چرا در مجمع «دانا» سودی تقسیم نشد؟

مدیرعامل شرکت بیمه‌ دانا در مجمع امسال «دانا» گفت: سال گذشته شرکت از وضعیت سختی عبور کرد، با این حال در نمرات و شاخص‌های مدنظر رتبه‌ بسیار خوبی را کسب کرد. مجموعه‌ بیمه دانا در حال گسترش فعالیت خود در خارج از کشور است. این در حالی است که فعالیت‌های درون‌مرزی متوقف نشده و در راستای مسئولیت اجتماعی، فعالیت‌های ملی خود را آغاز کرده است. در این راستا می‌توان از قرارداد بیمه‌ دانا با آموزش و پرورش نام برد.

درباره دلایل تقسیم نشدن سود در مجمع امسال، صدای بورس گفت‌وگویی با رضا جعفری انجام داد که در ادامه می‌خوانید.

با توجه به صبحت‌هایی که در مجمع مطرح شد، از اقدامات سال گذشته‌ بیمه دانا بگویید.

همانطور که در مجمع عادی سالانه شرکت برای تصویب صورت‌های مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۱ عرض کردم، خوشبختانه بیمه دانا با هم‌افزایی و همکاری که در ارکان مختلف شرکت داشت، کارنامه‌ بسیار درخشانی را ارائه داد و در صنعت بیمه جایگاه بسیار ویژه‌ای را به لحاظ رنکینگ در صنعت بیمه از آن خود کرد.

ما در سال گذشته با اقدامات زیرساختی و توسعه‌ای خوبی که در راهبردها و برنامه‌های سیاستی‌ داشتیم، توانستیم بالغ‌بر ۲۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان فروش بیمه داشته باشیم. در عملکرد مالیات‌های بیمه‌ای نسبت به مدت‌ مشابه سال مالی قبل، حدود ۱۳۳ درصد رشد فروش را تجربه کردیم که در مقایسه با متوسط صنعت و نرخ تورم عدد بسیار بالایی است. همین شاخص توانست شرکت بیمه دانا را به جایگاه دوم بعد از شرکت بیمه ایران ارتقا بدهد. سهم بازار شرکت نسبت به سال ۱۴۰۰ به ۱۲ درصد رسید. این رشد یک رشد بسیار خوبی است که در آستانه ۵۰امین سالگرد بعد از گذشت نیم قرن تجربه رقم زده شد.

شاخص بعدی که توانگری مالی شرکت است، یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی صنعت بیمه در دنیاست. بیمه دانا در این شاخص هم به خوبی درخشید و با یک رشد ۲۵ درصدی از نمره ۱۰۰ به ۱۲۵ ارتقا پیدا کرد. این شاخص نشان می‌دهد که بیمه دانا به تعهدات خود از لحاظ شاخص‌های مالی پایبند است.

و نکته‌ مهمی که باید اشاره شود، این است که شرکت توانست در بخش غیرعملیاتی یک دارایی مهم شرکت را بعد از حدود ۴۰ سال با توافق طرف مقابل به نتیجه برساند و این دارایی از ابهاماتی که وجود داشت، خارج شود که این موضوع در گزارش‌های شرکت منعکس شد و امروز هم در مجمع عمومی عادی سالانه به تصویب رسید. در سال جاری و سال‌های آتی برنامه‌های خوبی برای شرکت طراحی شده ‌است که با همتی که در شرکت وجود دارد، یقینا و تحقیقا می‌توانیم به جایگاه بالاتری در صنعت برسیم و مشتریان ما به عنوان مهمترین عنصر مجموعه بهترین خدمات را دریافت خواهند کرد. همچنین سایر ذی‌نفعان به ویژه سهامداران از منافعی که از محل عملیات شرکت عاید خواهد شد، منتفع می‌شوند.


بیشتر بخوانید:

رشد ۱۳۳ درصدی حق بیمه تولیدی «دانا»


در مجمع تقسیم سودی انجام نگرفت. در مورد این مساله چه توضیحی دارید؟

تقسیم سود از اختیارات مجمع است و من در این موضوع وارد نخواهم شد. اما به لحاظ مدیریتی شرکتی که یک بحران و زیان انباشته را پشت سر گذاشته و روی ریل سودآوری قرار گرفته است، این انتخاب، یک تصمیم خوبی است که به نفع مدیریت سیستم است که منابع از شرکت خارج نشود و به عنوان یک عنصر مهم در توسعه فعالیت‌های آتی شرکت قرار بگیرد و منافع آن در این دوره و دوره‌های آتی به سهامداران برسد.

چه فعالیت برون‌مرزی برای شرکت در نظر گرفته‌اید؟

ما در هشت کشور هدف‌گذاری کردیم که در بخش اتکایی، در بخش بیمه‎های اسلامی یا تکافل و در بخش بیمه‌های رایج ورود پیدا کنیم. در سال جدید کارهای زیرساختی آن، همچون مذاکرات و حضور در مقصد انجام می‌شود. در برخی از کشورها مثل تاجیکستان نیز به زودی در بخش حمل و نقل فعالیت مجموعه آغاز خواهد شد.

در مجمع صحبت‌هایی پیرامون قرارداد با آموزش و پرورش انجام شد. این قرارداد را بیشتر شرح دهید.

قرارداد با آموزش پرورش یک قرارداد ملی اجتماعی است. صنعت بیمه در بخش فرهنگیان باید نقشی داشته باشد و به اعتقاد من معلمان و مهندسان سرمایه انسانی کشورند و این عزیزان شایسته بهترین خدمات هستند. بیمه‌ دانا داوطلب ورود به این پروژه شد. به اعتقاد من یک منفعت دو طرفه در این قرارداد وجود دارد؛ با تجمیع بیمه‌ها، سهامداران بیمه منتفع خواهند شد و با دریافت خدمات بیمه فرهنگیان و خانواده‌شان وضعیت بهتری را تجربه خواهند کرد.

در انتها اگر مطلب مهمی دارید، بفرمایید.

برای همکارانم در این صنعت آرزوی موفقیت می‌کنم. همچنین از تمام همکارانم در این شرکت، از بالاترین سطح هیئت مدیره تا کارکنان و شبکه اجرایی و نمایندگی‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.

کد خبر 475802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =