سرنوشت بیت‌کوین از زبان ChatGPT 

بیت‌کوین به عنوان اولین و گرانترین رمزارز جهان که لقب «پادشاه کریپتوها» را نیز یدک می‌کشد، نسبت به یک سال قبل نزدیک به ۳۸ درصد، از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون حدود ۷۵ درصد و در یک ماه گذشته نیز بیش از ۱۴ درصد رشد قیمت داشته است.

هواداران این رمزارز معتقدند که آینده روشنی در انتظار بیت‌کوین است اما کارشناسان بدبین می‌گویند، فضای رشد بازار کریپتوکارنسی هنوز باز نشده و نمی‌توان به افزایش قیمت‌ها در سال جاری امیدوار بود. در چنین شرایطی، هوش مصنوعی دیدگاه‌های جالبی درباره بازار کریپتوکارنسی مطرح کرده که گاه در تضاد با نظرات کارشناسان است.
در ماه‌های اخیر، دنیای هوش مصنوعی (AI) شاهد استقبال گسترده در سطح جهان بوده است. علت این استقبال، توانمندی‌های شگفت‌انگیزی است که پلتفرم ChatGPT در حوزه‌های مختلف از خود نشان داده است. بر پایه همین توانمندی‌ها، سرمایه‌گذاران این پلتفرم را به کار گرفتند تا پیش‌بینی منطقی و نزدیک به واقعیتی از آینده دارایی‌های مالی همچون سهام و رمزارزها ارائه کند. با این ذهنیت، مقاله حاضر نگاهی به دنیای شگفت‌انگیز پیش‌بینی‌های ChatGPT برای بازار کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۳ انداخته است. این پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که کدام رمزارزها پتانسیل رشد قیمت تا پایان سال را دارند.

AiDoge (AI)
نخستین پروژه کریپتویی که ChatGPT نسبت به آن به شدت ابراز خوش‌بینی کرده، رمزارز (AiDoge (AI است. این پیش‌بینی به نظر منطقی می‌رسد، چرا که این رمزارز بر مبنای استفاده از فناوری هوش مصنوعی ساخته شده است. ویژگی به‌کارگیری هوش مصنوعی، مزیتی است که در سال‌های آینده دست بالا را به این رمزارز می‌دهد.
مهمترین ویژگی (AiDoge (AI، قدرت این پروژه برای تولید «میم‌ها» به پشتوانه هوش مصنوعی است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا «میم‌کوین» مورد نظر خود را با استفاده از درخواست‌های متنی تولید کنند.
این «میم‌کوین‌ها» را می‌توان در شبکه‌های اجتماعی همچون توییتر و ردیت آپلود و وایرال کرد. بر اساس گزارش پروژه، توکن‌های هوش مصنوعی که به عنوان قلب این پروژه به شمار می‌روند، خرید اعتبار در زمان تولید «میم‌کوین‌ها» را الزامی کرده‌اند. با این حال، بسیاری از سرمایه‌گذاران به توکن‌های هوش مصنوعی به عنوان راهی برای سودبری از روند رو به رشد (AiDoge (AI می‌نگرند. بر پایه پیش‌بینی ChatGPT، تا پایان سال ۲۰۲۳ قیمت AiDoge امکان رسیدن به سطح ۰.۰۰۰۰۵ دلار را دارد.
قیمت کنونی این رمزارز معادل ۰.۰۰۰۰۰۵ دلار است. با پذیرش جمعی AiDoge به عنوان تولیدکننده «میم‌کوین» که به رشد تقاضا برای توکن‌های هوش مصنوعی منجر می‌شود، این افزایش قیمت می‌تواند تسریع شود. در حال حاضر ارزش بازار این رمزارز بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار است و انتظار می‌رود با تکمیل روند فوق شاهد افزایش این رقم تا پایان سال ۲۰۲۳ باشیم.

yPredict (YPRED)
یکی دیگر از پروژه‌های کریپتویی مورد علاقه ChatGPT، پروژه پیش فروش کاملا جدید yPredict (YPRED) است که همچون پروژه AiDoge با استفاده از قدرت هوش مصنوعی مجموعه‌ای از خدمات ارزشمند را ارائه می‌دهد. چنین خدماتی در بازار بی‌سابقه است. به عنوان یک اکوسیستم فراگیر و یکپارچه، داشبورد yPredict همه ابزارها و خدمات مورد نیاز فعالان بازار برای سودبری را در اختیار آنان قرار خواهد داد.
در صدر ویژگی‌های yPredict می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این پروژه یک بازار بی‌همتا خواهد بود، جایی که کارشناسان و فعالان حوزه هوش مصنوعی می‌توانند مدل‌های پیش بینی قیمت سفارشی را توسعه دهند و آنها را با اشتراک ماهانه یا سالانه در اختیار معامله‌گران قرار دهند. بر اساس پیش‌بینی ChatGPT، پروژه yPredict آینده روشنی دارد و ارزش آن تا پایان سال ۲۰۲۳ به سطح ۰.۲۹ دلار خواهد رسید. این به معنای رشد ۴۸۰ درصدی نسبت به قیمت ثبت شده در مرحله چهارم فاز پیش فروش است. با وجود این، سرمایه‌گذاران مشتاق تاکنون بیش از نیمی از توکن‌های اختصاص یافته به مرحله چهارم را خریداری کرده‌اند و اگر همه این توکن‌ها به فروش برسند، در مرحله پنجم قیمت این توکن بیش از ۲۸ درصد رشد خواهد کرد.

Bitcoin (BTC)
بیت‌کوین به عنوان بزرگترین و مهمترین رمزارز جهان، در جریان احیای بازار کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۳ پیشتاز این بازار بوده است. سرد شدن آتش تورم در کنار آشوب و بحران بخش بانکی آمریکا موجب شد تا بسیاری از سرمایه‌گذاران این رمزارز معروف را به عنوان جایگزینی مناسب برای دارایی‌های سنتی مورد توجه قرار دهند. این موضوع به رشد قیمت BTC منجر شده است. گرچه از ابتدای سال تاکنون قیمت این رمزارز بیش از ۷۰ درصد رشد کرده اما ChatGPT معتقد است، قیمت بیت‌کوین بیش از اینها رشد خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی ChatGPT، چنین به نظر می‌رسد که قیمت بیت‌کوین تا پایان امسال به سطح ۷۰ هزار دلار خواهد رسید. علت این رشد قابل توجه، افزایش نرخ پذیرش بیت‌کوین و سرمایه‌گذاری‌های موسسات و نهادها خواهد بود. البته ChatGPT یک پیش‌بینی نزولی هم داشته است. بر اساس برآورد این پلتفرم هوش مصنوعی، در صورت تغییر مقررات و رخدادهای کلان اقتصادی، قیمت بیت‌کوین تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و نزولی خواهد شد. با این حال، چنین به نظر می‌رسد که ChatGPT بیشتر به رشد قیمت بیت‌کوین باور دارد.

Dogecoin (DOGE)
دارندگان Dogecoin تحت تاثیر اقدامات و توییت‌های ایلان ماسک که به صعود و نزول دائمی قیمت این رمزارز منجر شد، سال دشوار و گیج‌کننده‌ای را پشت سر گذاشتند. در زمان نگارش این گزارش، قیمت رمزارز Dogecoin در محدوده ۰.۰۷ دلار (۷ سنت) قرار داشت که نسبت به یک سال قبل ۳.۶ درصد و در بازه یک ماهه نیز نزدیک به ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. با اینکه نوسان‌های اخیر Dogecoin پیش‌بینی دقیق و درست قیمت آن در آینده را به چالشی سخت تبدیل کرده، اما برای ChatGPT داستان شکل دیگری دارد. پس از آن که همه اطلاعات موجود درباره این رمزارز در اختیار ChatGPT قرار داده شد، این پلتفرم هوش مصنوعی پیش‌بینی کرد که قیمت Dogecoin تا پایان سال ۲۰۲۳ به سطح ۰.۱۵ دلار خواهد رسید. این خبر خوبی برای هواداران Dogecoin است و بسیاری از آنها امیدوارند که قیمت این رمزارز در ماه‌های آینده سطوح بالاتری را تجربه کند. بر اساس برآورد ChatGPT، رشد قیمت این کریپتوکارنسی تحت تاثیر افزایش تعداد کاربران و پذیرش بیشتر کریپتوها رخ خواهد داد.

Solana (SOL)
آخرین رمزارزی که پلتفرم هوش مصنوعی ChatGPT آینده آن را پیش‌بینی کرده، Solana است. ChatGPT نسبت به آینده این رمزارز نیز خوش‌بین است. دارندگان این رمزارز نیز سال پرنوسانی را پشت سر گذاشتند و قیمت‌ Solana در این مدت بین ۲۰ تا ۲۶ دلار در نوسان بوده است. در زمان نگارش این گزارش، قیمت Solana معادل ۲۵.۵ دلار بوده است. قیمت این رمزارز نسبت به یک سال قبل حدود ۳۷ درصد کاهش نشان می‌دهد اما در بازه ماهانه رشدی ۶۲ درصدی را ثبت کرده است. بر این اساس، پلتفرم هوش مصنوعی ما معتقد است که شرایط رو به بهبود و آینده این رمزارز روشن است. ChatGPT پیش‌بینی کرده است که قیمت Solana تا پایان سال ۲۰۲۳ به سطح ۱۰۰ دلار خواهد رسید که نشان‌دهنده رشدی بالغ بر ۴۰۰ درصد است. ChatGPT انتظار دارد که با افزایش تعداد کاربران و پذیرش عمومی و پیشرفت‌های فناورانه، این روند ادامه پیدا کند.

نکنه: آنچه گفته شد، پیش‌بینی‌هایی است که امکان وقوع آنها تحت شرایط خاصی امکان‌پذیر است. در واقع، به دلیل دسترسی نداشتن ChatGPT به اطلاعات به‌هنگام، ممکن است این پیش‌بینی‌ها هرگز محقق نشوند. بنابراین خوانندگان محترم باید این نکته را در نظر بگیرند که آنچه نوشته شد، صرفا جهت آگاهی بوده و نباید به عنوان مشاوره یا استراتژی سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد. بی‌شک تلاطم و نوسان بازار کریپتوکارنسی در کنار عوامل مختلف اقتصادی، امکان برآورد دقیق و درست قیمت رمزارزها را غیرممکن می‌کند.

  • حبیب علیزاده - روزنامه‌نگار
  • شماره ۵۰۱ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 475827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =