قاچاق دارو در سایه عدم نظارت دولت ادامه دارد

نماینده مردم کاشمر در مجلس با انتقاد از عدم نظارت دولت در حوزه دارو گفت: مهاجران غیر قانونی بدون شناسنامه و پاسپورت حضور دارند که از یارانه دارو و سوخت استفاده می‌کنند و همین مسئله موجب کمبود دارو در کشور شده است.

به گزارش صدای بورس، جواد نیک بین در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، ۲۵ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به مواد (۱۲ ) و (۱۳) قانون اساسی گفت: آقای منظور فرمودند دارو با یارانه بسیار بالا در کشور تهیه می‌شود اما مقدار بسیاری از دارو قاچاق می‌شود، تأکید دارم اگر دارو به اندازه کافی وجود دارد، چرا کمیاب است.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس ادامه داد: دو دلیل برای کمیابی دارو می‌توان عنوان کرد؛ یکی قاچاق و بعدی کانتینرهایی هستند که به نام دارو، لباس و غذای حیوانات وارد می‌کنند بنابراین به نتیجه می‌رسیم که نظارت درستی بر آن نیست، چگونه در مغازه‌ها غذای حیوانات و سگ و گربه وجود دارد اما در کشور با مشکل اساسی دارو مواجه هستیم.

وی عنوان کرد: سازمان غذا و دارو برای اینکه مجوز سیب سلامت بدهد، سلامتی آحاد جامعه را به خطر می‌اندازد. آقای قالیباف در کشور برخی از تولیدکنندگان بزرگ با مهاجرت به کشورهای آلمان و عمان و سایر کشورها مجوز سیب سلامت آنجا را می‌گیرند، با علامت استاندارد در کشورمان اقدام به تولید و فروش دارو می‌کنند این یعنی ساز و کار درستی از طرف وزارت بهداشت برای تولید دارو وجود ندارد.

به گزارش خانه ملت،نیک‌بین یادآور شد: مشخص نیست چه کسی یارانه دارو را دریافت می‌کند، از طرفی در کشور مهاجران غیر قانونی بدون شناسنامه و پاسپورت حضور دارند که از یارانه، دارو و سوخت استفاده می‌کنند، همین مسئله منجر شده کشور با مشکل دارو مواجه شود چرا که نظارت دقیقی بر آن نیست

کد خبر 481028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =