تامین سوخت جایگزین در اولویت /دولت به تعهداتش عمل کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با مدیریت و تامین سوخت جایگزین توسط صنایع می‌تواند از تعطیلی واحدهای تولیدی در فصول سرد سال جلوگیری کند.

علی جدی در گفت و گو با صدای بورس با تاکید براینکه مشکل گاز در زمستان و برق در تابستان برای صنایع مساله‌ای است که هرسال گریبان‌گیر بخش تولید بوده و همچنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنندگفت: قانون به وزارت خانه اجازه داده و مکلف کرده است که انرژی مورد نیاز صنایع را تامین کند؛ در جایی گاز تامین می‌شود و در جایی باید دولت سوخت جایگزین تامین کند.

وی افزود: صنایع در زمستان سه ماه تعهد دارند از سوخت‌های جایگزین استفاده کنند اما این سوخت هارا دولت باید در اختیار آنها قرار دهد. در بعضی استان‌ها صنایع مایلند سوخت جایگزین در زمستان استفاده کنند تا مجموعه‌شان تعطیل نشود و بتوانند تولید را ادامه دهند ولی باز هم شرکت پخش به میزان نیاز سوخت جایگزین در اختیار آنها قرار نمی‌دهد.

وی همچنین گفت:‌ دولت یا باید گاز را تامین کند و یا سوخت جایگزین در اختیار صنایع قرار دهد. در اینجا به نظر می‌رسد دولت در حق تولید اجحاف می‌کند.

جدی ادامه داد:‌ چه قطعی برق و چه گاز قانون نیست و ظلم در حق تولید کننده است و اگر قرار است برق جایی قطع شود باید دولت برای قطع کردن زیر مجموعه های بخش دولتی را در اولویت قرار دهد نه بخش خصوصی و اگر در این بخش قرار براین باشد که قطعی هم اتفاق بیفتد باید دولت خسارت بخش خصوصی را پرداخت کند.

نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: در تابستان نیز مشکل برق وجود دارد. دولت باید فکری برای این مشکلات در نظر بگیرد ، جایگزین تعیین و صنایع بزرگ را ملزم به ایجاد نیروگاه کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر شاهد این هستیم که حدود 45 روز در تابستان برق و نزدیک به دو ماه در زمستان گاز قطع می‌شود و شاهد تراز منفی صنایع هستیم و ایم امر باعث متضرر شدن صنایع و در بدترین حالت تعطیلی آنها می شود.

کد خبر 481346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =