در این بازار آگاهی یابید.

کریپتوکارنسی چیست؟

کریپتوکارنسی یک ارز دیجیتال و یک روش پرداخت جایگزین است که با استفاده از الگوریتم‌های رمزگذاری ایجاد شده است. برای استفاده از کریپتوکرانسی‌ها شما نیازمند یک کیف‌پول دیجیتال هستید. کیف‌پول دیجیتال، نرم‌افزار یا سرویس مبتنی بر فضای ابری است که در رایانه یا تلفن همراه شما ذخیره می‌شود. این کیف‌پول‌های دیجیتال ابزاری هستند که از طریق آنها کلیدهای رمزگذاری شده خود را ذخیره می‌کنید. این کلیدها، هویت شما را تایید می‌کند و شما را به ارز دیجیتال‌تان پیوند می‌دهد.

ریسک‌ها

ریسک‌های استفاده از کریپتوکارنسی‌ها چیست؟ کریپتوکارنسی‌ها، ابزارهایی نسبتا جدید هستند و بازار آنها به شدت نوسانی است. از آنجا که کریپتوکارنسی‌ها نیازمند بانک یا شخص ثالثی برای نظارت و کنترل نیستند، تضمین ندارند و به سختی می‌توان آنها را به ارزهای فیزیکی (همچون دلار یا یورو) تبدیل کرد. به علاوه، به دلیل آنکه کریپتوکارنسی‌ها، دارایی‌های غیرمشهود مبتنی بر فناوری هستند، مانند هر دارایی فناورانه نامشهودی در معرض هک شدن قرار دارند. در نهایت، از آنجا که شما کریپتوکارنسی‌های خود را در یک کیف‌پول دیجیتال نگهداری می‌کنید، اگر کیف‌پول‌تان را گم کنید (یا به هر دلیلی، دسترسی به آن را از دست بدهید)، در واقع تمامی سرمایه‌گذاری‌تان در کریپتوکارنسی‌ها را از دست داده‌اید و آنها قابل بازگشت نیستند.

راهکار

بری حفاظت از ارزهای دیجیتال خود، موارد زیر را دنبال کنید:

  • پیش از سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی‌ها، مطمئن شوید که از کارکرد آنها آگاهی کافی دارید. باید بدانید کجا می‌توان از آنها استفاده کرد و چگونه می‌توان آنها را مبادله کرد. صفحات مربوط به هر ارز دیجیتال (مثلا اتریوم، بیت‌کوین یا لایت‌کوین) را در اینترنت بخوانید، به این ترتیب متوجه خواهید شد که چگونه کار می‌کنند. همچنین خواندن مقالات مستقل درباره کریپتوکارنسی‌ها نیز به شما در درک مفهوم و چگونگی کارکرد آنها کمک خواهد کرد.
  • از کیف‌پول‌های قابل اعتماد استفاده کنید. برای این کار حتما بررسی کامل را انجام دهید تا کیف‌پول مناسب برای کارتان را پیدا کنید. اگر قصد دارید با استفاده از یک اپلیکیشن بومی که روی رایانه یا تلفن همراه‌تان نصب شده، کیف‌پول کریپتوکارنسی‌ خود را مدیریت کنید، بنابراین لازم است آن را در سطحی متناسب با میزان سرمایه‌گذاری‌تان حفاظت کنید. بی‌شک شما با یک میلیون دلار پول نقد داخل یک کیف معمولی این طرف و آن طرف نمی‌روید، پس برای نگهداری ارزهای دیجیتال هم از کیف‌پول ناشناس یا کمتر شناخته شده استفاده نکنید. مطمئن شوید که از یک کیف‌پول قابل اعتماد استفاده کنید.
  • از استراتژی پشتیبان (backup) استفاده کنید. به این فکر کنید که رایانه یا تلفن همراه‌تان از دسترس خارج، دزدیده یا مفقود شود یا به هر دلیلی امکان دسترسی به کیف‌پول‌تان را ندارید. بدون استراتژی پشتیبان، هیچ راهی برای بازگرداندن ارزهای دیجیتال‌ شما وجود ندارد. بنابراین همه سرمایه‌گذاری‌تان از دست خواهد رفت.

کد خبر 481594

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • رالی عظیم بیت‌کوین در راه است؟

    رالی عظیم بیت‌کوین در راه است؟

    دیو ویو، تحلیلگر معروف و برجسته بازار ارزهای دیجیتال اعلام کرده است که بیت‌کوین بیش از ۴۰۰ درصد رشد خواهد کرد.

  • صعود دوباره بیت‌کوین چه زمانی آغاز می‌شود؟

    صعود دوباره بیت‌کوین چه زمانی آغاز می‌شود؟

    عملکرد بیت‌کوین (BTC) در هفته گذشته نسبتا آرام بوده و حدود ۳۵هزار دلار را تثبیت کرده است و آلت‌کوین‌ها در آخر هفته پیشتاز رالی بازار ارزهای دیجیتال بودند.

  • پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین

    پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین

    یکی از تحلیلگرانی که پارسال در چنین روزهایی سقوط بیت‌کوین به زیر مرز ۲۰ هزار دلار را به‌درستی پیش‌بینی کرده بود، حالا ادعا می‌کند روند صعودی بازار حداقل در این برهه به‌پایان رسیده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =