تپسی به وعده خود عمل کرد /رشد ۱۳۸ درصدی فروش تپسی

ماموریت تپسی: ما برآنیم تا با تیمی حرفه‌ای و اهل رقابت، با به کارگیری فناوری روز دنیا و با تمرکز بر مصرف کننده ایرانی، در مسیر حل مسائل پیچیده حمل و نقل شهری گام برداریم.

به گزارش صدای بورس در اولین مجمع عادی سالانه شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس، مدیرعامل این شرکت گفت: عرضه سهام تپسی در بورس، نه تنها برای ما بلکه برای صنعت دیجیتال کشور، یک اتفاق مثبت و خوشحال کننده بود. خرداد ماه ۱۴۰۱ بود که ۵ درصد از سهام تپسی، به عنوان اولین استارتاپ کشور، به سهامداران حرفه‌ای بورس عرضه و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. از تاریخ تاسیس تبسی ٢/٢ میلیون راننده در این مجموعه ثبت نام کرده‌اند و حدود ٢٣/۵ میلیون کاربر دارد.

تپسی به وعده خود عمل کرد /رشد ۱۳۸ درصدی فروش تپسی

میلاد منشی پور کرمانی افزود: مسیر رشد تپسی در سال ١٤٠٢ توسعه بازار فعلی شامل افزایش ٣٥درصدی سهم بازار در شهرهای اصلی، رشد ٦برابری سرویس موتور پیک، توسعه سرویس بین شهری،ایجاد فیچرها و محصولات جدید اقتصادی مانند سرویس جدید بار ترانزیت، ورود به بخش های جدید بازار حمل و نقل، سرویس vip، سرویس مدرسه، توسعه کسب و کارهای جدید، رشد ١٠ تا ١٥ برابری تپسی پک و رشد ٥برابری تپسی گاراژ است.

تپسی به وعده خود عمل کرد /رشد ۱۳۸ درصدی فروش تپسی

منشی پور ادامه داد: درآمد تپسی رشد معنادار و قابل توجهی در سال ۱۴۰۱ داشته است. بازار تاکسی اینترنتی بازار بسیار بزرگی است که بخش اعظم آن همچنان به صورت بالقوه است. سرمایه گذاری در این بازار بزرگ همواره باعث رشد پایدار و معنادار تپسی شده است. بعد از رشد سه برابری تپسی در سال ۹۸، با شیوع کرونا صنعت تاکسی اینترنتی ایران همگام با این صنعت در دنیا با رکود همراه بود، هر چند درآمد تپسی در این دوره پایدار بوده است. با کاهش اثرات شیوع کرونا از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ شاهد رشد قابل توجه درآمد و عملیات تپسی بوده ایم، به طوری‌که درآمد تپسی نسبت به ۶ ماهه اول حدود ۶۰ درصد و درآمد سال ۱۴۰۰ نسبت به درآمد ۱۳۹۹ حدود ۵۰ درصد رشد داشته است. همچنین درآمد سال ۱۴۰۱ نسبت به درآمد سال قبل ۱۳۶ درصد رشد داشته است.

تپسی به وعده خود عمل کرد /رشد ۱۳۸ درصدی فروش تپسی

وی افزود: بهبود الگوریتم‌ها و هوش مصنوعی در سال ۱۴۰۱ منجر به افزایش ۷ درصدی درآمد کل شرکت شده است.

الگوریتم قیمت‌گذاری پویا، الگوریتم تخمین زمان، بهبود قیمت گذاری از یکسو و نرخ درخواست مسافران از طرف دیگر نرخ قبول سفر سفیران را بهبود می‌بخشد. بنابراین بهبود این الگوریتم به طور مستقیم روی تعداد سفرها و به تبع آن درآمد شرکت تاثیرگذار خواهد بود. بهبود این الگوریتم اثر ۳۵ درصد بر افزایش ۷ درصدی درآمد داشته است.

مدیرعامل تپسی گفت: از آنجایی که زمان سفر، یکی از مهمترین پارامترهای قیمت گذاری و توزیع سفر است، داشتن تخمین بهتر ازآن تاثیر بسزایی در بهبود هر دو الگوریتم خواهد داشت، تپسی در این زمینه از سرویس‌های جهانی نیز عملکرد بهتری دارد. همچنین داشتن تخمین درست زمان سفر، راه ورود به کسب و کارهای جدید مانند ارسال بسته باز می‌ماند. بهبود این الگوریتم اثر ۴۰ درصد بر افزایش ۷ درصدی درآمد داشته است.

تپسی به وعده خود عمل کرد /رشد ۱۳۸ درصدی فروش تپسی

وی همچنین گفت: قیمت، بازه قیمتی مطلوب برای سفیر و مسافر، حداکثر قیمت موردنظر مسافر، یافتن سفیر مناسب در کمترین زمان برای هر درخواست مسافر، زمان مفید سفیران نسبت به زمان غیر مفید آنها را افزایش خواهد داد که این امر به معنای افزایش ظرفیت ناوگان است. از طرف دیگر این امر به معنای کاهش احتمال انصراف از سفر توسط مسافران است . این مساله نیز به افزایش سفرها و درآمد کمک خواهد کرد. بهبود این الگوریتم اثر ۲۵ درصد بر افزایش ۷ درصدی درآمد داشته است.

منشی پور در چشم انداز تپسی برای سال ۱۴۰۲ گفت: پیش بینی رشد ۸۰ تا ۱۰۰ درصدی درآمد، از طریق افزایش تعداد سفرها و همچنین نفوذ در شهرهای اصلی مانند تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و... است. علاوه بر آن گسترش بازارهای هدف جدید در میان دهک‌های پایین جامعه، از طریق راه اندازی و توسعه سرویس های اقتصادی و به صرفه مانند سرویس (لاین) یا سفر اشتراکی با ٣٠ درصد کاهش هزینه سفر درون شهری و قابلیت کاهش هزینه سفر با انتظار بیشتر است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف آتی شرکت، افزایش ٤٠٠ درصدی سفرهای موتوپیک(ارسال بسته با موتورسیکلت) از سرویس پیک فوری تپسی، رشد و توسعه (تپسی پک) سرویس ارسال اقتصادی تپسی با امکان ارسال زمان بندی شده چند بسته به چند مقصد با خودرو که برای مخاطب هدف کسب و کارهای کوچک راه اندازی شده است و هزینه‌های ارسال را تا ٣٠ درصد کاهش می‌دهد، است. همچنین رشد سه برابری فروش فروشگاه اینترنتی تپسی گاراژ با تنوع بیش از ٢٥٠ محصول و خدمت مرتبط با خودرو ویژه سفیران تپسی، گسترش سرویس‌های مبتنی بر خدمات نوین مالی مانند BNPL (الان خرید کن بعدا پرداخت کن) و همچنین (بازده کیف پول تپسی) که امکان سرمایه گذاری بر روی کیف پول داخل اپلیکیشن را برای کاربران فراهم کرده است. از سویی بازطراحی اپلیکیشن راننده با هدف افزایش میزان رضایتمندی و ساعت کاری سفیران، بازطراحی اپلیکیشن مسافر با هدف ارتقای تجربه کاربری و کاهش زمان درخواست خودرو با استفاده از ابزارهای هوشمند، جذب رانندگان جدید و افزایش وفاداری رانندگان فعلی از طریق اعطای وام های بدون بهره و همچنین سهام تپسی است.

تپسی به وعده خود عمل کرد /رشد ۱۳۸ درصدی فروش تپسی

منشی پور گفت:ریسک های شرکت به سه دسته تقسیم می‌شود که شامل ریسک های داخلی و عملیاتی (وقوع حوادث حاد حین سفر، امنیت اطلاعات، مدیریت محصولات وابسته)، ریسک های بازار(سرمایه گذاری، رقابت، قیمت بنزین و محصولات وابسته به خودرو) و ریسک های رگولاتوری (مجوز کلی فعالیت، قوانین رقابت، دسترسی به اینترنت و بیمه رانندگان) است.

در پایان مجمع مبلغ ٧٥میلیارد ریال سود قابل تقسیم اعلام شد که معادل ١٠درصد سود خالص شرکت است و به ازای هر سهم ٣١ریال تقسیم شد. همچنین حسابرس قانونی، موسسه حسابرسی هوشیار ممیز و بازرس علی البدل هدف نوین نگر و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار انتخاب شدند.

کد خبر 475278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =