تمرکز اعتضاد غدیر بر سرمایه گذاری کوتاه مدت/ هزار میلیارد سود در طی دوسال محقق شد

شرکت سرمایه‌گذاری اعتضاد غدیر به عنوان بزرگترین شرکت Day trader در مجموعه بزرگ هلدینگ غدیر از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را شروع کرده است و در سال‌های گذشته به واسطه سیاست‌گذاری کلانی که در هلدینگ مالی و حمایت‌هایی که از مجموعه سرمایه‌گذاری غدیر اتفاق افتاده مسیر رشد و توسعه هموارتر شده است.

به گزارش صدای بورس؛ در این خصوص حسین بوستانی مدیر عامل شرکت سرمایه گذار اعتضاد غدیر گفت: شرکت در سال ۱۳۹۹ به واسطه نوساناتی که در بازار سرمایه اتفاق افتاد سعی کرد که رفتار حرفه‌ای را دنبال کند. در آن سال بازار صعودی بود که در کنار چینش منطقی و مبتنی بر اصول حرفه‌ای باعث شد ریزش‌های بورس در سال‌های بعد تاثیری بر عملکرد شرکت نداشته باشد.

بوستانی افزود: در دو سال گذشته توانستیم حدود هزار میلیارد تومان سود را محقق کنیم؛ این رقم در مجمع تقسیم و پرداخت آن تسویه شده است. ارزش دارایی‌های شرکت از دو هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به شش هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری‌های شرکت ادامه داد: اگر بخواهیم ارزش این دارایی‌ها را به جمع ارزش اوراق بهاداری که در بورس داریم اضافه کنیم، ارزش شرکت به حدود ۷ همت می‌رسد. در مجموعه هلدینگ مالی غدیر هر کدام از شرکت‌ها وظیفه‌های مشخصی را دنبال می‌کنند؛ بنابراین شرکت سرمایه گذاری اعتضاد غدیر بیشترین تمرکز را بر فعالیت‌های سرمایه‌گذاری با نگاه ویژه به فرصت‌های کوتاه مدت دارد. شرکت‌های دیگر گروه هم بر بحث‌های تامین مالی، ونچر و حوزه‌های دیگر انجام فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اعتضاد غدیر به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوین اشاره کرد و گفت: شرکت اعتضاد غدیر در دو سه سال اخیر سعی کرده فعالیت‌های گسترده‌ای را در حوزه بازار مشتقه داشته باشد. در ابتدای فعالیت، بازار عمق کمی داشت بنابراین توانستیم سودآوری خوبی کسب و بخشی از سبد سرمایه‌گذاری‌ها را بیمه اختصاص دهیم تا پوشش ریسکی هم صورت بگیرد. در حال حاضر بازار عمق بهتری نسبت به چند سال گذشته پیدا کرده و همچنان فعالیت خود را در این حوزه ادامه می‌دهیم.

بوستانی در پایان درباره توسعه فعالیت‌های شرکت اظهار کرد: در این رابطه برنامه‌های مدونی وجود دارد که در همین راستا در سه سال گذشته سرمایه شرکت از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. سیاست‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری غدیر این است که مدیریت بخش زیادی از دارایی‌هایی که ماهیت سرمایه‌گذاری خرد داشته باشند را به شرکت‌های سرمایه‌گذاری هلدینگ مالی منتقل کند؛ در همین راستا توانسته‌ایم توسعه سبدها را پیگیری کنیم. در دستور کار هیات مدیره شرکت برای سال جاری موضوع افزایش سرمایه و توسعه سبد سرمایه‌گذاری‌ها پیگیری می‌شود.

کد خبر 475383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =