زور منفی‌های بازار کریپتو چربید

بازار کریپتوکارنسی‌ در هفته‌ گذشته شاهد افت قیمت‌ بیشتر رمزارزها بود به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۶۶ کریپتو با کاهش روبه‌رو شد.

به گزارش صدای بورس؛ در هفته منتهی به ۲۵ مردادماه، ۳۴ رمزارز افزایش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۵۹ درصد را تجربه کردند. برنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز THORChain معروف به RUNE بود.

این کریپتوکارنسی که در رتبه ۷۴ قرار دارد، نزدیک به ۶۰ درصد رشد داشت. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۵۲۸ میلیون دلار است و در یک ماه گذشته بیش از ۴۹ درصد افزایش قیمت داشته است. البته در بازه یک ساله افتی ۴۵ درصدی را ثبت کرده است.

در هفته‌ای که گذشت، بیت‌کوین با رشد ۰.۱ درصدی قیمت مواجه شد. پادشاه رمزارزها در بازه زمانی یک‌ماهه افتی ۳ درصدی را شاهد بود اما در بازه یک‌ساله نزدیک به ۲۱ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز Kaspa با ۱۵.۵ درصد افت، در صدر منفی‌های بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۷۹۴ میلیون دلار و قیمت حدود ۰.۰۴ دلار است. پس از آن، Optimism به میزان ۱۱.۱ درصد افت قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز کمی بیش از میلیارد دلار و قیمت آن ۱.۵۱ دلار ثبت شده است. قیمت رمزارزهای XDC Network و Mantle نیز به ترتیب ۱۰.۹ درصد، ۱۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد. رمزارزهای Injective، GMX، Pulsechain و HEX نیز از کریپتوهایی بودند که افت قیمت بین ۶ تا ۸.۹ درصد را ثبت کردند. در این هفته، قیمت ۱۷ رمزارز بین ۲ درصد تا ۵ درصد کاهش یافت.

در سوی دیگر بازار، پس از RUNE، رمزارز Hedera برنده بزرگ بود و بیش از ۲۳ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۲.۴ میلیارد دلاری، بیش از ۰.۰۷ دلار است. این رمزارز در بازه یک ماهه ۳۹.۵ درصد رشد و در بازه یک ساله ۷.۶ درصد افت قیمت را ثبت کرده است. همچنین قیمت رمزارز Pepe بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت و رتبه سوم رشد هفتگی را به خود اختصاص داد. رمزارز Toncoin نیز با ۱۹.۷ درصد افزایش قیمت در رتبه چهارم جای گرفت. ارزهای دیجیتال Radix، Shiba Inu، Frax Share، Apecoin، Render و Solana نیز در میان برندگان هفته جای داشتند.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتوها همچون چند هفته قبل، در محدوده یک هزار و ۱۷۰ میلیارد دلار قرار داشت و نوسان ناچیزی را تجربه کرد. همچنین ارزش معاملات روزانه بیش از ۲۶ میلیارد دلار بود. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار رمزارز به بازار عرضه شده است اما تعداد زیادی از آنها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۶۵۷ صرافی به کار خرید و فروش رمزارزها مشغول هستند. این رقم نسبت به هفته قبل ۲ واحد افزایش نشان می‌دهد.

در جدول زیر، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی را مشاهده می‌کنید.

زور منفی‌های بازار کریپتو چربید

کد خبر 477243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =