بورس زیر آتش کاهش قیمت دلار

کارشناس بازار سرمایه، گفت: با توجه به اثرات انتزاعی کاهش قیمت دلار ، هفته ی پیش رو در بازار سرمایه شاهد بازار افزایشی نخواهیم بود .

به گزارش صدای بورس، سید محمدرضا اعلمی در گفت و گو با صدای بورس ، بازار سرمایه در هفته پش رو را پیش بینی کرد و افزود: بررسی عملکرد یک هفته گذشته بازار سرمایه، شاهد یک بازاررنج بودیم که نهایتا بازار بورس با رنگ قرمز هفت هزار و سیصد واحدی شاخص کل در آخرین روز معاملات(چهارشنبه29 شهریورماه) به کار خود پایان داد .

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: این در حالی است که هنوز بازار از حجم کم معاملات رنج می برد.عدم ورود پول به بازار بورس به سبب علل های پیدا و پنهان مسائل کلان کشور سبب ضعیف و کم شدن حجم معاملات بازار بورس شده است .

وی تصریح کرد: بسیاری از نمادهای بازار بورس از لحاظ بنیادی دارای عملکرد خوبی هستند و در قیمت های حال حاضر مناسب برای ورود هستند اماهمچنان برخی ریسک های سیستماتیک سبب تضعیف بازار شده است .

اعلمی به اثرات روانی انتظار کاهش قیمت دلار و مسائل منطقه ای همچون بحران قره باغ که سبب تضعیف بازار شد اشاره کردو گفت:اثرات روانی مسائل منطقه ای همچون درگیری کشور آذربایجان و ارمنستان می توانست سبب نگرانی های بیشتری شود که به سبب اخبار جدید مبنی بر اعلام آتش بس در منطقه ی قره باغ امیدواریم شاهد آرامش در این منطقه باشیم که سبب ایجاد جو مثبت روانی به لحاظ سرمایه گذاری میشود .

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اما همچنان ریسک سیستماتیک احتمال کاهش قیمت دلار سبب شده است تا شاهد یک بازار افزایشی نباشیم . البته که با کاهش قیمت دلار حتی در قیمت هایی چون ۳۵ هزار تومان ، همچنان بازار بورس مناسب ترین بازار برای سرمایه گذاری است

اعلمی گفت: همچنان کاهش قیمت دلار به لحاظ مالی-رفتاری دارای اثر روانی بر کلیت بازار است و از این حیث هفته ی پیش رو با توجه به اثرات انتزاعی کاهش قیمت دلار ، شاهد یک بازار افزایشی نخواهیم بود . باید توجه داشت شاخص کل به سمت حمایت دو میلیون یکصد هزار واحدی در حال حرکت است که درصورت از دست دادن این حمایت شاهد افت بیشتر بازار خواهیم بود .

کد خبر 479376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =