پیش‌بینی بازار هفتم تیر ۱۴۰۲ / بازار رشد می‌کند؟

نیما میرزایی گفت: برای این هفته بازار نوسانی پیش‌بینی می‌شود و شاخص از منفی به مثبت تغییر خواهد کرد و روندی که هفته اخیر در بازار شکل گرفته بود مجدد تکرار خواهد شد.

نیما میرزایی، تحلیلگر بازار سرمایه در مصاحبه با صدای بورس در مورد نوسانات بازار گفت: با توجه به این که شروع بازار در روز جاری همراه با هیجانات کوتاه مدتی بود،پیش‌بینی می‌شود فردا از قدرت خریداران کاسته و به قدرت فروشندگان موقتا افزوده شود.

وی گفت‌: در مجموع برای این هفته بازار نوسانی پیش‌بینی می‌شود و شاخص از منفی به مثبت تغییر خواهد کرد و روندی که هفته اخیر در بازار شکل گرفته بود مجدد تکرار خواهد شد.

میرزایی افزود: اما اگر بخواهیم نگاه کلان‌تری به بازار داشته باشیم، در صورت تثبیت دلار بالای پنجاه هزار تومان می‌توانیم امیدوار باشیم محدوده فعلی یک محدوده حمایتی معتبر باشد. همچنین با افزایش نرخ نیمای دوم می‌توانیم خوش‌بین به شروع فصل تازه‌ای از حرکت شاخص رو به بالا باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار داشت: بازار سرمایه پتانسیل رشد دارد و کسانی که با فروش برای اصلاح بازار اقدام می‌کنند به بازار ضربه می‌زنند. از طرف دیگر چون بازار ارز این روزها با نوسان همراه بوده احتمالا چرخش نقدینگی به سمت دلاری‌ها خواهد بود؛ هر چند که در بورس کالا بعضی از تصمیمات به نفع سودآوری شرکت‌ها نیست ولی گردش نقدینگی به سمت سهام دلار محور دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: در دهه اخیر سال‌هایی که روند ضرایب بازار مثبت بود، سقف اعتبار را پله پله کاهش می‌دادند و زمانی که روند ضرایب منفی می‌شد شاهد افزایش سقف اعتبارات بودیم. این اختلاف تاثیر چندانی در اعتبار کلی بازار ایجاد نمی‌کرد و فقط میزان اعتبار هر مشتری را کاهش می‌داد؛ بنابراین در این دوره بعید است کسی با اعتبار کامل سرمایه‌گذاری کند.

کد خبر 474297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =