بازدهی ۷۰ درصدی صندوق «کارگزاری بانک ملی ایران»

شرکت کارگزاری بانک ملی ایران در سال ۱۳۸۱ به ثبت رسید و فعالیت‌ رسمی خود را آغاز کرد.

در حال حاضر سه صندوق سرمایه‌گذاری در این مجموعه مشغول فعالیت هستند که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت.

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک کارگزاری بانک ملی ایران
نخستین صندوق این مجموعه با نام صندوق سرمایه‌گذاری مشترک بانک ملی ایران، در اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۷ آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق با رشدی ۳۷ درصدی در یک‌سال گذشته، اکنون اندکی از مرز ۵۷۰۰ میلیارد ریال نیز فراتر رفته است. بازار سهام و در صدر آن، گروه‌های «فلزات اساسی»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «محصولات شیمیایی» سهمی ۹۵ درصدی در پرتفوی صندوق داشته‌اند. این صندوق سهامی با بازدهی بیش از ۶۷ درصدی در یک‌سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته و در افقی بلندمدت نیز، از ابتدای تأسیس تا کنون، با تحقق بیش از ۵۵۷۵۵ درصد بازدهی طیِ حدود ۱۵ سال، شگفتی‌ساز شده است.

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه ملی ایران
مهرماه ۱۳۹۲ دومین صندوق سهامی این کارگزاری فعالیت خودش را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در یک‌سال گذشته با رشدی ۱۳ درصدی، به بیش از ۵۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است. سهم بازار سهام از پرتفوی صندوق حدود ۹۳ درصد است که در این بین، صندوق بیشترین سرمایه‌گذاری را در گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «سیمان، آهک و گچ» داشته است. صندوق مشترک توسعه ملی ایران در یک‌سال اخیر حدود ۶۱ درصد بازدهی داشته و در افق بلندمدت نیز موفق به کسب حدود ۳۸۵۷ درصد بازدهی طی ۱۰ سال شده است.

صندوق اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران
کارگزاری بانک ملی ایران، در تیرماه سال ۱۳۹۶ و در راستای جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، صندوق با درآمد ثابت اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران را تأسیس کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق، با ۴۱ درصد کاهش در یک‌سال گذشته، در نزدیکی سطح ۱۰۳ هزار میلیارد ریال است. متناسب با نوع صندوق، بازار سهام سهم اندکی در پرتفوی آن داشته و بیشترین سرمایۀ صندوق با ۴۷ و ۳۶ درصد، به ترتیب به بازار بدهی و سپردۀ بانکی اختصاص یافته است. صندوق اعتماد کارگزاری بانک ملی ایران در یک‌سال اخیر، حدود ۲۱ درصد بازدهی داشته است.
در جدول عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت این کارگزاری را مشاهده می‌کنید.

بازدهی ۷۰ درصدی صندوق «کارگزاری بانک ملی ایران»

  • شماره ۵۰۷ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 478173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =