۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
نبرد غول‌های کوچک

میم‌کوین‌های زیر یک دلار در نبردی بی‌امان برای رشد قیمت و تصاحب سهم بزرگتری از بازار کریپتو در حال مبارزه هستند. کدام پیروز خواهد شد؟ شیبا اینو، دوژکوین یا اورلاج؟

به گزارش صدای بورس؛ در حالی که بازار کریپتو عزادار از دست رفتن سگی است که نماد شیبا اینو و دوژکوین به شمار می‌رفت، آنالیتیکس اینسایت نگاهی به پتانسیل میم‌کوین‌ها انداخته است. این گزارش همچنین به بررسی وضعیت اورلاج، پروژه‌ای که از آن به عنوان Airbnb کریپتوها یاد می‌کنند، پرداخته است. (Airbnb شرکت مسافرتی و اقامتی است که توانسته تحول بزرگی در این حوزه ایجاد کند).

با مرگ «بالتز» سگ محبوبی که نماد دوژکوین و شیبا اینو بود، قیمت این میم‌کوین‌های مشهور با کاهش روبه‌رو شد. حال، همه از آینده دوژکوینو شیبا اینو می‌پرسند. واقعیت این است که دوژکوین، کریپتو محبوب جامعه و ایلان ماسک است. اما از نظر توسعه و اقتصاد توکنی، اوضاع آن چندان امیدوارکننده نیست. از پایان سال ۲۰۲۲ تاکنون، بنیاد دوژکوین هیچ پستی در وبلاگ خود ارسال نکرده و هیچ فعالیت درخوری در حوزه توسعه‌ نداشته است.

برخلاف دوژکوین، گروه توسعه‌دهندگان شیبا اینو همیشه مشغول فعالیت هستند و سرشان شلوغ است. به عنوان نمونه، برنامه شیباریوم که پس از راه‌اندازی، به دلیل بروز برخی مشکلات متوقف شده بود، پس از مدتی رفع مشکل شد و توسعه‌دهنده آن اعلام کرد که مشکل امنیت و دیگر موارد داخل شبکه حل شده‌اند. امنیت این شبکه روز به روز افزایش می‌یابد.

کریپتو تازه‌وارد، اورلاج وضعیت نسبتا بهتری دارد. اورلاج پروژه‌ای است که به مردم عادی امکان می‌دهد تا مالکیت بخشی از املاک اقامتی مورد استفاده را به دست گیرند. همانگونه که بسیاری از غول‌های این صنعت گفته‌اند، توکنیزه کرده دارایی‌های فیزیکی جهان یکی از امیدبخش‌ترین فعالیت‌های صنعت کریپتو به شمار می‌رود. اورلاج ماموریت مهم دیگری نیز دارد که به حوزه مالی مربوط می‌شود و برنامه‌ای بلندپروازانه است. در گزارش توجیهی اورلاج آمده است: ما می‌خواهیم با راه‌اندازی یک بازار غیرمتمرکز NFT املاک که از پشتیبانی املاک و مستغلات واقعی در سراسر جهان برخوردار باشد، بازاری بسازیم که هر سرمایه‌گذاری از هر کجای جهان و با هر مقدار اعتبار بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

در دنیایی که اعتماد مردم به سیستم مالی هر روز کمتر و کمتر می‌شود، راه‌های جدید متنوع کردن پرتفوی سرمایه‌گذاری بسیار اهمیت دارد. در این روش، سرمایه‌گذاران درآمد اجاره دریافت خواهند کرد و از افزایش قیمت ملک نیز بهره‌مند خواهند شد. در حال حاضر، اورلاج با توکن ELDG در مرحله پیش فروش قرار دارد. این توکن در اکوسیستم اورلاج مورد استفاده قرار خواهد گرفت و امکان خرید تخفیفی املاک را به سرمایه‌گذاران خواهد داد. همچنین به دارندگان این توکن جوایزی همچون اقامت رایگان در املاک مختلف را اهدا خواهد کرد. توکن ELDG هم‌اکنون در فاز بتا قرار دارد و قیمت آن ۰.۰۱ دلار است اما پس از راه‌اندازی، حداقل قیمت آن به ۰.۳۸ دلار خواهد رسید.

کد خبر 478157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =