چگونه ارزش پول خود را با خرید تتر حفظ کنیم؟

این روزها در میان فعالان بازار ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری در تتر به عنوان گزینه‌ای مناسب برای حفظ ارزش سرمایه مطرح است.

به گزارش صدای بورس، پایداری قیمت به عنوان عامل اصلی اقبال معامله‌گران به خرید تتر به شمار می‌آید. اما این ویژگی برای کاربران ایرانی بازار رمزارز با توجه به جریان‌های پیچیده اقتصادی و گره‌خوردگی اکثر پارامترها به نرخ دلار در کشور، فرصت ویژه‌ای است. اگر شما هم برای حفظ ارزش سرمایه خود این روزها در تکاپو هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

تتر چیست؟چرا خرید تتر برای تریدرها جذاب است؟

چگونه ارزش پول خود را با خرید تتر حفظ کنیم؟

تتر یک استیبل کوین با پشتوانه دلار است که ارزش نسبتا پایداری دارد. این ارز دیجیتال امکان انجام تراکنش‌های سریع و با هزینه کم را برای تریدرهای بازار رمزارز فراهم می‌کند. همچنین، ماهیت مالی غیرمتمرکز و عدم نیاز به مجوزهای ویژه، این ارز دیجیتال را به یک گزینه جذاب برای سرمایه‌گذاری و تبادل ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

تتر همچنین به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که تراکنش‌های مالی خود را بدون مشکلات مالیاتی و ریسک‌های مختلف انجام دهند. ماهیت غیرمتمرکز تتر، مورد علاقه افرادی که به حفظ اسرار مالی خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند، نیز هست. این گروه می‌توانند از این رمزارز برای مخفی نگه داشتن میزان سرمایه خود استفاده کنند.

آشنایی با مزایای خرید و فروش تتر

خرید تتر و معاملات آن با سرعت بالایی در حال فراگیری است، از این رو دانستن مزایایی که این ارز دیجیتال برای خریداران خود به همراه دارد، خالی از لطف نیست. برخی از مزایای مهم و جذاب این رمزارز عبارت‌اند از:

  • سرعت تراکنش خیره‌کننده: تراکنش‌های خرید و فروش تتر و تبادلات آن برای هر فردی در کلیه شبکه‌های غیرمتمرکز، با سرعتی باورنکردنی انجام می‌شود.
  • رمز ارزی با نرخ تورم صفر : ارزش توکن‌های تتر همواره برابر ۱ دلار آمریکا است. این ویژگی به این معناست که اگر در اثر هر عاملی قیمت دلار دستخوش تغییر شود، قیمت لحظه ای تتر نیز تغییر خواهد کرد. و این همان مفهوم عملی نرخ تورم صفر است.
  • معاملات ۲۴ ساعته: امکان خرید تتر و معامله آن در تمامی ساعات شبانه‌روز وجود دارد. بنابراین اگر روزها خوای هستید و شب‌ها ذهن اقتصادی بهتری دارید، تتر برای رشد سرمایه شما به بازار آمده است.
  • بهبود اکوسیستم بازار رمزارز: تتر به سیستم‌عامل‌های رمزنگاری شده کمک می‌کند تا پلتفرم خود را ارتقا دهند و ارزهای فیات را بر روی شبکه سیستم‌عامل خود راه‌اندازی کنند.
  • تبادلات رمزارزی آسان: تتر را به آسانی می‌توان به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کرد.
  • کارمزد پایین نقل و انتقالات رمزارزی: کارمزد تبادل تتر بین کیف پول‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند، صفر است. اما کارمزد تبدیل تتر به ارز فیات یا سایر ارزهای دیجیتال هزینه پایینی دارد. این کارمزد به دلیل خدمات و سرویسی که صرافی ارز دیجیتال یا پلتفرم معاملاتی ارائه می‌کند، باید پرداخت شود.
  • امنیت بالای تراکنش: شفافیت و امنیت بالای استیبل کوین تتر به همراه عدم محدودیت در خرید و فروش آن از دیگر مزایای USDT در هنگام مقایسه دلار و تتر است.

معایب خرید و فروش تتر چیست؟

عدم شفافیت در ذخایر پشتیبان دلاری تتر یک مسئله مورد توجه است که نیاز به بررسی دقیق دارد. هرچند تاکنون مشکلات مهمی در مورد این رمزارز به وجود نیامده، اما در آینده ممکن است باعث مشکلاتی شود. بنابراین، سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال باید مواردی از جمله شفافیت و تعهدات شرکت‌های عرضه‌کننده را به دقت بررسی کنند. در کل، خرید تتر به عنوان یک استیبل کوین مزایای خاص خود را دارد. با این وجود، نیاز به احتیاط و بررسی دقیق در جهت روشن شدن مسائل مرتبط با شفافیت در آینده احساس می‌شود.

چرا ایرانی‌ها برای خرید تتر تمایل بیشتری دارند؟

چگونه ارزش پول خود را با خرید تتر حفظ کنیم؟

همیشه در ایران اوضاع فرق می‌کند. تلاطم‌های اقتصادی و وابستگی شدید نرخ کالاها و صنعت‌های مادر در کشور به نرخ دلار، به کاهش ارزش پول ملی دامن زده است. این عوامل در کنار تحریم‌هایی که علیه ایران انجام می‌شود، کاهش بیش از پیش ارزش ریال و در ادامه افزایش تورم در کشور را به همراه داشته است.

برای فرار از این تورم ناخواسته، مردم ایران راهی جز تبدیل سرمایه خود به دلار، طلا یا سرمایه‌گذاری در بورس‌های خارجی ندارند. عرصه‌هایی که ثبات نسبی، رشد سرمایه و نقدشوندگی مناسبی را برایشان در پی خواهد داشت. با روی کار آمدن تتر در بازار ارز دیجیتال، امروزه رویکرد خرید و فروش تتر به عنوان حرکتی نوظهور برای حفظ ارزش سرمایه نزد فعالان بازار شناخته می‌شود.

شرایط تتر در بازار ارز دیجیتال در سال 2023 چگونه است؟

قیمت تتر در اکثر صرافی‌های ارزهای دیجیتال داخلی پشتیبانی می‌شود و معامله‌گران به آسانی تبادل سایر ارزهای دیجیتال را بر پایه تتر انجام ‌می‌دهند. هم اکنون، ارزش بازار این استیبل کوین بیش از 83 میلیارد دلار است و از این لحاظ در رتبه سوم جدول رمزارزها قرار دارد. حجم معاملات 24 ساعته آن گاهی به بیش از 25 میلیارد دلار می‌رسد. همین میزان معاملات روزانه نشان‌دهنده تفاوت چشم‌گیر جایگاه تتر و رشد آن نسبت به سایر رقباست. در ادامه رویدادهایی در سال 2023 سبب شد که جایگاه تتر در میان رقبای خود ارتقا بیشتری یابد. این وقایع عبارتند از:

  • تنظیم شکایتی علیه شرکت پکسوس، صادرکننده بایننس کوین (BUSD)، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار. این اتفاق حجم سرمایه‌گذاری در تتر را به میزان قابل توجهی افزایش داد. دلیل اصلی آن، خروج پول از BUSD و ورود جریان نقدینگی به USDT بود.
  • ورشکسته شدن بانکی که حدود 10 درصد دارایی پشتوانه‌ USD Coin را در اختیار داشت. با کوچ هولدرهایUSDC به سمت خریداری تتر، USDT توانست رقیب دوم خود را نیز زمین بزند.

جمع‌بندی

خرید و فروش تتر به‌عنوان یک راهکار جذاب برای حفظ ارزش سرمایه در میان فعالان بازار ارز دیجیتال مورد توجه قرار گرفته است. تتر به عنوان یک استیبل کوین با پشتوانه دلار، امکان معاملات سریع با کارمزد پایین را فراهم می‌کند. این ویژگی‌ها در کنار ماهیت غیرمتمرکز و عدم نیاز به مجوزهای ویژه، تتر را به گزینه‌ای جذاب برای سرمایه‌گذاری و تبادل ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

از مزایای ویژه خرید و فروش تتر می‌توان به سرعت تراکنش‌ها و ثبات ارزش تتر اشاره کرد. اما باید به مواردی مانند عدم شفافیت ذخایر پشتیبان تتر توجه داشت و از صرافی‌های معتبر برای انجام معاملات استفاده کرد.

کد خبر 480830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =