بیت‌کوین بازمی‌گردد؟

بر اساس پیش‌بینی تحلیلگران Bitnation، قیمت بیت‌کوین تا ۲۶ ژوئن (۵ تیرماه) با بیش از ۷۰۰ دلار کاهش به کمتر از ۲۶ هزار دلار خواهد رسید.

اما داستان بیت‌کوین به همین‌جا ختم نمی‌شود. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که قیمت این رمزارز تا پایان دهه جاری به رکوردهای تازه‌ای دست خواهد یافت.

در گزارش جدید Bitnation آمده است: اگر به دنبال پیش‌بینی قیمت یا تحلیل بازار بیت‌کوین هستید، احتمالا می‌خواهید بدانید که این بزرگترین رمزارز جهان چه آینده‌ای در پیش دارد. در پیش‌بینی‌ قیمت بیت‌کوین ما از الگوریتم‌های مبتنی بر ماشین استفاده می‌کنیم و تلاش داریم تا نوسان‌های قیمت این رمزارز در آینده را پیش‌بینی کنیم. این پیش‌بینی‌ها، پاسخی به بیشتر پرسش‌های فعالان این بازار است. پرسش‌هایی مثل: آیا بیت‌کوین سقف قبلی خود را پس می‌گیرد؟ قیمت بیت‌کوین در ماه آینده چقدر است؟ آیا زمان مناسبی برای خرید بیت‌کوین است؟ وضعیت کنونی بیت‌کوین نشان‌دهنده روند صعودی است یا نزولی؟

در این گزارش، از شاخص‌های تکنیکال متعدد برای پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین استفاده کرده‌ایم. البته این نکته را در نظر داشته باشید که بازار کریپتوکارنسی را به بی‌ثباتی و نوسان‌های شدید آن می‌شناسند. به همین دلیل، پیش‌بینی دقیق قیمت رمزارزها کاری بس دشوار است چرا که عوامل مختلفی بر آن اثرگذار هستند. بر این اساس، توصیه می‌شود که پیش‌بینی‌های Bitnation به هیچوجه مبنای خرید یا فروش قرار نگیرند. فعالیت در این بازار نیازمند آگاهی از عوامل اثرگذار بر بازار و آشنایی با تحلیل روند کریپتوکارنسی‌هاست.

روند یک‌ساله
در زمان تهیه این گزارش (۲۹ خرداد، ۱۹ ژوئن)، قیمت بیت‌کوین در بازه‌های‌ هفتگی و سالانه صعودی و در بازه ماهانه نزولی بوده است. بر اساس آمارهای موجود، قیمت بیت‌کوین در بازه هفتگی بیش از ۲ درصد رشد داشته است. در یک ماه گذشته این رمزارز افتی ۱.۴ درصدی را تجربه کرده است. اما نسبت به سال قبل در همین تاریخ بیش از ۴۳ درصد رشد نشان می‌دهد. در حال حاضر قیمت بیت‌کوین بیش از ۲۶ هزار و ۴۷۰ دلار و ارزش بازار آن نزدیک به ۵۱۴ میلیارد دلار است. بالاترین قیمت ثبت شده برای بیت‌کوین به میزان ۶۹ هزار دلار مربوط به نوامبر ۲۰۲۱ است. در همین تاریخ ارزش بازار این رمزارز به یک‌هزار و ۲۷۰ میلیارد دلار رسیده بود که بیش از ارزش کل بازار رمزارزها در شرایط کنونی است. قابل توجه اینکه در یک سال گذشته بیشترین میزان رشد قیمت با بیش از ۵۵۰۰ درصد متعلق به رمزارز Kaspa بوده است. در یک سال گذشته این کریپتوکارنسی توانسته خود را در میان ۱۰۰ رمزارز بزرگ بر اساس ارزش بازار جای دهد. در حال حاضر ارزش بازار این رمزارز به بیش از ۳۸۸ میلیون دلار رسیده است.

رکوردشکنی بیت‌کوین
در گزارش Bitnation می‌خوانیم، برای پیش‌بینی‌ قیمت‌های بیت‌کوین در آینده، ما از الگوریتم‌های مبتنی بر ماشین استفاده می‌کنیم. این الگوریتم‌ها شاخص‌های تکنیکال مختلف همچون شاخص قدرت نسبی، میانگین متحرک واگرایی- همگرایی، میانگین متحرک، میانگین محدوده واقعی و... را تحلیل می‌کنند. نمودار مطلب نشان‌دهنده روند حرکت مورد انتظار بیت‌کوین تا سال ۲۰۳۱ است.

بیت‌کوین بازمی‌گردد؟

همچنین در جدول زیر میانگین، کمترین و بیشترین قیمت بیت‌کوین در ۹ سال آینده مورد پیش‌بینی قرار گرفته است. قیمت‌ها به دلار است.

بیت‌کوین بازمی‌گردد؟

الگوریتم‌ها چه می‌گویند؟
در اینجا به عوامل موثر بر روند حرکت قیمت بیت‌کوین تا سال ۲۰۳۱ اشاره می‌کنیم.
۲۰۲۳ - با پایان زمستان کریپتو و آغاز روند بهبود، انتظار می‌رود بیت‌کوین نیز در مسیر صعودی قرار گیرد و به میانگین قیمت ۳۹ هزار و ۶۷۳ دلار دست پیدا کند.
۲۰۲۴ - با ادامه روند صعودی بیت‌کوین، الگوریتم‌های ما پیش‌بینی می‌کنند که میانگین قیمت این رمزارز به ۶۶ هزار و ۱۲۲ دلار برسد. در صورت توقف روند صعودی، بیت‌کوین به سطح ۵۸ هزار دلار دست خواهد یافت.
۲۰۲۵ - با ادامه روند پذیرش کریپتوها از سوی کسب‌وکارهای مختلف، انتظار می‌رود که روند صعودی بیت‌کوین تداوم پیدا کند. میانگین قیمت این رمزارز بیش از ۹۲ هزار و ۶۷۱ دلار پیش‌بینی می‌شود.
۲۰۲۶ - با ورود سرمایه‌گذاران جدید، ارزش بازار کریپتوها سیر صعودی خواهد داشت. بر این اساس، میانگین قیمت بیت‌کوین بیش از ۱۱۹ هزار دلار پیش‌بینی می‌شود.
۲۰۲۷ - با توجه به پذیرش بیت‌کوین از سوی کشورهای مختلف جهان، روند صعودی قیمت این رمزارز ادامه می‌یابد و به میانگین ۱۴۵ هزار و ۴۶۹ دلار می‌رسد.
۲۰۲۸ - در این سال، ناظران مالی و پولی و بانک‌های جهان شروع به پذیرش بیت‌کوین به عنوان واقعیت موجود می‌کنند و این رمزارز رسمیت جهانی پیدا می‌کند. بنابراین انتظار می‌رود میانگین قیمت مهمترین کریپتو جهان به بیش از ۱۷۱ هزار و ۹۱۸ دلار برسد.
۲۰۲۹ - با توجه به روند صعودی پنج‌ساله و استقبال سرمایه‌گذاران، انتظار جهش دیگری از بیت‌کوین می‌رود. بر این اساس، میانگین قیمت این رمزارز برای این سال ۱۹۸ هزار و ۳۶۸ دلار پیش‌بینی می‌شود.
۲۰۳۰ - در این سال انتظار می‌رود استقبال گسترده‌تر از کریپتوکارنسی‌ها به رونق هر چه بیشتر این بازار منجر شود و میانگین قیمت بیت‌کوین به ۲۲۴ هزار و ۸۱۷ دلار برسد.
۲۰۳۱ - آغاز دهه جدید میلادی با ثبت بالاترین رکورد قیمت برای بیت‌کوین رقم خواهد خورد. انتظار می‌رود میانگین قیمت این رمزارز به ۲۵۱ هزار و ۲۶۶ دلار برسد.

خوش‌بینی افراطی
پیش‌بینی درباره آینده بیت‌کوین گاه شکل خوش‌بینی افراطی به خود می‌گیرد، به طوری که برخی تحلیلگران از قیمت‌های نجومی در محدوده یک میلیون دلار برای این رمزارز خبر می‌دهند. نشریه «فوربس» در گزارشی در این باره می‌نویسد: در سال ۲۰۲۲ کریپتوکارنسی‌ها از جمله بیت‌کوین روزهای سختی را سپری کردند. در واقع، بزرگترین کریپتو جهان در این سال حدود ۶۵ درصد ارزش بازار خود را از دست داد. سال گذشته بازار کریپتوکارنسی با ناکامی‌هایی همچون سقوط رمزارز «ترا لونا»، ورشکستگی صرافی FTX و شرایط نامناسب در سطح اقتصاد کلان شد. با این حال، پرسش‌هایی وجود دارد که ذهن همه را به خود مشغول کرده است؛ پرسش‌هایی همچون: اتفاق بعدی چیست؟ آیا بیت‌کوین دوباره اوج می‌گیرد یا دوباره سقوط می‌کند؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها، دو دیدگاه بسیار خوش‌بینانه و بدبینانه وجود دارد.
قیمت بزرگترین رمزارز جهان در محدوده ۲۶ هزار دلار نوسان می‌کند. این رمزارز در سه ماه دوم امسال شرایط خوبی نداشته است. شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از صرافی بایننس تاثیر زیادی بر بازار کریپتوها داشته است. با انتشار این خبر، کل بازار کریپتوکارنسی با موج سنگین فروش روبه‌رو شد اما بایننس کوین بیشترین افت قیمت را تجربه کرد. قانونگذاری و تلاش کشورهای جهان برای کنترل بازار دارایی‌های مجازی از جمله دلایلی است که برخی تحلیلگران را نسبت به آینده کریپتوها نگران کرده است. با وجود این، بسیاری معتقدند که نشانه‌های رونق این بازار کاملا آشکار است. از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون قیمت بیت‌کوین حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است. با چنین رشد چشمگیر و غیرمنتظره‌ای، بیت‌کوین از دیگر دارایی‌های مهم پیشی گرفته و بازدهی فوق‌العاده‌ای نصیب کسانی کرده که در قیمت‌های پایین اقدام به خرید کرده‌اند. به همین دلیل تحلیلگران روزهای خوبی را برای این رمزارز پیش‌بینی می‌کنند. به عنوان مثال، مارشال بیرد، تحلیلگر ارشد صرافی Gemini معتقد است امسال قیمت بیت‌کوین رکورد قبلی خود را خواهد شکست و تا ۱۰۰ هزار دلار بالا خواهد رفت. پائولو آردونیو، کارشناس ارشد فناوری تتر نیز درباره آینده بیت‌کوین کاملا خوش‌بین است. او گفته است، بیت‌کوین قادر به شکستن سقف قبلی ۶۹ هزار دلاری خود است. به نظر می‌رسد برای هواداران بیت‌کوین که همیشه آن را «سرمایه‌گذاری امن» یا «طلای دیجیتال» نامیده‌اند، سال ۲۰۲۳ فرصت مناسبی برای پوشش ریسک یا کسب بازدهی‌های جذاب باشد. بیت‌کوین با این امید که وضعیت مالی و بانکی آمریکا احتمال افزایش شدید نرخ‌های بهره از سوی فدرال رزرو را کاهش دهد، با رشد قیمت روبه‌رو شد.

بیت‌کوین یک میلیون دلاری
عاشقان بیت‌کوین همیشه پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه و گاه غیرممکن درباره این رمزارز دارند. حال با رونق بازار بیت‌کوین در سال جاری، بسیاری از آنها بر این باورند که قیمت پادشاه رمزارزها در سال ۲۰۲۵ به مرز یک میلیون دلار خواهد رسید. مثلا سامسون مو، مدیرعامل شرکت کانادایی- چینی JAN۳ معتقد است، قیمت بیت‌کوین تا ۵ سال آینده به مرز یک میلیون دلار دست خواهد یافت. اگرچه برخی تحلیلگران و سرمایه‌گذاران رسیدن به این رکورد را در زمانی کوتاه‌تر ارزیابی کرده‌اند، اما مارشال بیرد، تحلیلگر ارشد صرافی Gemini می‌گوید: انتظار رسیدن بیت‌کوین به چنین قیمتی در کوتاه‌مدت، غیرعقلانی است و ما آن را نمی‌خواهیم. به نظرم بیت‌کوین این امکان را دارد که طی دهه آینده به چنین سطحی برسد.

  • حبیب علیزاده - روزنامه‌نگار
  • شماره ۴۹۷ هفته نامه اطلاعات بورس
کد خبر 474214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =