چند درصد از سهام فن افزار عرضه اولیه می شود؟

در این مطلب به شفاف سازی پاره ای از موضوعات شرکت فن افزار پرداخته شد که در ادامه می خوانید.

به گزارش صدای بورس، فن افزا در خصوص چگونگی عرضه اویه سهم این شرکت توضیح نداد و آن را برعهده شرکت فرابورس گذاشت.

بر اساس اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی شرکت توسعه فن افزار توسن با نماد فن افزار در بورس فعالیت دارد؛در این جلسه محمد مظاهری مدیرعامل و عضو هیات مدیره به پاره ای از سولات به این نحو پاسخ دادند؛

۱- دلیل افزایش دوره وصول مطالبات از ۶۹ روز در سال ۱۳۹۹ به ۸۰ روز در سال ۱۴۰۰ چه بوده است؟

سال مالی ۱۴۰۰، در آخرین ماه سال مالی یعنی اذر ماه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از فروش شرکت اتفاق افتاده و این امر باعث افزایش حجم مطالبات پایان سال شده که نسبت دوره وصول مطالبات را به میزان ۱۹ روز افزایش داده است.
۲ دلیل کاهش ۲۰ درصدی فروش کارت خوان در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ چه بوده است؟

کاهش ۲۰ درصدی فروش کارتخوان صحیح نیست و به لحاظ تعدادی کاهش ۵ درصدی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ بوده اما یه اتحافظ مبلغی افزایش ۲۸ درصدی را محقق کردمایم دلیل کاهش ۵ درصدی مقدار فروش در سال ۱۴۰۰ به خاطر تمرکز شرکت بر تغییر نوع محصولات و معرفی محصولات جدید به بازار بوده که نتایج آن در سال مالی ۱۴۰۱ کاملا مشهود است. بیش از ۴۰ درصد افزایش تعدادی فروش را داشته ایم.

۳-شرکت افزایش درآمدی ۳۰ درصدی با دلار ۲۰ هزار تومان را برای سال مالی ۱۴۰۲ پیش بینی کرده است. لذا با توجه به افزایش قیمت دلار به نزدیک ۵۰ هزار تومان افزایش درآمد شرکت چگونه خواهد بود.

بودجه برآوردی شرکت توسعه فن افزار توسن المادفن الفزار) بر اساس ارز تجاری برآورد میگردد و برآورد ما برای واردات قطعات مورد نیاز محصولات بر اساس ارز تجاری می باشد. لازم به ذکر است که قیمت محصولات شرکت ریالی برآورد می گردد که با توجه. به ارزی بودن بخشی از بهای تمام شده محصولات و پیش بینی های مربوطه در نهایت توسانات در قیمت نهایی فروش محصولات لمان خواهند گره الله هم چنین سیاست های قیمت گذاری شرکت ریالی میباشد. بخشی از سلوان برمی گردد به سیاست قیمت گذاری روی محصولات جدید که برخی از مواقع افزایش قیمت و هزینه دلار رو نباید به خریدار منتقل کرد و هنر شرکت ایجاد ارزش افزوده و کاهش بهای تمام شده ارزی است که این امر باعث می شود اثر ناشی از افزایش قیمت دلار را روی برخی از محصولات دیده نمی شود و قیمت دلاری یک محصول کاهش پیدا کنند.

۴- با توجه به تقسیم سود ۱۱۰ تومانی برای هر سهم در سال مالی گذشته تقسیم سود برای سال آتی به چه صورت است؟

در مجمع عمومی صاحبان سهام مشخص خواهد شد.

۵-با توجه به ارائه محصولات در حوزه نئوبانکها آیا شرکت برنامه برای ارائه این محصولات فین تک ها به بازار سرمایه دارد؟

زیرا بازار سرمایه آشنایی زیادی با این موارد ندارد.

ما در حوزه نئوبانک ها از جایی که نقطه قوت شناخت و تمرکز شرکت است که فروشگاه ها و کانال های خدمات بانکی مانند ATMما هستند شروع کرده ایم در خصوص بازار سرمایه تا امروز شرکت به آن فکر نکرده است و شاید با آشنایی بیشتر در آینده در این زمینه هم کاری انجام بشود ولی تا الان تمرکز بر خرده فروشی و ارائه خدمات بر بستر ماشین های بانکی بوده است.

۶-آیا شرکت جهت دریافت تسهیلات و ... از توثیق سهام استفاده خواهد کرد؟

فعلاً در این خصوص برنامه ای نداریم ولی ممکن است در آینده و با توجه به فرآیندهای آتی و تصمیمات احتمالی شرکت در هیات مدیره و سطوح مختلف در صورت نیاز با اطلاع رسانی قیقی انجام خواهد پذیرفت.

۷-آیا شرکت دانش بنیان نوع یک هست یا نوع ۲؟

در حوزه هوش مصنوعی و نرم افزار ها دارای دانش بنیان نوع یک و در حوزه بانکی دانش بنیان نوع دو است.

۸- چند درصد از سهام توسعه فن افزار توسن عرضه اولیه میشود و هر کد حقیقی امکان خرید چند سهم خواهد داشت با چه کف و سقف قیمتی؟ آیا تاریخ عرضه اولیه مشخص شده است؟

توسط شرکت محترم فرابورس اعلام خواهد شد.

۹- تمام شرکت های ایجاد شده از بطن شرکت توسن نشات می گیرند یا از شرکتهای خارج از مجموعه نوسن انتخاب، سرمایه گذاری خریداری و پرورش داده می شوند؟ همه توسعه ها در مجموعه توسن می باشند؟

رویکردی که مورد پرست واقع شده در گروه سرمایه گذاران فناوری تکویستا و گروه نویسی وجود دارد. مثلاً یک مجموعه تحت عنوان تک ونجر سرمایه گذاری ها با ریسک بالا روی استارت آپ ها و مجموعه های جدید با توجه به تنوع کسب و کار را انجام می دهد.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مفید در گروه نوسن داشتن سرمایه گذاریهای مشترک قوی با تانکها در برخی از شرکت های مجموعه است به عنوان مثال پلتفرم بانکداری باز فرابوم هست که چندین بانک در آن سهامدار هستند. رویکرد گروه نوسن در حوزه های تخصصی توسعه فن افزار توسن توسن تکنو) به عنوان بزرگترین شرکت گروه توسن بر حسب موضوع نیز وجود دارد. از جمله این موارد، اهمیت تنوع گرایی به جهت جلوگیری از بیری شرکتها ، نوآوری به موقع و خلق کسب و کار جدید، تقسیم ساختار شرکت به واحدهای تجاری کوچکتر (مانند شرکت های آمریکایی ژاپنی کره ای و ... به منظور جلوگیری از کندی شرکت توجه به ضروری بودن ایجاد کسب و کار جدید مانند کسب و کار پوینت و ایجاد شرکت با دلاینی از قبیل تفاوت DNA با حوزه فعالیت شرکت مشارکت و جذب سهامدار جدید.

کد خبر 476057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =