۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
هفته جهش کریپتوها

بازار کریپتوکارنسی‌ در هفته‌ گذشته شاهد جهش قیمت‌ بیشتر رمزارزها بود، به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۹۴ کریپتو با افزایش روبه‌رو شد.

به گزارش صدای بورس، در هفته منتهی به ۴ آبان، تنها ۶ رمزارز کاهش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۴.۵ درصد را تجربه کردند. برنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز HEX بود. این کریپتوکارنسی که در رتبه ۳۰ قرار دارد، بیش از ۱۸۴ درصد رشد قیمت را ثبت کرد. ارزش بازار این رمزارز ۰.۰۰۹ دلاری بیش از ۱.۷ میلیارد دلار است و در یک ماه گذشته بیش از ۱۸۷ درصد افزایش قیمت داشته است. البته در بازه یک ساله افتی ۷۶ درصدی را ثبت کرده است.

در هفته‌ای که گذشت، رمزارزهای بزرگ جهان شاهد ورود نقدینگی و افزایش قیمت بودند. بیت‌کوین با رشد بیش از ۲۰ درصدی قیمت مواجه شد. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه نیز بیش از ۲۸ درصد رشد را شاهد بود. همچنین در بازه یک‌ساله بیش از ۶۸ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز Mina دومین برنده بزرگ بود و بیش از ۱۱۶ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۸۰۱ میلیون دلاری، بیش از ۰.۸ دلار است. این رمزارز در بازه یک ماهه ۱۱۱ درصد و در بازه یک ساله ۴۱ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. همچنین قیمت رمزارز Pulsechain بیش از ۶۴ درصد افزایش یافت و رتبه سوم رشد هفتگی را به خود اختصاص داد. رمزارز Injective نیز با بیش از ۵۴ درصد افزایش قیمت در رتبه چهارم جای گرفت. ارزهای دیجیتال Pepe، Conflux ، Chainlink ، THORChain، Aave و Bitcoin SV نیز در میان برندگان هفته جای داشتند.

در سوی دیگر بازار، رمزارز IOTA با ۴.۸ درصد افت، در صدر منفی‌های بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۴۶۱ میلیون دلار و قیمت بیش از ۰.۱۵ دلار است. پس از آن، OKB به میزان ۱.۲ درصد افت قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز کمی بیش از ۲.۷ میلیارد دلار و قیمت آن ۴۶.۴ دلار ثبت شده است. قیمت رمزارزهای First Digital USD و TrueUSD نیز به میزان ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد. رمزارزهای Tether و BUSD نیز از کریپتوهایی بودند که افت قیمت به همین میزان را ثبت کردند.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها با رشدی قابل توجه روبه‌رو شد که نشان‌دهنده ورود پول به این بازار بود. در حال حاضر ارزش بازار کریپتوها به یک هزار و ۲۷۰ میلیارد دلار رسیده که حاکی از رشد ۹.۵ درصدی نسبت به هفته ماقبل است. همچنین ارزش معاملات روزانه بیش از ۹۲ میلیارد دلار بود. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار رمزارز به بازار عرضه شده است اما تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۶۶۸ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند.

در جدول زیر، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی را مشاهده می‌کنید.

هفته جهش کریپتوها

کد خبر 481592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =