قانعی :نقش کلیدی تحقیق و توسعه در صنعت دارو

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان سلامت معاونت علمی و فناوری، گفت: اگر شرکت‌ها دارویی در دنیا توانسته‌اند در این حوزه رتبه خوبی را کسب کنند به دلیل سهم بالای هزینه تحقیق و توسعه در برنامه‌های خود است. در کشورما نیزباید جهت افزایش برنامه‌های تحقیق و توسعه اقدامات زیر بنایی صورت گیرد.

به گزارش صدای بورس،مصطفی‌ قانعی، در نشست اختتامیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته ، با بیان اینکه صنعت داروسازی صنعتی ملی و سرمایه است، افزود:ارزش تولیدات داخلی رو به افزایش است و در سال گذشته به ۱۰۸۹ میلیارد ریال رسیده است.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان سلامت معاونت علمی و فناوری گفت: اگر شرکت‌ها دارویی در دنیا توانسته‌اند در این حوزه رتبه خوبی را کسب کنند به دلیل سهم بالای هزینه تحقیق و توسعه در برنامه‌های خود است. در کشورما باید جهت افزایش برنامه‌های تحقیق و توسعه اقدامات زیر بنایی صورت گیرد.

وی گفت: باید به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشیم که ارزش تولیدات داخلی صنعت دارو، ۴۷ درصد افزایش یافته است.

قانعی افزود: ارزش بازار جهانی دارو نیز با رشد قابل توجهی مواجه شده است.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: صنعت دارویی ایران نسبت به جهان باید خیلی جلوتر قدم بردارد. زیرا ما همچنان جزو کشورهای برتر دنیا نیستیم.

وی افزود: سهم داروهای زیستی هر روز افزایش می‌یابد؛ از این رو باید تحقیق و توسعه را به طور جدی در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: 6 هزارو 556 شرکت دانش بنیان دارای مجوز در اکوسیستم فناوری وجود دارد که ۱۷۱۶ از این شرکت ها نوآور و ۵۹۵ شرکت در زمینه فن آور فعالیت می کنند .

قانعی با بیان اینکه 31هزار و 453 میلیارد ریال درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۰ بوده است، تصریح کرد:ارتقای کیفیت صنعت دار و افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در این حوزه ازالزاماتی است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان سلامت معاونت علمی و فناوری با اشاره به اینکه تولید ناخالص داخلی در حوزه سلامت بسیار پایین است، گفت: 3.45 درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به بخش سلامت است که این درصد بسیارپایین است.

کد خبر 479851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =