برکت واکسن جدید تولید می‌کند

در مجمع عادی سالانه شرکت گروه دارویی برکت که با حضور بیش از ۷۰درصد سهامداران برگزار شد سود قابل تقسیم ٢،٤٤٤،٢٢٠اعلام و مصوب شد. ۸۰ درصد سود را که معادل مبلغ ۵۳۰ ریال به ازای هر سهم تقسیم شد؛ اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان حسابرس قانونی انتخاب شدند.

به گزارش صدای بورس؛ در مجمع عمومی عادی سالانه گروه دارویی برکت اکبر برندگی مدیر عامل شرکت گفت: مجموع دارایی‌های غیرجاری شرکت ۱۷،۳۷۴،۱۷۷ میلیون ریال محاسبه شده و باعث افزایش بالای ۳۰ درصد سرمایه شده است. به دلیل تولید نکردن واکسن سود خالص ١٣درصد کاهش داشته اما بدون احتساب آن ۶۱ درصد رشد داشته است.

برندگی ادامه داد: اهم فعالیت‌های سال ١٤٠٢ اعم است از برنامه‌ریزی برای سرمایه گذاری بالغ بر دو همت در شرکت‌های زیر مجموعه،سرمایه‌گذاری یک همتی در شرکت بیوسان فارمد از طریق واگذاری سهام به صندوق توسعه ملی، تبیین راهکارها و استراتژی‌های عملیاتی با افزایش سهم صادرات در فروش شرکت‌های گروه، ادامه انجام بازسازی خطوط تولید شرکت برای اخذ گواهینامه mpg، مشارکت با شرکت‌های داخلی و خارجی جهت تکمیل سبد محصولات و تولید محصولات قراردادی، ایجاد هم‌افزایی در خرید و تامین مواد اولیه شرکت‌های زیرمجموعه کی‌بی‌سی، ورود به بازار محصولات دارویی جدید، تولید واکسن دام و طیور در شرکت شفا فارمد و تولید واکسن hpv در بیوسان فارمد است.

وی در مورد دستاوردهای گروه دارویی برکت افزود: تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی، مصوبه شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و رشد 63 درصد در آمد عملیاتی از جمله آنهاست. شرکت گروه دارویی برکت با بیش از ۲۰ شرکت تابعه در سال ۱۳۸۹ بر اساس تحلیل و آینده نگاری صنعت دارویی ایران و با هدف پاسخگویی به نیازهای جامعه، تحت عنوان «شرکت فناوری‌های نوین دارویی تدبیر» تاسیس شد. این شرکت به عنوان یک مجموعه اقتصادی دانش‌محور، رویکرد خویش را تمرکز بر فرآورده‌های سلامت انتخاب کرده است. مجموعه بیوسان موفق به تولید واکسن hpv شده و کلینیکال‌ها و خط ویال راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل برکت بیان کرد: مجموع معاملات غیرنقدی شرکت ۲،۷۰۰،۰۰۰ میلیون ریال و مجموعه اندوخته قانونی ۵،۲۹۱،۳۰۵ است. پیمانکاران شرکت عمدتا شامل انرژی گستر تامین و شرکت تکوین آزمایش پارسه هستند. درآمدهای عملیاتی به ارزش منصفانه‌ای محاسبه می‌شود و مابه ازای دریافتی یا دریافتنی و به کسر مبالغ برآوردی از بابت برگشت از فروش و تخفیف اندازه‌گیری می‌شود. درآمد عملیاتی حاصل از فروش کالا در زمان تحویل به مشتری شناسایی می‌شود. درآمد اریه خدمات درزمان شناسایی است. سرانه فروش شرکت٤٩،٨٥٠ ریال و سرانه سود خالص ٦،٥١٤ میلیون ریال در سال ١٤٠١ است.

برکت واکسن جدید تولید می‌کند

برندگی درباره اهداف و راهبردهای بلند مدت عملیاتی برکت گفت: تلاش در رسیدن به بالاترین فروش در بین شرکت‌ها، کاهش درصد هزینه‌های مالی به فروش، رسیدن به بالاترین سود بین شرکت‌های دارویی، بازسازی و نوسازی خطوط تولید، بازسازی ساختمان انبارهای مواد اولیه محصول و قرنطینه، بازسازی راهروهای تولید، توسعه سیستم‌های فروش در جهت همسان‌سازی خدمات شرکت با نیازهای جدید مشتریان، کاهش هزینه‌های عملیاتی از طریق بهبود مستمر فرایندها و سیستم‌های نرم افزاری، توسعه سیستم‌های عملیاتی و پشتیبان تصمیم‌گیری، تغییر در ترکیب محصولات تولیدی و دارویی متناسب با کشش بازار، کاهش تدریجی دوره وصول مطالبات، توسعه سبد انواع فرآوره‌های دارویی و مکمل غذایی، افزایش سودآوری و ارتقا توان مالیاتی و افزایش سطح رضایت مشتریان است. همچنین در راستای ارتقای شرکت از راه‌ها نوین استفاده می‌کنیم این اهداف عبارتند از: رشد ازطریق بسط بازار، رشد از طریق تعمیق بازار و رشد ازطریق منابع داخلی.

وی اظهار کرد: قرارداد برای انتقال تکنولوژی و تولید مشترک با شرکت اروک عراق با سرمایه کشور عراقی، تبادل مستندات برای ثبت البرز دارو و ۴ قلم محصول آن در ساحل عاج، توسعه همکاری‌ها با یمن، لبنان و سوریه، نهایی شدن قرارداد ارسال ماده اولیه دارو به کوبا، نهایی شدن مذاکرات صادرات داروهای انکولوژی به روسیه، همکاری مشترک با تأمین اجتماعی برای تولید مشترک و صادرات به ارمنستان و برقراری تفاهم‌نامه صادرات و واردات تکنولوژی به کنیا از برنامه‌های برکت در حوزه صادرات برای سال ۱۴۰۲ است. صادرات مجموعه برکت در سال مالی مورد گزارش ۳.۵ میلیون دلار بوده و فیلیپین و اوگاندا به عنوان مقاصد جدید اضافه شده است.

مدیرعامل برکت اضافه کرد: مبنای فعالیت شرکت حرکت در جهت تحقق چشم انداز ایران ۱۴۰۴ و هم‌راستایی با نقشه جامع علمی کشور در راستای مسئولیت اجتماعی و ارج‌گذاری به ارزش‌های انسانی است. کمک به گسترش عدالت اجتماعی و افزایش امکان دسترسی محرومین به فرآورده‌های جدید سلامت از طریق تولید داروها با قیمت ارزان‌تر، از اهداف این مجموعه است. همچنین جهت‌گیری کلان شرکت، ورود به عرصه‌های نوین دارویی از جمله: زیست فناوری (Biotechnology)، فناوری‌های دارورسانی (Drug delivery) از جمله: نانوتکنولوژی، داروهای آهسته رهش و عرصه‌های جدید فناوری سلامت، توسعه صنعت سلولی-مولکولی از جمله سل تراپی، ژن تراپی، ایمنوتراپی و فناوری بافتی است.

کد خبر 474242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =