بازدهی ۵ درصدی «صندوق طلای صبا»

شرکت سبدگردان اندیشه صبا در اسفندماه سال ۱۳۹۹ به ثبت رسید و فعالیت خود را آغاز کرد.

در حال حاضر هفت صندوق سرمایه‌گذاری در این مجموعه مشغول فعالیت هستند که در ادامه ضمن معرفی این صندوق‌ها مروری بر عملکرد آن‌ها نیز خواهیم داشت.

صندوقی برای ریسک‌پذیران
صندوق سهامی مشترک صبا محصولی برای مشتریان ریسک‌پذیر این شرکت است که بازار سهام سهمی ۸۸ درصدی از پرتفوی صندوق را به خود اختصاص داده‌ است. مشترک صبا با خالص ارزش دارایی‌های بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریالی موفق به کسب بازدهی ۵۰ درصدی در یک‌سال اخیر شده و در افقی بلندمدت نیز در حدود ۱۳ سال فعالیت، بازدهی مرکبی ۶۰۴۱ درصدی محقق ساخته است.

صندوق‌هایی برای ریسک‌گریزان
اندیشۀ صبا سه صندوق برای مشتریان ریسک‌گریز خود در نظر گرفته است؛ صندوق توسعۀ تعاون صبا با اختصاص سهم بیشتری از سبد خود به سپرد بانکی بازدهی بیش از ۲۰ درصدی در یک‌سال اخیر داشته و صندوق قابل معاملۀ اندیشه‌ورزان صباتأمین با اختصاص سهمی ۵۱ درصدی از سبد خود به اوراق بدهی عملکرد بهتری در کسب بازدهی داشته و سودی ۲۵.۱ درصدی عاید سرمایه‌گذاران خود کرده است. صندوق تازه ‌تأسیس بازده پایه بازار صبا با نماد «دیبا» نیز در همین مدت کوتاه فعالیت خود با کسب ۱۴.۶ درصد بازدهی در حدود شش ماه، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

صندوق طلای صبا
صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در اوراق بهادار مبتنی بر طلای صبا در آبان ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده و در حدود ۹ ماه موفق به کسب بازدهی ۴۵ درصدی شده است. سرمایه‌گذاری در این صندوق با پوشش ریسک سقت و تقلب، جایگزین مناسبی برای سرمایه‌گذاری و خرید سکه و طلای فیزیکی است.
در جدول مشروح عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت سبدگردان اندیشه صبا را مشاهده می‌کنید.

 بازدهی ۵ درصدی «صندوق طلای صبا»

  • شماره ۵۰۴ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 476860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =