«وسینا» افزایش سرمایه می‌دهد

در این مجمع سازمان حسابرسی، حسابرس بانک و روزنامه اطلاعات و اقتصاد جهت درج آگهی بانک انتخاب شدند و ٤٥ریال به ازای هر سهم تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس غلامرضا فتحعلی مدیرعامل بانک سینا در مجمع عادی سالانه شرکت گفت: سرمایه بانک در بدو تأسیس، مبلغ ۱۰،۰۰۰ میلیون ریال بوده، که در چند مرحله (و تا تاریخ تهیه این گزارش)، به مبلغ ۲۵,۳۸۳,۸۵۰ میلیون ریال (شامل تعداد ۲۵,۳۸۳,۸۵۰,۱۸۸ سهم، به ارزش اسمی هر سهم ۱،۰۰۰ ریال)، افزایش یافته است.

«وسینا» افزایش سرمایه می‌دهد

وی در بیان راهبردها و چشم اندازهای این مجموعه گفت: بانک سـینا بـا رعایـت اسـتانداردهای صـنعت بـانکی و بـا بهـره‌گیـری از فنـاوری و توسـعه مهـارت‌هـای فـردی و حرفـه ای کارکنـان نسـبت بـه طراحـی محصـولات بـا تمرکـز بـر نیازهـای مشـتریان هـدف در جهـت ایجـاد ارزشهای پایدار برای ذی‌نفعان و توسعه پایدار ایران گام برمی دارد. راهبردهای کلان این بانک توسعه خطوط کسب وکار بانکداری و توسعه بانکداری دیجیتال است. گزینه های راهبردی بانک توسعه کسبوکار بانکداری خرد، توسعه کسب وکار بانکداری تجاری، توسعه کسب و کار بانکداری اختصاصی، توسعه کسب وکار بانکداری اجتماعی توسعه کانال های بانکداری دیجیتال و توسعه بانکداری پلتفرمی است.

همچنین گفت: چشم انداز و آرمان موفقیت‌های بانک سینا تبدیل شدن به برترین بانک دیجیتال با به کارگیری ابزارهای هوشمند در عرصه کسب وکار بانکی، ارائه متمایزترین خدمات بانکداری خرد در بین بانک‌های خصوصی از طریق هوشمندی در کسب و کار، پیشتاز در ارائه ابزارهای تأمین مالی نوین اسلامی، متمایزترین بانک در ایفای مسئولیتهای اجتماعی از طریق توزیع عادلانه منابع قرض‌الحسنه، بانک پیشرو در توسعه بازار خدمات پرداخت مشارکت ارزش آفرین در طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی کشور، بهترین بانک در ارائه تسهیلات برای کارآفرینان نوآفرین و پیشرو در ارائه خدمات متمایز بانکی به فعالان اقتصادی کشور است .

«وسینا» افزایش سرمایه می‌دهد

مدیر عامل وسینا پیرو عملکرد مالی بانک گفت:سپرده های بانک در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۶۷,۵۷۳ میلیارد ریال بوده که با افزایش۲۷/۳ درصدی به مبلغ ۵۹۵,۴۳۴ میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۱ رسیده است. همچنین رشد سپردههای دیداری و مشابه در سال ۱۴۰۱ همچون سال قبل از آن ادامه داشته و با تمرکز بانک بر جذب و نگهداشت این دسته از سپردههای کم هزینه و افزایش سهم این نوع سپردهها در پرتفوی سپردهای خود، سپردههای مذکور با رشدی معادل ۶۳ درصد به رقم ١٤٧،٣٠٠میلیارد ریال رسیده است.

وی ادامه داد: تعهدات بابت اعتبارات اسنادی در سال ۱۴۰۱ با کاهش ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ از مبلغ ۳۵،۷۱۶ میلیارد ریال به مبلغ ۲۶،۲۵۷میلیارد ریال کاهش یافته است. برخلاف آن، مانده تعهدات بابت ضمانتنامه ر شدی معادل ۶۲ درصـد نسـبت به سـال ۱۴۰۰ داشـته و مانده ضـمانتنامه از مبلغ ۹۲،۹۰۴ میلیارد ریال در سـال ۱۴۰۰ به مبلغ ۱۵۰،۷۹۹میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

«وسینا» افزایش سرمایه می‌دهد

فتحعلی افزود: درآمد بانک بالغ بر مبلغ ۹۰،۷۸۲ میلیارد ریال مشتمل بر درآمد تسهیلات، درآمد سپرده و سرمایهگذاری، درآمد کارمزد و ... میباشد که نسبت به سال مالی قبل حدود ۳۸ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول گفت: اهم افتخارات به دست آمده و دستاوردهای بانک سینا کسب رتبه تاثیر پذیری بلوغ رسانه های دیجیتال، کسب نشان زرین شهرت و اعتبار در خدمات نوین بانکی،کسب سیزدهمین تندیس بین المللی مدیریت استراتژیک و … است.

«وسینا» افزایش سرمایه می‌دهد

مدیر عامل بانک سینا در زمینه هزینه‌های شرکت گفت: با توجه به روند مثبت افزایش منابع بانک و در راستای ارزش آفرینی برای سهامداران و سپرده‌گذاران (به عنوان دو گروه اصلی از ذی‌نفعان بانک) و همچنین مبنا قراردادن رعایت ضوابط ابلاغی بانک مرکزی، سود پرداختی به سپرده‌گذاران، از مبلغ ۳۸،۱۱۱ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰، به مبلغ ۴۷،۷۹۳ میلیارد ریال در سال مالی ۱۴۰۱ افزایش یافته که نسبت به سال قبل۲۵/۴ درصد رشد داشته است. هزینه سود پرداختی در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۱ درصد از مجموع هزینه های بانک را به خود اختصاص داده است.همچنین سود خالص بانک در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل معادل ۵۳ درصد رشد داشته است. به طوری که از مبلغ ۷،۲۹۸ میلیارد ریال به ۱۱۱۹۳ میلیارد ریال افزایش یافته است.

و ادامه داد: بازده حقوق صاحبان سهام بازده حقوق صاحبان سهام میزان کارایی یک شرکت، در خلق سود خالص برای سهامداران را، بررسی میکند. بازده حقوق صاحبان سهام در سال مالی ۱۴۰۱ از ۲۱/۲ درصد به عدد ۲۶/۵ افزایش یافته است. همچنین نسبت کفایت سرمایه که بیانگر سلامت عملکرد مالی بانکها بوده و در زمره مقررات الزامآور بانک مرکزی میباشد. با توجه به الزام به رعایت و اجرای دستورالعمل جدید نحوة محاسبه سرمایه نظارتی و نسبت کفایت سرمایه، این نسبت در سال مالی مورد گزارش، معادل ۸/۲ درصد می‌باشد که نسبت به سال مالی قبل که معادل ۷/۵ درصد بوده، بهبود یافته است.

«وسینا» افزایش سرمایه می‌دهد

فتحعلی در اشاره به اهداف محوری بانک گفت: از جمله اهداف بانک سینا برای سال ١٤٠٢ حمایت از رشد اقتصادی و توسعه پایدار کشور، سودآوری کارآمد و ارزش‌ آفرینی بهره‌ وری برای سهامداران، دستیابی به سهم بازار مناسب در بازار پول، ارائه خدمات بانکی متنوع و با کیفیت برای مشتریان، ارتقا داده محوری و توسعه هوشمندی در کسب وکار بانک، ارتقاء جایگاه بانک در حوزه بانکداری بین الملل، کسب رتبه برتر در بانکداری دیجیتال و پلتفرمی، افزایش سرمایه بانک، ایجاد اشتغال و کمک به محرومیت زدایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در راستای توسعه فراگیری مالی، اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های طرح راهبردی کسب‌ وکار طی سه سال و ارتقا قابلیت‌های لازم جهت نیل به بانکداری حرف‌های و هوشمند، استقرار و پیاده‌سازی نظام‌های مدیریتی اثربخش در راستای معماری جدید بانک، توسعه پلتفرم‌های سرزمین هوشمند سینا و ارائه پلتفرم‌های نوآور به گروه‌های مشتریان هدف و استقرار فرآیندهای جدید کسب‌ وکار، حذف اتلاف‌ها، چابک سازی و هوشمندسازی فرآیندها است.

کد خبر 475680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =